• mojikanan

25 Juni 2011

Hej!! 

Är det nån mer som ska gifta sig på Midsommar dagen i sommar?!  

• Svar på tråden 25 Juni 2011
  • FriPhi

Ja, jag känner faktiskt inte för att lova något för en gud jag inte tror på. Även om jag förstår att det passar många, då det är så högtidligt.

Vad roligt! Kul med liveband överhuvud taget, blir ju en helt annan stämning. Vi ska nog nöja oss med en dj dock...

Nja, det blir väl lite lantligt och lite beach, är inne på stenar som placeringskort till exempelt.. skulle vara kul med ett mer personligt tema, men kommer inte på något bra.

Känner du att du har koll på allt?

• mojikanan

Nää det där med ider kan vara lite klurigt!!  men det finns en jätte bra tråd
    med många fina ider till ett bröllop! 

www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3878316.

Men lantligt och beach låter väldigt fint!! : )  Hojta bara te om du behöver lite tips!! 
    Har kommit på under tiden ja planerat mitt bröllop eller vårt ska ja väl säga hur kul det är med det där lilla extra!! 
    Skulle lätt kunna jobba med att planera bröllop i framtiden!! :) 

Men sen är ja en sån där kontroll freak så ja vill gärna ha koll på de mesta..
    Ska sätta mig i dagarna o göra schema över dagen samt listor vad som ska göras på olika fronter i hopp om att allt ska gå smärtfritt till då.. :)

Suttit o klurat på det här med dryck te maten nu i kväll.. Hur mkt de ska vara te var person o så.. 
    Och det är bättre att köpa lite för mkt en för lite kom ja på så ja höfta te lite.. :)
    Annars tycker ja att ja har koll på det mesta..
    det enda som inte är helt bestämt är bröllops tårtan, eller cupcakesen som vi ska ha..

• mojikanan
    oj då.. såg att länken inte funka.. men tråden heter 
    " små saker som kan förgylla festen" 
  • FriPhi

Haha, vad kul att du skrev om den, hittade tråden alldeles själv och har läst igenom hela. Ligger hemma och är sjuk, så jag har verkligen inget bättre för mig än att kolla igenom ALLT på denna sidan.

Tyckte verkligen om det där med korgarna på toan och det där med "röda mattan"-fotograferandet hade jag tänkt ha, men den där ramen var ju jättesöt. Låter fint med det där glaset från bilskroten som du skrev om. Gud, man kommer på fler och fler grejer hela tiden! Såg att du skulle ha filmisar som placeringskort, men du har väl inte bilder på gästerna? Eller har du det? Det vore ju grymt! (Men dyrt) Såg i någon tidning nyligen att man kan ta ett foto och skicka till ett företag som "filmisierar" fotot, det blev jättefint.
    Ska på 50-tals fest i helgen och är helt inne på det där temat just därför, har du köpt klänning? Annars har de jättefina på www.vintageous.com  Förresten såg jag en fluga med dödskallar på i samma tidning. Allt är ju så fiiint, både pin up-stilen och pastellfärgerna. Åh, ni skulle ha något godisbord va? Undrar vad en sockervaddmaskin kostar, skulle ju passa in.

Till maten har vi ett glas till förrätten och två till huvudrätten, tror det är rätt standard. Är inne på att köra shotsbrickor direkt efter middagen, vore kul att ösa på med hög musik och att personalen kom in med dem och signalerade att nu är det party liksom.

Vi ska ju som sagt ha dj, men jag skulle sjukt gärna vilja ha någon på sax som kunde spela med till soul i början och houselåtar lite senare på kvällen.

• mojikanan
    FriPhi skrev 2011-03-03 20:46:12 följande:

Haha, vad kul att du skrev om den, hittade tråden alldeles själv och har läst igenom hela. Ligger hemma och är sjuk, så jag har verkligen inget bättre för mig än att kolla igenom ALLT på denna sidan.

Tyckte verkligen om det där med korgarna på toan och det där med "röda mattan"-fotograferandet hade jag tänkt ha, men den där ramen var ju jättesöt. Låter fint med det där glaset från bilskroten som du skrev om. Gud, man kommer på fler och fler grejer hela tiden! Såg att du skulle ha filmisar som placeringskort, men du har väl inte bilder på gästerna? Eller har du det? Det vore ju grymt! (Men dyrt) Såg i någon tidning nyligen att man kan ta ett foto och skicka till ett företag som "filmisierar" fotot, det blev jättefint.
    Ska på 50-tals fest i helgen och är helt inne på det där temat just därför, har du köpt klänning? Annars har de jättefina på www.vintageous.com  Förresten såg jag en fluga med dödskallar på i samma tidning. Allt är ju så fiiint, både pin up-stilen och pastellfärgerna. Åh, ni skulle ha något godisbord va? Undrar vad en sockervaddmaskin kostar, skulle ju passa in.

Till maten har vi ett glas till förrätten och två till huvudrätten, tror det är rätt standard. Är inne på att köra shotsbrickor direkt efter middagen, vore kul att ösa på med hög musik och att personalen kom in med dem och signalerade att nu är det party liksom.

Vi ska ju som sagt ha dj, men jag skulle sjukt gärna vilja ha någon på sax som kunde spela med till soul i början och houselåtar lite senare på kvällen.

Nää inga personliga filmisar utan dessa har ja ropat in på tradera!
    Klänningen är köpt, men den ska göra som lite, den ska kortas, snörning bak i ryggen samt att det ska 
    på med svart tyll och veckas lite fram. 

Jag fastande direkt när ja hitta det här med godis bord!! 
    tror att de kan vara en kul grej för gästerna med!! Sockervadds maskin skulle vara ballt att ha men ka jan bara tänka mig vad det skulle kosta att köpa..

kikade lite på att hyra en popcornsmaskin men var inte specillet billigt de heller..
  • Madelinen

vi gifter oss 26 /6 :) inte långt kvar nu!!!

• Sofia786
    Madelinen skrev 2011-06-15 20:41:55 följande:

vi gifter oss 26 /6 :) inte långt kvar nu!!!

9 dagar!! Nervösa??
  • Angel74

Vi gifter oss också på middsomardagen 8 dagar kvar Förvånad Skrattande

• Angel74
    Angel74 skrev 2011-06-17 19:27:12 följande:
    Vi gifter oss också på middsomardagen 8 dagar kvar Förvånad Skrattande
    Jag stavade visst lite fel midsommardagen skall det ju vara
  • Sofia786
    Angel74 skrev 2011-06-17 19:28:26 följande:
    Jag stavade visst lite fel midsommardagen skall det ju vara
    Vad roligt! Vad for slags brollop ska ni ha, kyrka eller borgligt?
  • Angel74
    Sofia786 skrev 2011-06-17 20:44:55 följande:
    Vad roligt! Vad for slags brollop ska ni ha, kyrka eller borgligt?

Det blir kyrkligt Skrattande 
    I kyrkan som jag har som visningsbild Flört

• Ankis88

Vi gifter oss också på midsommardagen! Snart är det dax!!!! De första gästerna har anlänt till Italien, det finns inget återvändo nu

Svar på tråden 25 Juni 2011