Uppsalbrudar 2011 del 2
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Härligt att du startat en ny tråd och att jag hittat hit!
Håller på och formulerar inbjudan just nu, inte helt lätt faktiskt. Hänger ofta upp mig på små saker...
Hoppas det går bra för er andra med planeringen.
Vår planering är lagd på is för tillfället - vi inväntar lite svar från olika lokaler.
Har inte funderat på hur man ska formulera sig i inbjudan, bara spånat lite på hur de ska se ut...
Vi har börjat fundera på att ha vigseln vid (eller närheten av) Eklundshof där vi ska ha middagen, istälelt för att först ha vigseln i Orangeriet i Linnéträdgården och sen förflytta oss till Eklundshof. Har mailat dom och kollat läget, men vet inte om det går, och vet inte om vi får avboka Orangeriet heller... Helt plötsligt har min m2b börjat komma på vad han har för åsikter kring bröllopet, vilket jag absolut är glad för, men det gör ju också att man kanske får justera en del saker! =) Förut har det mest vart jag som tyckt...
Vi är i princip klar med våra inbjudningar. Kanske kommer de att justeras lite i helgen men i så fall är det småsaker.
och med klara menar jag att innehållet är fördigskrivet som pdf-fil för vi kommer maila inbjudan till kompisar mm och bara skicka pappersinbjudan till närmsta släkten. Sitta och göra typ 200 inbjudningar det går icke! (ska ha picknickbröllop, och bjuder alla för vi kunde inte skriva nån gästlista). Det innebär iof att det är en del info som ska ut med inbjudan så det blir ett informationsblad i en liten ficka i kortet.
Lista:
Maj:
Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)
Juni:
Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)
LYCKA2011
Juli:
Augusti:
September:
eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref + ?)
Vi har inte heller lokal eller så klart än, några förslag iaf.. emn får se. Hoppas det blie klart snart!!
Vårat färgtema kommer vara cerise-(rosa)-vit tror vi....
Vill börja med inbjudningskort snart... MEN LOKAL MÅSTE JU BLI BESTÄMT FÖRST.
Hur många ska ni alla bjuda???
Vad tror ni/räknar ni med att allt kommer kosta???
Kramar till er alla brudar =)
Vi har prelbokat en lokal. En till på G. Väntar på svar från en tredje. Usch det är irriterande. Nästa projekt blir att ordna vigselförättare. Suck.
eundk110903: När man vill boka vigselförrättare ringer man till kommunen på 727 13 37. Det finns fyra personer som förrättar vigslar, nummer till dem finns på kommunens hemsida tror jag. De har inte kunnat ge besked om de kan eller inte så långt i förväg. Vi fick besked först för ett par veckor sedan (men så gifter vi ju oss en udda dag också- nyårsdagen).
Vi har en nära vän som gör våra inbjudningar (hon jobbar med sånt) så de blir jätte fina och jag kan komma med förslag och synpunkter under resns gång. Hon kommer även göra vigsel, festprogram och tackkort. Skönt att inte behöva tänka så mycket på det...
Fårävvör skrev 2010-11-17 17:11:38 följande:
Kul när mannen har åsikter (om de inte är alltför olika ens egna). Min sambo håller mest med. Jag hoppas att han verkligen tycker som jag, men det tror jag. Hans kläder är han väldigt noga med hur de ska se ut och sitta :) Det är roligt. Hoppas det löser sig med vigselplatsen.