Fossing77 skrev 2011-01-02 12:40:28 följande:
Jag tycker absolut att en 3-rätters hör till ett bröllop, om brudparet själva tycker det. :) Vill brudparet bjuda på varmkorv, så absolut, kör på det! :) Var och en tänker olika och det viktigaste måste ju vara att brudparet är nöjda med sin dag, och det tror jag att både vänner och familj förstår och är glada att de får delta i dagen. Man kan inte stöpa alla i samma form, och tur är väl det. Hade varit gräsligt tråkigt om det var så. :)
Sen kan man ju diskutera för och emot det ena eller andra i all oändlighet, det viktiga är ju bara att man faktiskt låter andra har sin åsikt och sina tankar utan att för den delen klanka ner på varandra för det. BT finns ju för att hämta inspiration och ge nya vinklar på saker och ting, det är iaf det jag använder det till och då är det ju bara berikande för mig att få höra andras åsikter om saker jag kanske inte alls tänkt på på samma sätt. :)
Är själv något av en diskussions-junkie och älskar en god diskussion med många argument (en störning från studenttiden tror jag ;)) men man måste låta andra ha sina åsikter även om man inte håller med. Ingen är väl sämre eller mer ouppfostrad för att de vill ha en buffé på sitt bröllop? Nej, jag tycker verkligen det är spännande att se hur alla har olika lösningar på maten och läser här med stort intresse. :) Så kom gärna med mer tips, både på bufféer och flerrättersmiddagar. :)
Visst är det roligt att vi gör olika:)
Själv tycker jag inte det finns något som är finare än något annat, man blir bjuden och då är det ju liksom en fin gest att bli det:)
Många tycker att det är finare med t.ex buffé än 3-rätters kan jag ju skvallra om för er som tycker ni är mycket finare ;)
Dom menar på att i buffé får dom ta så mycket dom orkar tills dom blir mätta! Mycket mer generöst än att någon annan ska lassa upp en bit på en tallrik och tala om att: det här få ni minsann bli mätta på ;)
Så är det.
Så det kan vara vad det vill! Huvudsaken är som sagt att man är nöjd som brudpar och vet vad ens gäster önskar :) Och att alla har trevligt! Det behöver inte vara så stelt och fint alltid!
Jag var på bröllop med grillning i trädgården för 2 år sen - GUD vad roligt vi hade - och maten var TOPPEN!
Mycket vackert och inte alls ofint :)
Mysigt tycker jag!