• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • nuså
    Sirenne skrev 2012-03-11 00:52:03 följande:
    Grym tråd - har fått massor med inspiration och tips!
    Så nu är det dags att dela med mig  

Beställde "tree labels"/metalletiketter på ebay, fäst tunt band i de redan utstansade hålen och knutit en ögla. Vi hyr glas, det kommer alltså endast finnas ett begränsat antal sådana. Så gästen får hjälp med att hålla reda på sitt glas och kan använda etiketten under hela kvällen.
    /Sirenne

Vilka snygga etiketter! Hur har du skrivit/stansat namnet?
    Har du en länk till säljaren?
  • Sirenne
    nuså skrev 2012-03-11 12:49:11 följande:
    Vilka snygga etiketter! Hur har du skrivit/stansat namnet?
    Har du en länk till säljaren?
    De ser tyngre ut än vad de är, men jag gillar dem! De är gjorda av något aluminiumliknande, så jag skrev med en vanlig kulspetspenna (färgen fäster inte). Till min förvåning gick det fint att skriva på båda sidor av etiketten om man inte trycker stenhårt.

100 st för ca 20 dollar (ink frakt).
    Länk: http://www.ebay.com/itm/100-METAL-TREE-TAGS-PLANT-LABELS-ID-MARKERS-/270617549007#ht_500wt_1413
    /S
  • lillemia

Hej
    Någon som har ett bra förslag på bordssiffror? vill inte ha för stora. Tips någon? 

• Zara81

Jag har suttit och gjort en massa pom poms av servetter. Ett väldigt pilljobb men det kommer att bli snyggt att smycka taket i lokalen.
  • pulmonate

Bordsnummer. En snygg idè tycker jag är att rama in numret i en ram som går i er stil. Siffran kan antingen vara skriven för hand, målad, broderad, utskriven, eller skriven direkt på glaset. 

• Solstice
    Tinzi skrev 2012-03-11 11:12:25 följande:
    tjusigt! Önskar bara att jag fattade HUR man gjorde dem :(
    Det är lite pilligt innna man får in snitsen men eg inte speciellt svårt och efter att ha gjort ett par så insåg jag att man måste inte vara milimeternoggrann för det syns inte ändå!

Kolla på länken till Marta Stewart som jag har ovan och prova!
  • CorneliaApplehoff

Hej alla!

Vill tacka för den exelenta tråd och den har hjälpt i mycket.
    Gifte mig i lördags och räknade på vår totala summa inför bröllopet.

Den hamnade på ganska precis 18000 faktiskt och då är allt betalt av oss utom klänningen som jag fick av min styvfar (tradition i USA är ofta att brudens far betalar så ..)

Vi fick det precis som vi ville ha det och alla var extremt nöjda.

Gjorde allt själv och det blev verkligen kanon!

Hoppas era bröllop blir lika fantastiska.

• Emma84
    CorneliaApplehoff skrev 2012-03-12 19:51:06 följande:
    Hej alla!

Vill tacka för den exelenta tråd och den har hjälpt i mycket.
    Gifte mig i lördags och räknade på vår totala summa inför bröllopet.

Den hamnade på ganska precis 18000 faktiskt och då är allt betalt av oss utom klänningen som jag fick av min styvfar (tradition i USA är ofta att brudens far betalar så ..)

Vi fick det precis som vi ville ha det och alla var extremt nöjda.

Gjorde allt själv och det blev verkligen kanon!

Hoppas era bröllop blir lika fantastiska.
    Härligt att läsa!
    Stort grattis till Er, herr och fru!
  • Rosi

Gjort servettringar idag.. =) De är gjorda av toa-rullar och sen har jag köpt 3-D fjärilar på panduro
  • teddy

De här pompomsen/bollarna av silkespapper/servetter... om man gör dom i förväg o låter dom ligga blir de tydligen "intryckta" på ena sidan, vilket alltså inte rekommenderas va jag förstår...
    Men om man gör dom o hänger upp dom direkt, alltså så ingen sida av dom plattas till... hur länge kan de hänga då? hänger de ner sig efter ett tag eller...?

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer