I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Jag fullt upp på jobbet vilket iofs är trevligt men börjar bli lite svårt att hänga med.....har haft 2-3 veckor med precis lagom mkt att göra så nu ökar tempot fram till jul.
Är spyfärdigt förbannat less på makens bror o fru som varje år är helt rabiata med julklappar... MASSOR av julklappar ska det vara o det går inte med vilken julklapp som helst utan PRECIS o EXAKT rätt sak o gärna svindyra. I år så satte maken ner foten o sa att NEJ, i år köper vi inte vars en film till svågern o svägerskan ( inget filmbyte mellan dem o oss så att säga). Vi lägger fokus på barnen. Svågern svarar med att bli jätteirriterad o arg. O att det måste ju vara massor med juklappar....annars tror ju deras dotter att de inte varit snälla osv.....men herregud tänker vi...... Svägerskan var så stolt över dottern deras.....hon hade önskat sig en baby new born, massor med kläder, ett plastskötbord o hittan o dittan. Svägerskan hade påpekat för dottern att tomtens säck nog inte var så stor....Dottern på tre år svarar att han får ha flera säckar.... *svägerskan blir stolt över sin fyndiga dotter*....sen påpekar hon för dottern att det är fullt i lekrummet med leksaker.....dottern svara med att den tvåsittsiga soffan kan de flytta ut *svägerskan sträcker mer på sig*......blir så förbannat kräkfärdig på detta GIRIGA beteende......Bara SKA HA, SKA HA.....*går o kräks*
Så är inte jag uppfostrad.....definitivt INTE. Men svägerskan är def uppfostrad så.....hon har över 40st olika my little ponnies......jag har/hade en! Snacka om kontraster.
Detta är så klart en pytteliten fis i kosmos o bara ett I-landsproblem.......
*MASSOR MED KRAMAR TILL BS*