- Brudar i Karlstad/Värmland -
Hejsan!
Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.
Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd?
Hejsan!
Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.
Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd?
Hej! Vi gifter oss i Hammarö kyrka den 4 juni.
Jag kollade upp vad det skulle kosta att göra egna inbjudningskort från panduro, och det kostar ungefär lika mycket som att beställa tryckta via nätet. Sen beror det ju självklart på hur man gör sina kort. Jag har också tänkt att göra tårtor själv, det blir både godare och billigare, ja, i alla fall billigare
Lokal, mat, frisör och fotograf är bokad! Har kollat upp olika buketter, men det behöver man inte beställa förän typ 2 veckor innan. Nu väntar jag på att vi ska skicka ut inbjudningarna så att alla får veta vad som är på gång! Ska bli spännande!
Jag och min fästman gifter oss i Alsters Kyrka 16 juli. Jag är uppväxt utanför Kil, men vi bor hu i hans hemstad Helsingborg.
För att anknyta till några av de tidigare inläggen... Vi har gjort våra inbjudningskort själva. Vi har inte räknat fram någon exakt kostnad för dem, men för oss tror jag att det blivit lika dyrt (eller kanske tom dyrare) att göra själv som det hade varit att köpa. Fördelarna med att göra själva tycker vi är att det blir mer personligt och att det är något som är roligt att pyssla med tillsammans :)
Tårtor har vi funderingar på... Är det någon som börjat kolla priser? Jag har kollat upp en tjej som gör "amerikanska bröllopstårtor", men hon tar 50:-/bit och det tycker vi blir i dyraste laget... Runt 30:-/bit kan vara acceptabelt.
Kul med en ny, aktiv Karlstad-tråd! Jag gifter mig den 21 maj. Vi kommer ha en borgerlig vigsel, förhoppningsvis i stadsträdgården och sen middag och fest.
Än sålänge är lokal preliminärbokar, klänning hos sömmerskan, fotograf klar, börjat snacka om mat och tårta (som vi kommer fixa själva), och börjat pilla lite med inbjudnings- och festprogramsutförandet. Blir ju mer snart när vigselförrättare är spikat.
Jag kommer göra egna inbjudningskort och köper material på Bokia. Dom har finare papper i massa olika färger och storlekar till helt okay priser. Våra blir ganska enkla. Har gjort "designen" själv i Photoshop och skriver ut med skrivaren på ljusblå, enkla kort. Med finare kuvert i samma ljusblå färg beräknas det gå på ca. 5-6:-/inbjudan.
Fotografen är en nära vän till mig och den enda fotograf jag litar på. Superduktig!
Vet ni nåt bra ställe (förutom Make Up Store) som är bra på smink och hår?