• eundk110903

Uppsalbrudar 2011 del 2

Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.

Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)

• Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2
  • LYCKA2011
    Rödarosenblad skrev 2011-04-26 13:47:11 följande:
    Halloj
    Hoppas det går bra för alla i planerandet men att ni hunnit njutit av vädret också:)
    För oss går planerandet bra, väntar på att näbbklänningarna ska komma och ska åka till floristen och detaljplanera... Men i övrigt tror jag att allt är ordnat. Har varit till IKEA och köpt dekorationer och det sista "tillbehören" till klädseln. Nej, jag har en STOR post kvar och det är festprogrammet... Vet inte riktigt var jag ska börja. Hur har ni andra gjort, har ni några förslag?
    Jag har också den "tunga"bördan Festprogramen-vigselprogramen. Vet inte heller vart jag ska börja. Har köpt ny dator och officeprogramet men sen hände det inte mycket mer
  • Mrir

Idag är det exakt en månad kvar och det är inte så mycket kvar att göra. Förutom mannes kostym, ringar och skor åt mig, och tårta, och brudbukett och.... nej nu skojar jag. 
    Kostymen och ringar är bestämda och ska inhandlas i veckan. Skor likaså. Och om två veckor har jag en träff med tårtbagaren, dvs, min mamma och det är en tårta hon har bakat varje år på min födelsedag så inget nytt under solen direkt. Brudbuketten är också bestämd. 

idag var vårt datum för att anmälas ig och det är i nuläget drygt 130 gäster även om vi ännu inte har sett den konkreta listan.

just det, vigselsamtal emd prästen igår också så nu känns det verkligen att det närmar sig.  

• Lisa201109

Hejsan hopp! 

Här kan jag hoppa påSkrattande Vi kommer att gifta oss i Helga trefaldiga den 8 oktober och ha festen i Orangeriet i Linnéträdgården. Just nu känns det inte så stressigt och som att allt är klart.. Men så är självklart inte fallet! Det bara är en känsla som vi har. Imorgon blir det möte med Hotell Linné som står för middag och fest, då kommer många frågetecken att redas utSkrattande
    Kul att se fler uppsalabrudpar!

Hoppas det går framåt för alla! 

• Fårävvör

hej hej,
    Har någon av er funderat på vart i Uppsala ni ska ta era bröllopsfoton? Jag tror jag behöver lite inspiration...

Har ni några idéer att dela med er av? =)

• Cattan84
    Halloj alla Uppsala Brudar. Jag har helt missat att det finns trådar där man kan få hjälp av andra, hur bra som helst ju. Speciellt eftersom jag bara bott i uppsala lite mer än 2 år. Nu har jag läst igenom hela tråden, och tänkte så klart ansluta mig. Gillade senaste inlägget om Var man ska ta sina bilder... ser fram emot några tips! =)

Vi ska gifta oss 27/8 i Gamla Uppsala K:a och dra vidare till Kaplansgården efter vigseln. 

Nu står det lite stilla i planeringen. Vet inte riktigt vilken ände jag ska börja i. Inbjudningarna är klara, skickade och nära o.s.a-datumet. Vi har bjudit 76 gäster (inkl familj). Maten är bestämd, istället för tårta blir det cupcakes (de är nästan klara), nästa vecka är alkoholen klar. Brudklänningen påväg, mannens kläder ska provas på fredag, ring ska beställas...

det vi har kvar är: 
    *bestämma oss för efternamn
    *skor 
    *dekoration/dukning (har så många ideér så mitt huvud spricker snart)
    *testa hår/smink
    *fotoprojekt 
    *värdpar
    *festprogram/blad

Jag har säkert missat något.

Var det någon mer som skulle ha festen i Kaplansgården. Hur går det med det? Vad har ni för planer, hur ska ni dekorera? Behöver lite inspiration på hur man ska kunna gömma de där tavlorna som hänger på väggen. 

ha en trevlig dag alla 
  • eundk110903

Vad har ni valt för frisör? Bestämt er för ingångs-/utgångsmusik? Hur gör ni med efternamn? Gaaah... Nu är det inte lång tid kvar!

• Fårävvör

nä inte alls långt kvar! om två veckor kommer jag och sambon ha dansat bröllopsvalsen... helt galet vad tiden har gått fort.

Jag kommer göra min frisyr hos min vanliga frisör, Studio Figaro. Ingångsmusik blir brudkör ur Lohengrin och utgångsmusik Prince of Denmark's marsch (trumpet voluntary) båda spelar av stråkkvartett eftersom vi ska ha en utomhusvigsel.

Efternamn hade vi jättemånga diskussioner om, men insåg efter ett halvår med funderingar hit och dit, att om vi inte fastnat för nåt annat, så var det lika bra att ta hans efternamn eftersom jag inte ville ha mitt. Vi funderade på att ta något släktnamn ett tag, men eftersom vi inte kunde hitta något som kändes bra för båda två så tog vi hans. Jag är rejält trött på mitt så att välja bort mitt var ett enkelt val...

• Oonah
    Fårävvör skrev 2011-05-04 21:57:55 följande:
    hej hej,
    Har någon av er funderat på vart i Uppsala ni ska ta era bröllopsfoton? Jag tror jag behöver lite inspiration...

Har ni några idéer att dela med er av? =)
    Uppe vid slottet, fast en avsats ner, finns det en härlig tegelvägg med ett fönster högt upp. Underbar bakgrund! Pelarna vid orangeriet i Botaniska, kanske? Eller uteplatsen vid något mysigt café, delandes på en glassdrink, eller nått. :D

Oj, nu fick jag själv en massa idéer, hade inte tänkt på det!

Eller kanske trappen som leder upp bakom Domkyrkan, och som börjar bredvid Restaurang Domtrappkällaren. Hmm.. Trappen kanske heter Domtrappan... :D

Själv söker jag efter en färggrann grafittimålad vägg någonstans i stan att ha som bakgrund. Någon som vet av någon? 

Vi har för någon dag sedan äntligen fått ut våra snurrskive- inbjudningar, efter flera veckors försening hos tryckeriet. Jag tycker dock att de var värda den väntan.  Solig

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • eundk110903
    Oonah skrev 2011-05-26 16:46:39 följande:
    Uppe vid slottet, fast en avsats ner, finns det en härlig tegelvägg med ett fönster högt upp. Underbar bakgrund! Pelarna vid orangeriet i Botaniska, kanske? Eller uteplatsen vid något mysigt café, delandes på en glassdrink, eller nått. :D

Eller kanske trappen som leder upp bakom Domkyrkan, och som börjar bredvid Restaurang Domtrappkällaren. Hmm.. Trappen kanske heter Domtrappan... :D

Själv söker jag efter en färggrann grafittimålad vägg någonstans i stan att ha som bakgrund. Någon som vet av någon? 

Vi har för någon dag sedan äntligen fått ut våra snurrskive- inbjudningar, efter flera veckors försening hos tryckeriet. Jag tycker dock att de var värda den väntan.  Solig

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Läckert kort! Vi har knåpat ihop våra egna :)
  • Sörön10
    Oonah skrev 2011-05-26 16:46:39 följande:

Jättesnygga kort!! Åå vad fiffigt! Läckert! haha och fortsatta superlativ!
  • Geranium
    Fårävvör skrev 2011-05-14 23:40:38 följande:
    Jag kommer göra min frisyr hos min vanliga frisör, Studio Figaro.
    Jag ska också vara på Figaro! Ska du göra sminket där också? Har du koll på om man får en fullständig testuppsättning innan, eller om man bara testar lite lätt?
  • Fårävvör
    Geranium skrev 2011-05-30 20:38:30 följande:
    Jag ska också vara på Figaro! Ska du göra sminket där också? Har du koll på om man får en fullständig testuppsättning innan, eller om man bara testar lite lätt?
    Ursäkta att jag inte svarat förrän nu, har vart på bröllopsresa!

Jag gjorde både smink och uppsätting på Figaro, Johanna gjorde uppsättningen och Madia sminket. Jag vet inte vad de brukar göra som "standard" där, men för mig testade hon att göra en uppsättning en gång när jag ändå skulle klippa mig. Madia och jag kollade på bilder och testade lite färger inför sminkningen, men hon gjorde ingen riktig provsminkning.
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-06-11 00:49:23 följande:
    Ursäkta att jag inte svarat förrän nu, har vart på bröllopsresa!

Jag gjorde både smink och uppsätting på Figaro, Johanna gjorde uppsättningen och Madia sminket. Jag vet inte vad de brukar göra som "standard" där, men för mig testade hon att göra en uppsättning en gång när jag ändå skulle klippa mig. Madia och jag kollade på bilder och testade lite färger inför sminkningen, men hon gjorde ingen riktig provsminkning.
    Vad kostade det hela? Blev du nöjd? Grattis, förresten!
  • Fårävvör

Tack! Jag fick ett inofficiellt specialpris, min uppsättning var ganska enkel och jag har varit kund där jättemånga år...

• Cattan84

Hej. Har ni något bra tips på var man kan få tag på is (festen blir i uppsala)? Och hur man ska förvara isen under dagen/kvällen? 

• kokajo

Man brukar kunna få eller få köpa is på hamburgerkedjor t ex McDonalds, eller på livsmedelsaffärer som har fiskdisk.

Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2