• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • operfekt

(fick inte med två bilder i ett inlägg) den rosa pompomen gjorde jag mest för att testa om det gick, ville inte "slösa" på de lila servetterna om det inte funkade.. Men den får vara vid godisbuffen istället, annars är våra färger som ni ser lila, turkos/teal & påfågelfjädrar =)
  • Vingilot

Glaskoppar med spets. Ska förhoppningsvis innehålla en kaprifoblomma var.

Placeringskort på godispåsar.

Lilla bebis Emelie får bitringar istället för godis i sin påse.

Vigselprogram.

Morgongåva och asken den ligger i.

• delly

har köpt jysks filtar som jag tänkte att gästerna kan använda om det blir lite kyligt frammot kvällen & som de sedan kan få ta hem som ett minne från våran dag... Men jag vill ju skriva text på filtarna..

Så vad kan jag använda för penna ??

Någon som har provat på det ?

• Chicita
    delly skrev 2012-07-03 20:12:58 följande:

har köpt jysks filtar som jag tänkte att gästerna kan använda om det blir lite kyligt frammot kvällen & som de sedan kan få ta hem som ett minne från våran dag... Men jag vill ju skriva text på filtarna..

Så vad kan jag använda för penna ??

Någon som har provat på det ?

Textilpennor finns på Panduro exempelvis. Det funkar rätt ok.
    Men jag skulle nog hellre göra ett screentryck eller liknande 
  • lordoz

Jag tänkte piffa upp toalettdörrarna lite. Så därför har jag gjort hjärta och våra initialer i ståltråd som jag trätt röda små pärlor på. Ska sätta fast dessa på en silvrig bakgrund, så matchar det vårt färgtema med rött och silver... :)

I dagsläget är varken hjärtat eller initialerna uträtade och så fina som de kommer vara på vår dag som är exakt om 9 månader idag. :)

• Fjonken

Någon som vet nånstans där man kan köpa fina lite hårdare vita papper, gärna med lätt struktur (för tex grund till inbjundingskort m.m.) som är i A3-format? Jag lyckas inte finna detta nånstans!! 

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer