Uppsalbrudar 2011 del 2
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Vi var först inne på att fixa maten själva.. men lutar nu åt att det blir festlokal med buffe och personal......
Jo, men den var fullbokad och hade vart över ett år innan på somrarna =(
Ska ni ordna med maten själva??
Vi har kollat med vissa lokaler där vi då står för all mat m.m. Lokalhyrorna ligger då på 5.000-10.000 För bara lokal. Allt annat och all TID man sen måste lägga ner.. De tusenlapparna som skillnaden kanske hamnar på tycker vi är värd att lägga och bara sitta och njuta sen =).
Men jag kan ändå oroa mig att det kanske strular.. Man vill ju att allt flyter bra!!!
Hej här kommer en ny uppsala brud gick idag från att vara västeråsbrud till Uppsalabrud =) Jag bor i Uppsala varför inte gifta mig här =)
Vi gifter oss 4/6 2011 i Gamla uppsala och har middag i Kaplangården =)
Är så lycklig just nu =)
Välkommen.
Vi gifter oss samma dag! Hur går det med er planering? Hur långt har ni kommit?
Det här med lokal börjar ordna upp sig för oss nu. Vi ska kika på ett par prelbokade, sannolikt är det en av dem vi helst vill ha. Så det är skönt.
I övrigt har jag haft så mycket annat för mig den senaste tiden så jag har inte hunnit planera något särskilt. Mycket återstår, och vi måste spara väldigt mycket pengar de närmaste tio månaderna (och månaderna efter då vi planerar bröllopsresa till Maldiverna i jan/feb 2012). Det här har vi gjort:
-Bokat kyrka (men ej frågat en speciell präst om hon vill viga oss)
-Prelbokat lokal (som står för mat, bar, dukar, osv)
-Preliminär gästlista
-Bokat fotograf
-Tillfrågat en solist till kyrkan (han har sagt ja men kan ju ändra sig...)
-Diskuterat kring färgtema, särskild underhållning under festen, tänkt på toastmasters (men ej tillfrågat), tänkt på brudfölje (men ej tillfrågat - men hallå? vem tackar nej till att vara marshalk/tärna?).
Alltså inte så mycket. Dock de tyngsta punkterna.
Vilket konstigt inlägg det blev....