• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • EmelieKarlsson

Hallå!

Tänkte kolla med er om någon vet hur man ska måla på ett monogram på champagneglas? Skulle vilja ha vårat monogram till brudskålen, men när jag läser så ska allt härdas i ugn, vilken inte bör gå med tunna glas? Och hur ska jag gå till väga annars?

• LiveForever
    EmelieKarlsson skrev 2012-04-12 15:26:26 följande:
    Hallå!

Tänkte kolla med er om någon vet hur man ska måla på ett monogram på champagneglas? Skulle vilja ha vårat monogram till brudskålen, men när jag läser så ska allt härdas i ugn, vilken inte bör gå med tunna glas? Och hur ska jag gå till väga annars?
    Tänker du göra det själv? Här kan man beställa annars om man är trött i pysselfingrarna... ;)

http://www.brollopsglas.glasdeco.se/champagneglas.html 
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Chicita
    Hallå!

Det behöver bara härdas i ugn om det ska tåla maskindisk sen.
    Om det bara är till era glas som du och maken ska dricka ur så räcker det ju om det håller till skålen. Om ni vill spara glasen och det har försvunnit i disken så kan du ju måla på det igen och ställa in i ett fint skåp eller något... 
  • EmelieKarlsson

Funkar plastfilm på glasen tror ni?

• Chicita
    EmelieKarlsson skrev 2012-04-12 22:20:37 följande:
    Funkar plastfilm på glasen tror ni?
    Ja det tror jag 
  • lordoz
    Hallå!

Varför skulle inte champangeglasen tåla att härdas i ugn?? Glas smälter ju inte på den värmen som är aktuellt... Jag har själv tänkt tanken att härda champangeglas i ugnen, men nu blev jag orolig när du skriver så... Funkar det inte? Spricker de?? (vill ju inte behöva plocka glassplitter i hela ugnen)
  • Chicita
    lordoz skrev 2012-04-13 15:12:50 följande:
    Varför skulle inte champangeglasen tåla att härdas i ugn?? Glas smälter ju inte på den värmen som är aktuellt... Jag har själv tänkt tanken att härda champangeglas i ugnen, men nu blev jag orolig när du skriver så... Funkar det inte? Spricker de?? (vill ju inte behöva plocka glassplitter i hela ugnen)
    Det blir lättare spänningar i så tunna glas. Men visst kan det gå. Glad
    Det beror nog mycket på hur man behandlar glasen och hur dom ser ut. 
  • pulmonate
    Fjärilen skrev 2012-04-10 16:22:31 följande:
    Tack :)
    Stämplarna som vi har gjort är när och var vi:
    Föddes
    Träffades för första gången
    När min prins friade
    När vi gifter oss
    Jatte fint gjort! SA fint och personligt!! :) Vad ska det mer bli fòr pyssel? Jag kommer ihag att vi hade flera liknande ideer infor vara Italien brollop. 
  • knyttan
    Fjärilen skrev 2012-04-10 10:03:08 följande:
    Så här blev våra inbjudningskort:

Wow vilka fina!! Vi hade också lite pass-inspiration till våra inbjudningskort där vi bla använde en stämpel med våra namn samt vigseldatum utformade som pass-stämpel. Anledningen är att vi är från olika länder så vi har rest väldigt mycket för att kunna vara tillsammans... önskar jag hade hittat detta innan vi gjorde våra inbjudningar... superfint verkligen och hade passat perfekt!
    Har du någon länk till mallen? Jag tänker att den kanske skulle kunna gå att använda till festprogram också? Skulle du ha lust att inboxa mig isf? Pretty please Kyss
  • augusti2012

Beställde i veckan lite från panduro. Sen fick jag 20 % på varje vara som inte var på rean :)

ställ som jag har målat själv. Kommer i vanligt trä. 99 kr

skylt 39 kr och bokstäverna 6,90 kr. + 20 % rabatt

köpte på rean i höstas träkroppar som jag har målat nu på morgonen. Rätt kass bild. Kommer sätta dessa på en plastskiva som min sambo kommer ordna. Är tänkt att ha på tårtan.

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer