• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Hvidis, usch vad jobbigt med återkommande feber. Hoppas ni kan få bra råd från BVC och att det inte är någon fara! Det låter som ett användbart mantra i många sammanhang, ditt "svärmors-mantra" *skickar positiva tankar* 

Blomman, usch vad jobbigt med både migrän och strulande datorer. Jag förstår mig överhuvudtaget inte på sådana grejer, tur att fästmannen är kunnig annars hade det varit väldigt många svordomar och banka huvudet i väggen-tillfällen här hemma... Oskyldig  Hoppas verkligen att migränen har släppt till idag, så du får njuta av kommande helgen! 

Klockarbol, åh vad jag lider med dig! Vilka idioter till män det finns!!! *morrar* Tycker annars att Ingis förslag om att samla posten på hög, inklusive ev. kommande betalningsanmärkningar, var mycket bra! {#emotions_dlg.djavulsk}  Kan inte en vuxen människa ordna sina egna saker får väl denne skylla sig själv?! 

Solde, vad spännande med ny utställning! Håller tummarna för duktiga, fina och nybadade misen - BIS skulle ju vara finfint! Krya på dig, ta det försiktigt med lunginflammationen!

Ingis, mår du bättre nu? Vad bra att det "bara" var jobbet som gick (går?) i 190, men man kan behöva ta det lugnt ändå  

Ninnis, så kul med utflykt till jobbet. Jag kan tänka mig att Mini kommer att charma alla! Hjärta  

Lanovia, härligt med snart färdig hallrenovering! Hoppas ni hinner klart i helgen. Angående svärmor, vad skönt att irritationen är nästan helt borta - det brukar ju underlätta att vara irritationsfri Så synd bara att det är mer snack än vad det blir verkstad. Självklart borde väl svärmor kunna komma och hälsa på sitt barnbarn "även" om du är hemma! Kan inte din man ta upp det med sina föräldrar, och förtydliga att de är välkomna även då du är hemma? De kanske inte vill "inkräkta"? 
    Heloise, har det blivit plus än? Eller kom mensen? *håller tummarna för Plus * 
  • Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-10-06 20:17:46 följande:
    Jag tittar på "Drömmen om ett barn" och inser vilket litet mirakel Mini är och hur oändligt tacksam jag är för att han har kommit till oss ♥
    Underbart! Hjärta
  • Syrinx

Ja, grattis i efterskott till namnsdagsbarnen igår! *dubbelkollar almanackan* Vilka var det som hade namnsdag igår? Glad

Eländig huvudvärksdag är det här idag. Usch. Hoppas att det släpper ganska snart - i eftermiddag kommer mamma och hennes man för att lämna av sin gammelvovve. Han ska få bo här över helgen, eftersom de ska fira hans 60-årsdag med en härlig helg i Kullabygden. Mycket vandring och mycket god mat är deras planer, och eftersom gammelvovven inte vill gå så långt längre får han bo här och lunka i Pildammsparken istället.
    Tur att vår lillmise är uppvuxen tillsammans med honom, så det ska gå bra som vanligt. Det stora problemet blir att få honom att låta bli kattmaten...

Usch, jag tycker att det är så deppigt med hösten! Så mörkt och ruggigt, regnigt och blåsigt. Kan det inte bli vår på en gång? Får man gå i ide?
    Jag försöker hitta så många glädjeämnen som möjligt för att hålla mig ovanför ytan såhär års. En ljuvlig härva garn, handfärgad kashmir/silke i rosa och nougat, muntrar upp redan innan jag har bestämt vad jag ska sticka av den. Lillmisen som ligger bredvid i soffan och helt plötsligt sträcker ut en tass och lägger den över mitt ben. <3 Nya stänglar på nästan alla mina orkidéer ger löfte om vacker blomning fram till jul. Ett vackert kort från mormor med en extra slant att användas till lite "guldkant", som hon säger. En ny musikbekantskap i Ane Brun (jag lyssnar aldrig på annan radio än P1 och P2 och läser inga nöjesblaskor, så jag upptäcker allting mycket senare än de flesta andra), vars musik och röst verkligen skänker ro till själen.

Hoppas ni alla får en trevlig fredag! {#emotions_dlg.flower} 

• Syrinx

Åh Heloise, vad underbart att höra!!! Vad fantastiskt! Tänk vilket otroligt jobb ni och lilla Elise har gjort! Åh vad glad jag blir att höra det! {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Syrinx
    Dfk, låter som en mumsig kväll med räkor och vin! 

Lanovia Förvånad Sågade han sig i tummen?! Ojojoj! Hoppas det inte var så djupt iallafall.

