Uppsalbrudar 2011 del 2
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Åh matildas fest, där har jag beställt min klänning ifrån! Hon är jättetrevlig och känns seriös och bra. Jag håller just nu på att maila fram och tillbaka (med hennes hjälp) med den kinesiska firman som syr klänningen för att komma överens om vilken spets jag ska ska ha :D
Vad gäller barn på festen så har vi bara några få kompisar med barn, och de är "barnvagnssmå". Om föräldrarna väljer att ta med dem så kommer de nog att ligga bredvid i vagnen under middagen och sen kanske i ett annat rum under dansen. Så har det varit på tidigare bröllop vi varit på och det har aldrig varit några problem. Det brukar vara så att den förälder som står närmast brudparet är den som får "festa loss" medan den andre har barnansvaret!
Antar att det är svårare med äldre barn på en middag, eftersom de nog fort tröttnar och har svårt att sitta still så länge. Jag tycker därför att det är helt okej att skriva på inbjudningskorten att festen inte är lämplig för barn (som inte är så små att de kan sova sig igenom den i sin vagn)
Vi kommer bjuda 60-65 personer. Har försökt att hålla ner det till bara kompisar (plus såklart föräldrar och syskon) men de flesta har ju respektive... :)
Vi kommer bjuda 90-95 personer... Min släkt är stor och våra vänner kommer göra bröllopet roligare! :)
Vi kommer nog bjuda nånstans mellan 50-60 personer. Tycker det är jättesvårt att veta vart man ska dra gränsen... Iom att vi betalar pris per person för middag+lokal+servering etc så blir det så tydligt hur mycket varje person "kostar"...
vi kommer oxå bjuda runt 90 personer. stor släkt och vänner vill man ju inte välja bort :)
va bra att du är näjd med matildas, åkte du dit? eller har du beställt över nätet?
de med liten bebis i barnvagn är givetvis välkomna, då ammar man ju oftast och blir ju svårt att lämna bort. Vi har massa barn i 2-10 års ålder, och de brukar ju inte vilja sitta still :)
Usch, jag sitter och pysslar i Photoshop för att få ihop ett monogram. Hur har ni gjort med det?
Idag har jag förresten äntligen lagt vår stora hög med inbjudningar på posten!! Wihoo :D