• MSW

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Sådär, nu tror jag att jag inboxat alla som hojtat (+blomman och flamman).. Ber om ursäkt för särskrivningen i vissa.. Skäms Säg till om jag glömt någon...

Mugglan: Inboxade dig också, fast det står på facebook också, (på bilden på syskonen jag la upp).

Lanovia: Jodå, det går rätt bra att vara hemma med lillasyster, men hon är en riktig skitunge (A var ett kräkbarn, så detta är vi inte vana vid.. ). Storebror är ännu så länge snäll mot henne,  men testar oss en del.. Det är väl som det ska antar jag..... Men jag är "lite lagom" trött och förvirrad känns det som..

Idag var vi inne på sjukhuset på återbesök, och nu hade hennes värde stigit rejält, så nu är vi utskrivna från neo, men ska väl ta några fler blodprov gissar vi.. Även gulsotet hade sjunkt mycket, så nu går allt åt rätt håll.. Så skönt!

• MSW

Nu ska även Heloise och september vara inboxade!

Heloise: tyvärr inga tips vad ni kan hitta på för att ändra på E's morgon(natt?) vanor!

i natt behövde vi bara byta två bajsblöjor! Men att smörja med inotyl (eller vad det heter) lät som ett superbra tips, september! Tack!

• MSW

Bara snabbt, lanovia, jag känner igen "svek-känslan".. Har inte hunnit fundera över om den fortfarande är kvar, men det är den nog, åtminstone delvis..

• MSW

Vinkar! Tack för söta kommentarer och så roligt att få reda på lite om er också!! Sitter med lilla L i famnen och funderar på om det möjligen kan gå att lägga ner henne (hon kikar i mellan åt, jag gissar att det är för att kolla så jag inte har vågat lägga ner henne ) så jag kan fortsätta slå in småpaket till A's julkalender..

• MSW

Bs: kram igen!!

flamman: hoppas det löser sig med "utskrivningen" av idiot-exet!!

Heloise: så spännande!! Hoppas att allt är precis som det ska!

lanovia: pep pep!!

• MSW

Lanovia: du är inboxad! Jodå, det flyter väl på tycker jag, har inte riktigt kommit in i att detta är den nya tillvaron, men det är väl en tidsfråga! A är fortfarande snäll mot lilla L, men hittar på en hel del bus/trots.. Inbillar(?) mig att anknytningen går lite långsammare den här gången, men kanske beror det på att jag jämför med hur det känns med A nu, (har juh trots allt känt honom längre), eller om jag helt enkelt inte minns riktigt hur det var med A! Och amningen verkar fungera bra, för hon hade gått upp från 2765 till strax över födelsevikten (2900g) på sex dagar.. Imorn ska jag vara hemma själv med båda hela förmiddagen, är lite nervös, men det ska nog gå bra hoppas jag! L har förresten börjat vara lite mer vaken nu och hon tittar så förundrat på allting! Gulligt!
    Trist att kroppen luras så! Men nu har väl iaf makens besvärliga jobbdag passerat, så att det verkligen är fritt fram menar jag? Hoppas han inte dröjer mycket längre nu!

• MSW

Grattis lanovia med familj!! Hoppas entrén var hyffsat skonsam, och att allt är bra! Ska bli roligt att höra mer!

Heloise: hoppas på snabb helg och bra besked på måndag!

flamman: bra du tar tag i saker! Trist med tråkigt bemötande..

ha en bra helg alla!

• MSW

Tid 10.30 och nu är min klocka 10.48! kram och styrka till helipanzers!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård