Uppsalbrudar 2011 del 2
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Idag är det exakt en månad kvar och det är inte så mycket kvar att göra. Förutom mannes kostym, ringar och skor åt mig, och tårta, och brudbukett och.... nej nu skojar jag.
Kostymen och ringar är bestämda och ska inhandlas i veckan. Skor likaså. Och om två veckor har jag en träff med tårtbagaren, dvs, min mamma och det är en tårta hon har bakat varje år på min födelsedag så inget nytt under solen direkt. Brudbuketten är också bestämd.
idag var vårt datum för att anmälas ig och det är i nuläget drygt 130 gäster även om vi ännu inte har sett den konkreta listan.
just det, vigselsamtal emd prästen igår också så nu känns det verkligen att det närmar sig.
Hejsan hopp!
Här kan jag hoppa på Vi kommer att gifta oss i Helga trefaldiga den 8 oktober och ha festen i Orangeriet i Linnéträdgården. Just nu känns det inte så stressigt och som att allt är klart.. Men så är självklart inte fallet! Det bara är en känsla som vi har. Imorgon blir det möte med Hotell Linné som står för middag och fest, då kommer många frågetecken att redas ut
Kul att se fler uppsalabrudpar!
Hoppas det går framåt för alla!
hej hej,
Har någon av er funderat på vart i Uppsala ni ska ta era bröllopsfoton? Jag tror jag behöver lite inspiration...
Har ni några idéer att dela med er av? =)
Vad har ni valt för frisör? Bestämt er för ingångs-/utgångsmusik? Hur gör ni med efternamn? Gaaah... Nu är det inte lång tid kvar!
nä inte alls långt kvar! om två veckor kommer jag och sambon ha dansat bröllopsvalsen... helt galet vad tiden har gått fort.
Jag kommer göra min frisyr hos min vanliga frisör, Studio Figaro. Ingångsmusik blir brudkör ur Lohengrin och utgångsmusik Prince of Denmark's marsch (trumpet voluntary) båda spelar av stråkkvartett eftersom vi ska ha en utomhusvigsel.
Efternamn hade vi jättemånga diskussioner om, men insåg efter ett halvår med funderingar hit och dit, att om vi inte fastnat för nåt annat, så var det lika bra att ta hans efternamn eftersom jag inte ville ha mitt. Vi funderade på att ta något släktnamn ett tag, men eftersom vi inte kunde hitta något som kändes bra för båda två så tog vi hans. Jag är rejält trött på mitt så att välja bort mitt var ett enkelt val...
Tack! Jag fick ett inofficiellt specialpris, min uppsättning var ganska enkel och jag har varit kund där jättemånga år...
Hej. Har ni något bra tips på var man kan få tag på is (festen blir i uppsala)? Och hur man ska förvara isen under dagen/kvällen?
Man brukar kunna få eller få köpa is på hamburgerkedjor t ex McDonalds, eller på livsmedelsaffärer som har fiskdisk.