• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • EmelieKarlsson

Tänkte kolla om några känner för att dela med sig av festhäften och vigselprgram? sitter och försöker spåna på våa men har verkligen idé torka om utseende.

• Minuz
    Söta Wiol skrev 2012-04-04 14:58:53 följande:
    Tänkte bara visa upp våra inbjudningskort som jag gjort själv. Dom blev ivägskickade igår, så idag blir det officiellt =)

Men guuuuuu d så fiiina!!!!!!!!!! Helt underbara.
  • Cattis77

Wow vad fina kort!! ( söta Wiol)

• Söta Wiol

Tack alla ni som skriver att mina kort var fina =) Blir så glad. Just min stans har jag snott av min mor =) Tror hon köpt den i Finland någonstans, men jag kollade på nätet och hittade att dom sålde den även här http://www.familjekontoret.se/?cat_id=214

• Solstice

Jag hittade dessa söta och blev genast sugen på att pyssla ihop några att hänga i partytälten men samtidigt så vill jag ha vimplar, tyllbollar som jag gjort, pappersblommor och vill inte att det blir för spretigt utan att det ska vara snyggt också inte bara för att jag vill göra massa saker som är fina...

http://www.thehouseofsmiths.com/2010/02/hanging-roses-i-was-browsing-blogs.html

Får kanske sätta mig och bestämma hur jag vill ha det

Glad påsk på er alla pysslare!
  • pulmonate
    Solstice skrev 2012-04-06 20:28:00 följande:
    Jag hittade dessa söta och blev genast sugen på att pyssla ihop några att hänga i partytälten men samtidigt så vill jag ha vimplar, tyllbollar som jag gjort, pappersblommor och vill inte att det blir för spretigt utan att det ska vara snyggt också inte bara för att jag vill göra massa saker som är fina...

www.thehouseofsmiths.com/2010/02/hanging-rose...l

Får kanske sätta mig och bestämma hur jag vill ha det

Glad påsk på er alla pysslare!i

Jag gjorde liknande bollar ett tag sen, och kan varna att det är otroligt tidskrävande! Men visst är det fint. Jag själv la ner hela det projektet.  Jag hade tänkt ha sånna hängande på stolarna längs gången, så det hade behövts ett 20tal bollar. Nu blir det istället en lite knäpp idé: En kronärtskocka, en ros, och en vetekvist på varje stol (om killen nu går med på det, för han tyckte jag var knäpp).
  • FelizLane

Någon av er som ska stärka era egen sydda servetter? Måste ju tvätta mina nu när dom är färdigsydda.. Men skulle vilja att dom blev liiiite stelare. tips?

• galex
    sofiany skrev 2012-02-20 12:14:16 följande:
    Jag tänkte göra dessa inbjudningskort, fast tyget ska vara i någon av våra färger (vit,silver och svart)

.

Verkligen jättesöta!
  • knyttan
    FelizLane skrev 2012-04-06 21:31:30 följande:
    Någon av er som ska stärka era egen sydda servetter? Måste ju tvätta mina nu när dom är färdigsydda.. Men skulle vilja att dom blev liiiite stelare. tips?
    Kanske här? (har ej provat detta, men att stärka med potatismjöl har man ju hört om)

www.sgv.m.se/skota_linneplagg.htm
  • sofiany
    galex skrev 2012-04-07 00:06:01 följande:
    Verkligen jättesöta!
    Visst är dom? Jag blev helt kär när jag såg dem. Nu återstår bara att hitta ett snyggt tyg och sedan komma på hur jag ska göra...
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer