passionsblomman skrev 2011-10-29 16:32:24 följande:
Åh!
Skit.
Nu behöver jag verkligen all pepp jag kan få för att orka fortsätta med mina promenader och viktminskningsprojektet.
Förkylningen och förstoppningen och hela rasket har gjort att jag kom av mig.
Nu har jag vägt en jäkla massa olika i felra veckor, och jag som hade kommit ner så jag närapå knäckte 70-gränsen, har idag 72,1 på morgonvågen. Det är ju helt värdelöst tråkigt att se siffrorna gå uppåt, och framförallt när det liksom knaprar upp nästan hälften av det jag blivit av med. (Nu räknar jag sedan min nystart den 22/8)
Nu vet jag ju att det dels är mag-krångel, och därmed ovisst vad jag egentligen väger. Och dessutom har jag ju varit tvungen att avstå de riktigt raska promenaderna, vilket ju gör att jag inte alls förbränt i någon vidare utsträckning. Men UPP vill man ju inte, även om man blir sjuk.
Och så känns det dessutom som att in kropp skaffat sig en "trivselplatå" på runt 72 kg, där jag hela tiden hamnar från projekt till projekt. Som att den VILL väga lite på plussidan över mitt gränsvärde för "normalvikt" på BMI.
I allafall, så tar det emot nå´t alldeles hemskt just nu. Fortfarande seg i kroppen och lite snuvig, trött och "höstig" och lite uppgiven. Det vore så lätt att bara gå ner på ICA och köpa en stor påse lösviktsgodis-som är på extrapris och nypåfyllt nu vid Halloween...
Ja, jag går ut nu i allafall Jag har redan gått en kort och en lite rejälare promenad med hunden, men nu ska jag gå en helt bara för förbränningens skull.
Idag är första dagen som magen verkar mer normal igen. Det var på tiden. Tio dagar med uppfuckad mage, roligare kan man ha.
KOM igen då PB! *peppar mig själv*
Kom igen blomman! Du är ju så otroligt duktig som kämpar på!