Vi tänkte först köra buffe för att göra de enkelt vi hade svårt å begränsa oss till en rätt.
En godvän är kock å fixar maten under dagen, men efter att vi varit å inventerat av i köket så insåg vi de går bort finns inte en möjlight å hålla flera maträtter varma varken vid tilllagning eller uppläggning...de varma skulle hinna bli kalt innan de kom upp på tallrikar dessvärre.
och så hade vi inget stekbord utan plator å värmeugn...så de va bara å tänka om...kött hade blviit svårt å få till bra i ugn.
Så nu planerar jag om menyn helt igen ![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Men kommit fram till :
Förrätt : kantarellpaj i liten form med några rosor serranoskinka, lite roocollasallad som garnityr och en klick egengjord kantarellmjukost å en triangel toast.
Går bra å förbereda å göra pajerna i förväg å ha i frysen, kantarellmjukosten rör jag ihop nån dag innan.
Varmrätt: potatisbakelse funkar till båda rätterna el hassebackspotatis om de e kyckling, är inne på kyckling el lax...honungsglaserade rotfrukter funkar till båda rätterna så de e spikat, blir de kyckling funkar en kantarellsås...till fisken vet ja inte vad jag ska hitta på....grubblar fortfarande...just ja hjärtformade små bröd och smör till oxå.
förslag som e lite festligare me fisk eller kyckling mottages tacksamt ![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Efterrätten: den fixar jag klart så de e bara upplägning kvar...vit chokladmouse och tobleronemouse en klick av varje spritsas som maränger...en spegel me björnbärssås, och en mangospegel..garnityr...färska björnbär,physsalis och citronmelis...ev om jag orkar göra nån chocklad dekor av ripplad chocklad.
Tårtan kommer bli vitchockladmouse, björnbärsmouse...täckt av lilla marsipan, marsipanen kommer va uppflikad på ett ställe mitt uppe på å där komemr de fyllas me färska björnbär är tanken...tjejen som ska göra dom har gjort samam motsvarighet fast me jordgubbar jättefina tårtor..Vi ha lila och vit som tema färger så jag vill gärna knyta ihop de hela lite.
har försökt knyta ihop de hela lite me en rödtråd...med kantarell i förrätten och varmrätten och björnbären och vita chockalmossuen i efterätten me tårtans innehåll
men funderar lite till om de blir kaka på kaka me efterätten å tårtan...om jag går lite overkill på å följa en tråd.