I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Blomman: jag gillar inte heller grupparb, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra. Hatar pbl som undervisningsform :(
Blomman: jag gillar inte heller grupparb, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra. Hatar pbl som undervisningsform :(
Projektbaserat lärande mao grupparbeten hela tiden :(
Fru Bygg: det är fel på provrumsspeglarna!
Alltså är det bara i vårt hem som folk telefon-terrar? Min mamma ex svarar jag itne direkt så ringer hon upp en gång till, svarar jag inte då slänger hon sig på mobilen, svarar jag itne då, smsar hon "vart är du, vad gör du, varför svarar du inte?" Ikväll är det liksom första dagen på potentiell äl. hence Panzer och jag tänkte sätta sängeni gungning medan Elise sov, tro på f-n att telefonen ringer och ringer och ringer och ringer och mobilerna och sen sms pip, hur svårt ska det vara att få ha sex i fred? Dessutom ringde det liksom vid heeeeeelt fel tillfälle *morrar*, fast det redde upp sig ändå Oj du kanske jag var lite för detaljerad haha
Men nästa gång tänker jag itne ljuga och säga att vi badade Elise utan nästa gång när mamma frågar eller svärmor eller kompisar frågar "varför svarar ni inte,jag har ringt och ringt" då tänker jag säga vi var upptagna med att kn-lla, det är inte lika lätt att få till det med lust och sovande barn som innan så leave me and my orgasm alone! Eller så kan jag lägga av telefonen...
Här kommer recept Ninnis och Flamman!
4 kycklingfiléer
Marinad!
1dl naturell yoghurt( jag valde 3.5% turkisk för jag gillar att den är tjock, som jag hahaha)
½dl hackad persilja( fryst gick bara bra)
1 pressad vitlöksklyfta
salt+ vitpeppar.
träspett
Skär varje filé i 2-3 långsmala remsor, blanda marinaden, ha i allt i en påse, knåda, skaka påsen och låt filéerna marinera i kylkskåp minst 4h. Efter 4h, trä upp remsorna på spett och stek på bakplåt med rotgrönsakerna.
Skär rotsaker/grönsaker.
I receptet var det 1 paprika, 4 salladslök 1 zuzzhini och 600gr potatis. Men jag valde morötter, plasternacka, gullök i halvor, zucchini och potatis ist. I stora rejäla bitar.
Man kör allt i ugnen samtidigt, först kör man rotgrönsakerna ca 10 min i 225 grader, sen la jag till lök och zucchini samtidigt som jag la på spetten, bara spara 1/3 av plåten för spett. Sen får plåten vara inne ca 20-30 min.
Sen gjorde jag faktiskt dubbel sats av marinaden och använde den andra halva som örtsås, den blir rätt stark men väldigt god.