Klänning: Köpte ny på Tradera
Näbbklänning: Köpte ny på Tradera och den är från Lindex.
Kostym: Har sen innan.
Slips: Tro det eller ej men vi hitta en slips på Ullared i nästan samma färg som på min klänning..
Näbbkostym: Köpte byxor o väst på Nameit nu vid jul. Skjorta beställer jag från nätet då den ska vara rosa.
Brudskor: Köpte ny på Tradera från Din sko.
Skor: till M2b o brudnäbben finns och till näbben ska det köpas, men det räknar jag inte in då han är 11 månader när vi gifter oss och ska få lära-gå-skor. Så köper ett par fina svarta skor.
Tiara o örhängen: Köpt på Tradera
Inbjudningskort o placeringskort: Beställde från vistaprint.se. De blev billigare att beställa därifrån än att göra själv. Rekommenderar dem verkligen.
Maten: Kommer få hjälp av mamma, mammas svägerska, bonusmormor mfl att göra maten. Kommer ha buffé.
Tårtan: Vi kommer att beställa fruktårtor då vi gillar dem mer o så sätta dit ett eget brudpar på en av tårtorna. Då blir det inte så himmla dyrt och det sparas en massa tid.
Dekoration: Rosblad från Ebay, lakan från Ikea o ha som dukar, värmeljushållare finns i 6-pack på Ikea samt servetterna kommer vi också köpa på Ikea då de finns i den färg vi har som färgtema.
Alkohol: Vi hade tänkt att beställa från Tyskland, men kom på att det är nog bäst att vi åker dit o handlar. Så vi tänkte passa på att åka dit när vi ändå ska ner till Ullared igen (det är min m2b som vill dit igen
)
Ringar: Kommer att beställa förlovningsringar o vigselring från titanringar.com.
Sångae i kyrkan: M2b systerdotters kompis ska sjunga
Musik på festen: Min bror har en kompis som har en anläggning som vi ska låna o sen så hyr vi lokalen gratis o brorsan bor 15-20 meter från lokalen så vi kommer köra Spotify.
Fotograf: M2b känner några som är hobbyfotografer
Transport från kyrkan: M2b har vänner som har finare bilar
Transport från festen: Kommer att ta taxi som antingen blir gratis eller till ett reduceratpris då min pappa jobbar på de taxibolaget.
Övernattning: Kommer att bli på ett hotell. Kolla runt på olika hotellsajter. Många har erbjudande.
Bröllopsresa: Vi önskar oss bidrag till en bröllopsresa.
Mitt tips är också att köpa på sig under tiden. tex inbjudningskorten, underkläder, dekorationer ja allt som inte kostar så mycket och som man har råd med att betala med sin lön eller liknade. Har nu 25 000 till de stora utgifterna så som bukett, näbbukett, corsage, håruppsättning, make-up, mat, dryck, tårta, ringar, bensinpengar + nått extra till transport o fotograf och hotellet. Hittils är jag uppe i nästan 22 000 för de största utgifterna. Men det är inte säkert att vi kommer att ta pengar därifrån till hotellet och sen så kan det bli billigare med transport o fotograf. Räknar jag ihop med det vi har samlat på oss så blir det runt 30 000 vi har lagt/kommer lägga ut.