Etheleglin skrev 2010-12-28 22:39:01 följande:
Måste bara sträcka upp ett varningens finger för buffé på bröllop; det blir lätt rörigt om folk skall gå omkring samtidigt som det skall hållas tal och liknande. Det kräver otroligt mycket av en toastmaster för att få det att fungera, plus att man måste ha flera "stationer" där det går att ta mat. Om man har mycket, mycket få gäster (<20) kanske det, rent hypotetiskt, kan fungera, men jag har ärligen inte varit på ett enda buffébröllop som blivit bra.
Sittande middag med möjlighet till påfyllning på varmrätten är då ett mycket bättre alternativ. Fast det brukar sällan vara någon som behöver mer mat om man har tre rätter, tårta, fikabord plus godis/frukt i dukningen.
Jag var på ett bröllop i somras med 70 gäster och buffé!
Gick KANONBRA utan ett enda problem.
Har folk bara lite vett och etikett som dom faktiskt har i min familj så sitter man och väntar på sin tur och tar sen..
Toasmadamen behövde endast säga till att "först går bord 1" "sen bord 2" osv..
så jag ser absolut inget fel i buffé.. tycker det är rörigare med att serveringspersonal ska springa runt med mat till alla - då krävs ju riktigt många människor = dyrt, eller om det är för få så får ju gästerna vänta på varandra och då kallnar maten.
Buffé är en jättebra lösning !