Uppsalbrudar 2011 del 2
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Hej allihopa. Nu är jag tillbaka efter julfirandet!
Vi kommer att ha en barnfri fest, jag hoppas att det inte blir några sura miner. Vårt bekymmer är vem som ska ta hand om vår dotter under festen!? Vem frågar man?
Har varit och hämtat min ring också (jag vet att det är tidigt men jag hade 20% innan nyår) och den var såååå fin. Jag vill ha den på mig NU.
Gott nytt år på er allesammans, nya tag med bröllopsplanerna blir det nästa år!!!
Nu är julen över, snart NyÅr och sen är det 2011 =) Nu ska det börja fixas!!!!!
Gjorde klart alla inbjudningskort i veckan som ska postas i början av nästa vecka.
Vilken överaskning alla ska få, har ju bara berättat till närmsta släckten!! =)
Nästan bestämnt och bokat frisör-make up med.
GoTT NyTT år på er ALLA blivande BrudaR =)
Hej allihopa. Nu är jag tillbaka efter julfirandet!
Vi kommer att ha en barnfri fest, jag hoppas att det inte blir några sura miner. Vårt bekymmer är vem som ska ta hand om vår dotter under festen!? Vem frågar man?
Har varit och hämtat min ring också (jag vet att det är tidigt men jag hade 20% innan nyår) och den var såååå fin. Jag vill ha den på mig NU.
Gott nytt år på er allesammans, nya tag med bröllopsplanerna blir det nästa år!!!
Ja stressen börjar komma lite smått nu. Trodde vi var ute i god tid, men icke! Igår fick jag lov att panikboka fotograf och hotell då jag upptäckte att det knappt alls fanns några lediga dagar kvar till sommaren.. Suck, hur tidigt startar folk planera egentligen?
Vi har fortfarande kvar korten att skicka ut, måste ta tag i dem nu. De står på en hylla och stirrar anklagande på oss när vi latar oss i soffan om kvällarna ;) Började som smått med det i november (!) men trodde aldrig att det skulle ta så lång tid för oss att få de klara. Man testar lite olika detaljer, funderar på vilka man egentligen ska bjuda, klurar ut vad folks respektive egentligen heter osv.. Pust. Nej, vår hastighet på ca 5 kort per kväll (vilken intraffar ganska sällan!) måste ökas!
Nytt år, nya tag - i helgen ska de postas
Gott nytt år!! Nu är det äntligen "i år" som vi ska gifta oss! Tjoho!
Har börjat titta lite på ring, galet svårt att bestämma mig! Får gå en rejäl sväng någon lördag och prova prova prova... Passade på att kolla i en butik när vi var iväg över jul, den kedjan finns inte i Uppsala. Från början var jag inne på en alliansring, men nu lutar jag mer åt en ring med solitär och sidostenar. Fast jag vill inte att solitären sticker upp mycket och vill ha en säkrare fattning än klor eftersom jag har handskar mycket i jobbet... Och så ska den ha en liknande skena som förlovningsringen.. Det blev en lång kravspec plötsligt! Hur går det med era ringar?
Vi har skickat ut ca 35 spara datum kort tillsammans med lika många julkort som jag scrappat, vi har börjat planera med föräldrarna lite mer idag och en massa mail ligger ute för svar hoppas saker och ting löser sig. Transport, mat, kantor, möte präst, lokal och vad som finns där, m,m
Angående barn vi bestämde idag att endast de som har barn som är med i brudföljet får vara med på middagen ej andra. totalt 6 barn från ett år till 13 år. Skall införskaffa ritblock samt kritor till cermonin.
Kram på er alla. Börjar bli väldigt nervös.
Vi kommer ha barnfritt förutom vår son och hans kusin. sen vet vi inte heller hur vi ska göra när han blir trött och ska sova, som sagt är ju alla barnvakter där!! Ja tror inte våra vänner kommer bli sura över att de är barnfritt, de vill nog kunna slappna av och njuta av middagen och festen. Vi kommer skriva på injudan att barnen gärna får vara med i kyrkan.
Jag har redan en ring, efersom min sambo friade med en. Den är verkligen superfin
där lyckades han bra.
- vi var o kollade på kamratgården i bergsbrunna. men den var på tok för sliten. vilket var synd för läget hade pasat oss ganska bra. nu kollar vi på en del andra lokaler och hoppas på nåt svar i veckan.
Har även börjat kolla på klänningar och skor på nätet, jisses va svårt de kommer bli att bestämma sig. Har hittat en sida på nätet, som även har en butik i Sundbyberg. matildasfest. de har hur många klänningar som helst. Ska nog ta mig dit.
Korten ska ja ta tag i snart oxå. vi har inte riktigt spikat inbjudan än, får nog ta den diskutionen snart.
god fortsättning på er alla.
kram
Hur många bjuder ni???