Hvidis, vad skönt att maken har semester nu. Hur är det med E idag? 

Leksi, ja usch krupp är jobbigt! Vad skönt att A är bättre nu - hoppas det håller i sig!

Ninnis, jag visste väl det! Det har ju klarnat upp nu från det hemska hällregnet som var i morse, så det kanske blir en skogstur för er iallafall?

*vinkar till MSW* 
  • Syrinx
    Daa skrev 2011-10-07 13:37:51 följande:

*tänder en massa värmeljus åt Syrinx, så hon kan se alla sina positiva saker i riktig mysbelysning.*

Tack!

Så skönt att du fått träffa en kurator! Hoppas det blir givande på alla sätt och vis. 
    Blev det någon bakning igår förresten? 
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2011-10-07 14:43:42 följande:
    Syrinx, jag vet jag vet! Du kan sticka en sjal åt MIG! Jag kan inte sticka. Det där garnet lät väldigt vackert och mjuuuukt!

Förövrigt vill jag säga, att jag tycker det piggar upp tråden att du dykt upp här! Lite nytt blod är bra.
    Hjärta Vad glad jag blir! Jag är glad för att vara här och hoppas att jag inte rubbar för många cirklar hos er  

Apropå sjal... hmm... Ja, vem vet vad jag kan få för infall!
  • Syrinx

Här hemma sover fortfarande gammelvovven, jag börjar fundera på om jag kanske skulle väcka honom för en promenad. Det är inte konstigt att han är trött, med tanke på att han vankade omkring som en osalig ande och gnydde tills långt efter två i natt. Skrikandes Han saknar nog sin matte tror jag... Lilla (stora - han är glad för god mat men vill inte gå långt, han ser faktiskt mer ut som ett får än en cocker spaniel...) lufsen! 

I eftermiddag ville svärmor åka ut till Ikea tillsammans med oss. Jag är fortfarande förundrad att det kan finnas människor som faktiskt på riktigt, helt genuint och ärligt, uppskattar att åka till Ikea för att bara gå och strosa och som t.o.m. längtar dit när det var "länge sedan". Nåja, de har goda köttbullar och det är kul att kolla på tygerna! Hoppas bara att inte halva Malmö också tänkte åka till Ikea just idag... Tungan ute 

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-10-08 11:41:59 följande:
    Det blir det! Solen skiner och vi åker till skogen nu
    Så härligt, för både er och vovven! Det låter som en perfekt dag för en hund Vad är det för ras?
    Här har gammelvovven vaknat, rastats, fått alla sina ögondroppar, fått mat och rullat sig på alla våra mattor. I eftermiddag får han jaga gässen i Pildammsparken! 

Hvidis, så skönt att E är bra idag! Ser man på, tänk att det finns fler som längtar till Ikea Jag har iallafall lärt mig att åtminstone någon gång per år tycka att det är lite småtrevligt. 
    Det är inte svårt att sticka en sjal! Ett tunt fint garn och stora stickor gör en fluffig, lätt sjal. Man kan sticka med bara räta maskor och göra ökningar en gång varje varv, innanför den allra första maskan. Randa en halsduk är inte heller svårt - när du stickat klart ett varv klipper du bara av tråden så du har lite extra att fästa med. Låt den bara hänga löst och sticka vidare med den andra färgen. Sedan fäster man längs kanten när man stickat klart hela halsduken. Det finns en ny trevlig garnbutik på Davidshall om du inte har garn!

• Syrinx
    Leksi skrev 2011-10-09 21:30:11 följande:
    Ninnis, kul att ni hade ett trevligt besök på jobbet och att Mini visade sig från sin bästa sida! Måste förresten tacka för kladdkakan du tipsade om för ett tag sedan (den med dajmgrädde). Jag gjorde den förra helgen och det var banne mig den godaste kladdkakan jag ätit!! Tungan ute Det receptet kommer jag vårda ömt kan jag säga.
    Kladdkaka med dajmgrädde? Det låter ljuvligt - kan man få recept? Oskyldig

Leksi, haha, ja det blev inget Ikea för mig. Jag hade en väldigt jobbig huvudvärk som inte ens ville släppa med tabletter (och som faktiskt inte hade något överhuvudtaget att göra med Ikea, jag lovar!), så fästmannen åkte ensam med sin mamma. Men de hade det trevligt iallafall och han kom hem med några nya, mer eller mindre användbara saker. Flört
    För övrigt, så håller jag med om att det kan vara trevligt att åka dit om man behöver någonting  - fast för min del helst inte oftare än ett par gånger per år. Få lite extra inspiration på köpet också kanske. Men svärmor tycker om att åka dit och bara strosa också! 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård