• AnnaJacob

Massa tips som sparar pengar!

Jag tänkte starta denna tråden, där vi alla kan skriva ner olika spartips.
    Alla vill ju ha ett fint bröllop, men det är ju inte alltid att tanke och ekonomi går ihop.
    Jag har själv kommit på en massa olika sätt att spara pengar, och tänkte dela med mig av dem..och hoppas att vi kan få insperation av varanndra!

• Svar på tråden Massa tips som sparar pengar!
  • Jeliqa
    med kärlek skrev 2011-01-13 10:36:57 följande:
    Tänk dig servettringar av vackert tyll, klängranka eller fint snöre... så funderar jag att göra...
    Men gud så fint det låter! 
  • Tittski

ÅÅå jag MÅSTE fråga er en sak som jag funderar på till vårat bröllop ni verkar vara väldigt tips rika här =0P

Vi ska ha en jätte stor bbq bland massa tält, husvagnar och motorcyklar och kommer inte ha tillgång till att kunna diska så mycket...så proslin är helt uteslutet så de kommer gå sönder (brukar gå rätt vilt till hos oss) och jag vill heller inte ha sånna tunna papp tallrikar...vet ni nått som finns i mellan..som är lite finare men som man ändå kan bara slänga lixom?

Vi kommer ha plastglas i massor och alla former och även i bestick väg..men de man brukar köpa går ju knappast skära kött med...

men vi vill ändå bara kunna slänga allt, vi kommer hänga ut massa stora svarta sopsäckar överallt så folk bara kan slänga allt där och även lätt morgonen efter....Då vi kommer ha fest i 3 dagar på vårat bröllop så måste vi tänka på enkelheten oxå...blir fruktanvärt jobbigt annars att ha fest i 3 dagarna långa *S*

• Sebastiána
    Tittski skrev 2011-01-18 22:42:45 följande:
    ÅÅå jag MÅSTE fråga er en sak som jag funderar på till vårat bröllop ni verkar vara väldigt tips rika här =0P

Vi ska ha en jätte stor bbq bland massa tält, husvagnar och motorcyklar och kommer inte ha tillgång till att kunna diska så mycket...så proslin är helt uteslutet så de kommer gå sönder (brukar gå rätt vilt till hos oss) och jag vill heller inte ha sånna tunna papp tallrikar...vet ni nått som finns i mellan..som är lite finare men som man ändå kan bara slänga lixom?

Vi kommer ha plastglas i massor och alla former och även i bestick väg..men de man brukar köpa går ju knappast skära kött med...

men vi vill ändå bara kunna slänga allt, vi kommer hänga ut massa stora svarta sopsäckar överallt så folk bara kan slänga allt där och även lätt morgonen efter....Då vi kommer ha fest i 3 dagar på vårat bröllop så måste vi tänka på enkelheten oxå...blir fruktanvärt jobbigt annars att ha fest i 3 dagarna långa *S*

Det blir nog svårt. Det är nog antingen engångs eller inte, men kolla på IKEA. Deras billigaste vinglas t.ex kostar inte mycket mer än plastglas och då gör det inget om man slänger dem sen (men de ska ju slängas i glasåtervinningen). En del ställen har tallrikar i melamin, men det är ju inte heller gratis.
  • Tittski
    Sebastiána skrev 2011-01-19 08:34:12 följande:
    Det blir nog svårt. Det är nog antingen engångs eller inte, men kolla på IKEA. Deras billigaste vinglas t.ex kostar inte mycket mer än plastglas och då gör det inget om man slänger dem sen (men de ska ju slängas i glasåtervinningen). En del ställen har tallrikar i melamin, men det är ju inte heller gratis.
    Okey, men jag kanske kan lyxa till de med en annan färg än vit, de måste ju finnas =)
  • Moster Stina
    Tittski skrev 2011-01-19 08:50:54 följande:
    Okey, men jag kanske kan lyxa till de med en annan färg än vit, de måste ju finnas =)
    Ja men det är väl klart att ni ska!
    Vi har hittat roliga och fina på Willys t ex. Då känns det ju ändå festligt!

Men med en vild fest och bbq skulle jag nog överväga att t ex köpa fotglas i plast. Engångs finns på en massa ställen. Willys t ex.
  • Farmall
    Tittski skrev 2011-01-18 22:42:45 följande:

Finns ju plastbestick som ser ut som silver och starkare fina papptalrikar. Vet att det finns på öb, men det måste ju finnas på fler. Jag skulle nog kollat rusta, öb...
  • Smuppra

Toppen! Den här tråden måste jag läsa när jag ahr mer tid. Ska försöka komma på egna tips jag också, men än så länge suger jag bara åt mig andras

• Tittski
    Farmall skrev 2011-01-19 11:42:43 följande:
    Finns ju plastbestick som ser ut som silver och starkare fina papptalrikar. Vet att det finns på öb, men det måste ju finnas på fler. Jag skulle nog kollat rusta, öb...
    jaha tusan va bra, de ska jag spana in då =) Tackar =)
  • Klantus
    Tittski skrev 2011-01-19 16:02:18 följande:
    jaha tusan va bra, de ska jag spana in då =) Tackar =)
    Spanade själv på de söta besticken i silver idag på Rusta!! Kanonfina tycker jag å lite grövre än de där som dör hela tiden.. :) de hade även rara papptallrikar med prickar :)
  • Tittski

Ska helt klart kolla runt på rusta och öb efter detta då =) tackar =)

Svar på tråden Massa tips som sparar pengar!