• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Sandrajavisst

verkligen fint! Håller med, stilrent är bra. får ju inte bli för mycket.
    Är i starten till att göra egna jag med=)

• Fremm
    Sandrajavisst skrev 2012-09-21 19:27:58 följande:
    verkligen fint! Håller med, stilrent är bra. får ju inte bli för mycket.
    Är i starten till att göra egna jag med=)
    Tack, va glad jag blir! :) Va spännande, hoppas på att få se dina sen! :)
  • Sandrajavisst

lägger upp dem när jag fått iordning. Men har inte riktigt bestämt än så..=) Men återkommer!

• Fremm
    Sandrajavisst skrev 2012-09-22 15:45:05 följande:
    lägger upp dem när jag fått iordning. Men har inte riktigt bestämt än så..=) Men återkommer!
  • Memsan

Här kommer lite hel - och halvfärdiga alster.

Bordsdekorationskrukor som ska fyllas med antingen flytspackel eller betong så att vi stabiliserar en tjockare gren och på den grenen sätter på en massa troll/ormhassel för den vridna formen. Såklart döljer vi betongen med jord på middagen.

Har gjort 70 stycken askar, idag så har dom även ett blåttband på locket med en svart fjäril. I dessa askar så ska vi lägga chokladpraliner som göms i nåt trevligt papper. Ja, den här idén snodde jag ifrån en annan forumdeltagare. Klockren idé hon hade och snyggt blev det också.

Dom här liljorna, som är snyggare i verkligheten, ska infiltreras i trollhasselträden som jag nämnde tidigare i inlägget.

Här är lite av det som jag har pysslat ihop. Utöver det så har jag fixat svarta dukar och en massa fjärilar i silver och blåa nyanser.

• Fremm

Nu har vi fått hem servetterna från Duni och ett litet bakslag mötte oss, hade tänkt rulla servetterna men det blev på tok för tunnt och servettringen som visst är rätt stor (kanske är meningen att de skulle vara till riktiga linneservetter?) så jag har fått tänka om... vilket tycker ni är finast av de två på bilden...

Själv tycker jag det ser lite prydligare ut med den till vänster men den blir oxå på gränsen till för tunn då servettringen lutar nedåt... den till höger passar egentligen bäst till servettringen då servetten fyller ut bättre men vill inte att det ska se för trist ut eller typ barnkalasaktigt då man ofta gör så med servetterna och stoppar dem i glasen ;) om ni förstår hur jag menar... fast nog kommer servettringen mer till sin rätt när jag har servetten så... nå va tycker ni brudar?
  • sanon

Jätte fina servettringar, vart har du köpt dom? Vad kostar dom? Jag tyckte den högra var snyggast! :)

• pamjofre

Jätte fian grejer allihop! Här är lite jag själv har pysslat med

1)  Bordsplaceringsnamnen, 2 olika sorters tjockare papper, fästa med hjälp av 3d kuddar och så en blomma, borden runt är stansad. Tips fick jag längre bak i tråden. Hållaren är gjord av ståltråd, och en sten som stomme.

2)  Trolldegshjärtan, trolldeg som är avbränt i ugn och sen sprejmålad med lila glitter. (använt mig av bilsprey!, "Billigt" å enkelt, räckte till många!)

3) Servett och servettring. Servetten har jag sytt från gamla lakan, sydde med lila tråd för att ytterligare få lite färg på det hela :P, Servettringen är gjord av toalettrulle där jag har klistrat på tapetpapper med utstansad bord, sen är det pärlor på ståltråd för att piffa till det. Pärlorna är bergskristall (qvarts) och ametist.

4) Tyllpåsar, köpte billigt tyll och sydde för hand till påsar. ljus lila satinband för att knyta ihop säcken. Ska använda annat slags godis när det väl är dax :)

PS, färgerna blev inte särskilt bra på bilden, men syns lite ivf.

Lycka till med allt pyssel! :)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer