• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • annelie1981

Jag hade likadana servettringar på mitt bröllop och eftersom vi dukade genom att lägga servetten på tallriken så stabiliserade den upp servettringen. Vi hade vanliga ikea servetter i papper och ändå "stog" servettringen upp när jag hade rullat servetten. Hoppas du förstår, om inte annat prov rulla och lägg på en tallrik =)

Fremm skrev 2012-09-26 09:06:20 följande:

Nu har vi fått hem servetterna från Duni och ett litet bakslag mötte oss, hade tänkt rulla servetterna men det blev på tok för tunnt och servettringen som visst är rätt stor (kanske är meningen att de skulle vara till riktiga linneservetter?) så jag har fått tänka om... vilket tycker ni är finast av de två på bilden...

Själv tycker jag det ser lite prydligare ut med den till vänster men den blir oxå på gränsen till för tunn då servettringen lutar nedåt... den till höger passar egentligen bäst till servettringen då servetten fyller ut bättre men vill inte att det ska se för trist ut eller typ barnkalasaktigt då man ofta gör så med servetterna och stoppar dem i glasen ;) om ni förstår hur jag menar... fast nog kommer servettringen mer till sin rätt när jag har servetten så... nå va tycker ni brudar?
  • Fremm
    annelie1981 skrev 2012-09-27 20:21:08 följande:
    Jag hade likadana servettringar på mitt bröllop och eftersom vi dukade genom att lägga servetten på tallriken så stabiliserade den upp servettringen. Vi hade vanliga ikea servetter i papper och ändå "stog" servettringen upp när jag hade rullat servetten. Hoppas du förstår, om inte annat prov rulla och lägg på en tallrik =)
    Tack för tipset! :) Har hittat en annan vikning som ser lite festligare ut men som ändå fyller ut ringen bättre än bilden till vänster och så ser det lite mer "arbetat" ut än bilden till höger men smart att lägga servetten på tallriken för ytterligare stabilitet!

sanon, tack så mycket - jag köpte dem av en tjej här på BT :)
  • Burre

Fremm - Vart har du köpt servett ringarna? Jätte fina, Om ni inte vill behålla dom efter bröllopet så har du en villig köpare om d inte var allt för dyra ;) 70st hoppas jag verkligen på!!! Jag tyckte den högra bilden var jätte fin förresten, men lägg görna upp en bild på den nya! =) Kraaam

• Burre
    Burre skrev 2012-09-28 12:51:42 följande:
    Fremm - Vart har du köpt servett ringarna? Jätte fina, Om ni inte vill behålla dom efter bröllopet så har du en villig köpare om d inte var allt för dyra ;) 70st hoppas jag verkligen på!!! Jag tyckte den högra bilden var jätte fin förresten, men lägg görna upp en bild på den nya! =) Kraaam
    Jag såg nu du svarat innan, förlåt
  • annelie1981

Burre jag har några till salu, men inte så många som 70st. De går även att köpa på ebay, där kan man välja mellan en massa olika färger

• Burre
    annelie1981 skrev 2012-09-29 07:53:15 följande:

Burre jag har några till salu, men inte så många som 70st. De går även att köpa på ebay, där kan man välja mellan en massa olika färger

Okej, jag får nog av vakta, haha! Får skäll av min m2b han tycker jag är för snabb med saker och ting! MEn jag vill ju gärna ha så mycket som möjligt klart ;)

Saken är ju den att vi blir 72st på bröllopet om alla som vi bjuder kommer, men vi vet att alla antagligen inte kan komma... Men jag får hålla tillgodo helt enkelt! De är ju hur snygga som helst!!! :)

Men vart hittade du dom? Lingssupplies? Jag kollar mycket där och de har massa fint tycker jag =)
  • Burre

Såg att du Fremm hade beställt hem servetter från Duni! Underbar idee!

Men vilka är det är det dom som heter Elegance Lilly??

• Fremm
    Burre skrev 2012-09-28 12:51:42 följande:
    Hej Burre, jag köpet 100 st och visst kan du få köpa dem efter bröllopet om du vill - kommer inte ihåg vad jag betalade nu men ska kolla upp det.

Servetten heter: 

Servett, Dunilin soft, Venezia Grön

• Fremm

Burre, Så här ska vi vika servetterna :)

• pulmonate
    Memsan skrev 2012-09-24 20:35:12 följande:

Har gjort 70 stycken askar, idag så har dom även ett blåttband på locket med en svart fjäril. I dessa askar så ska vi lägga chokladpraliner som göms i nåt trevligt papper. Ja, den här idén snodde jag ifrån en annan forumdeltagare. Klockren idé hon hade och snyggt blev det också.
    Dessa är jätte söta! Fin idè! Det kan jag nog använda någon gång i framtiden (bröllopet har ju redan varit, men kanske till ngt annat). Det hade passat bra med lite annat pyssel jag gjorde: Strutar till riset / konfetti som också var gjorda med text på.  
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer