• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Minuz

Pappersstrutar till godisbordet

Inbjudan postas idag så nu kan jag börja med resten av pysslet, då vår "lilla" hemlighet inte längre är hemlig......

• Burre

Så fiint, har också tänkt att ha strutar till de bordet, fast med tårtpapper :) Men är lite osäker på om de blir stabila nog till de... Kommer att ha sånna strutar till vigsel där de ligger rosenblad i, tänkte att de kunde vara snyggt om de kommer igen lite :)

men de ser mycket mer stabilt ut som du gjort! Har du tagit vanliga bokpapper? Kraaam
  • Minuz
    Burre skrev 2012-10-10 14:53:21 följande:
    men de ser mycket mer stabilt ut som du gjort! Har du tagit vanliga bokpapper? Kraaam
    Jag hade oxå tänkt ta tårtpapper men det är väldigt tunt och sladdrigt.
    Så jag köpte lite tjockare papper med text på. A4, delade på mitten och gjorde en strut. Funderar på om jag ska sätta något band eller spets upptill på kanten...............

Men läckert att ha de i kyrkan med rosblad i!
  • Minuz

pappret är inte nåt jätte tjockt. lite tjockare än "vanligt" papper man använder i skrivaren....

• Burre

Ja men spets upptill skulle vara jätte fint!

Ja visst blev dom sladdriga, de var verkligen rätt ord :) haha
    Men  vart köpte du pappret ?

• Minuz
    Burre skrev 2012-10-10 15:56:37 följande:
    Ja men spets upptill skulle vara jätte fint!

Ja visst blev dom sladdriga, de var verkligen rätt ord :) haha
    Men  vart köpte du pappret ?
    Tror oxå det skulle bli fint med spets...... det måste jag fixa

Köpte dessa på panduro. De låg i 5-pack. Med Gotisk text. De har även andra fina som inte helelr är dyra.....
  • LinneaR
    Fremm skrev 2012-10-05 13:22:15 följande:
    Nu har jag pysslat lite och gjort en provdukning, vad tycker ni? :)

Har satt namn på gästerna med dymon på favoraskarna, tyvärr är en del namn lite långa men jag tycker inte det gör så mkt att ha dem lodrätt så här, vad tycker ni? Frågan är om man ska göra likadant med alla killarnas namn oavsett längd eller bara de som är långa? Tjejerna har ju brudklänningen istället och den är bredare och där passar det bättre att alla namn är vågrätta..

Svåra är att veta hur många lyktor av varje sort det går åt, jag inser ju att det blir rätt fullt på bordet med alla glas och porslin ändå men vill ha mkt ljus, ska nog göra ett gäng lyktor till och köpa fler glimmaljushållare, sen kommer förrätten bli soppa så det kommer bli en hjärtformad brödbit på den undre tallriken (porslin och bestick blir ju andra sen eftersom jag använder vårt hemma nu), hade lite svårt att placera festprogrammet men det får nog bli ovanpå den djupa tallriken, eller under besticken men vill gärna att de ska synas bra. :)

Vore kul med lite feedback om vad ni tycker :)

Så söta favoraskar!! Var har du köpt dem??
  • Burre

Ska kika på...

Ska ner till Ullared i början på november, tänkte då kolla in i panduros outlet där! Hoppas verkligen på att jag hittar grejer :)

• Fremm

Igår satt jag och min älskade fästman och pysslade... jag fick idén att som extra favor ge en tändsticksask med en söt text på. Så vi har skurit ut färgat papper (lime och cerise enligt färgemat) skrivit ut en text om Marriage och dess betydelse på vitt papper att sätta på ena sidan och på andra sidan står det våra namn och bröllopsdatum i våra typsnitt och färger. :) Kanske kommer att dekorera ytterligare...

Det enda som stör mig lite är att det är rött på sidorna där man tänder på och det skär sig med cerise, synd att det inte var vitt :-/ kom över dessa tändsticksaskar billigt och tänkte inte på det när jag köpte dem...

I bild ser ni oxå en samtalsloppa som vi kommer ha lite här och där på borden, så kan man "leka" med grannen och ställa frågor om dem och deras liv genom loppan, en liten kul hjälp på traven att komma igång och prata med gästerna.

Till sist ser ni bordsnumret i tolsbyramar, vi kommer ha sådana vid varje bord, sen kommer vi använda ramarna och stilen till lite annat på festen oxå... godisram osv...

Så kul det är att pyssla och extra kul när man har en man som så gärna hjälper till! ♥

• fasit

Jag saknar att bröllopspyssla...kanske ska börja med fotoalbum eller något nu när det börjar bli lite ruggigt.
    Någon som har tips på vad man kan pyssla med efter bröllopet? 

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer