• sandis1977

Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?

Själv kommer vi inte lyxa till det i Karibien på tu man hand.

Det blir all inclusive i Turkiet. Side, någon form av spa resort har jag bokat. Tillsammans med våra tre barn och faktiskt skulle jag inte vilja ha det på annat vis.

Någon som varit i Side? Bra dåligt?
    Och var ska ni åka?

• Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?
  • TheD

Vi åker 4 veckor till Thailand och kommer bo på det 4:e mest romantiska hotellet i världen och det mest romantiska hotellet i Asien...får se om det stämmer. Juniorsvit med havsutsikt. stor balkong, sovrum med vardagsrumsdel och en utomhusjacuzzi (!) :)

www.capesienna.com/

LÄÄÄNGTAR!

• Humlan66

Vi har inte bestämmt men vi SKULLE vilja åka på en kryssning typ royal carribian , men det slutar väl med en 24 tim kryssning till Åland med våran ekonomi "skratt"

• MrsT2011

Stör mig så otroligt mycket på blivande mannens jobb, de är helt hopplösa. Inget semesterschema har de fått och det är för fan slutet av mars!! Vi bor 2 km från svenska mässan i gbg där det just nu är TUR-mässa med finfina erbjudanden på resor till alla världens hörn. Men tro för all del inte att vi kan gå dit och boka, vi har ju ingen jävla aning om när vi kan åka! *sur som ättika*

• TheD
    Humlan66 skrev 2011-03-26 09:04:26 följande:
    Vi har inte bestämmt men vi SKULLE vilja åka på en kryssning typ royal carribian , men det slutar väl med en 24 tim kryssning till Åland med våran ekonomi "skratt"
    Men det kan hända en del där också Flört Eller så tar ni er bröllopsresa senare.
  • Aniara4
    MrsT2011 skrev 2011-03-26 19:43:53 följande:
    Stör mig så otroligt mycket på blivande mannens jobb, de är helt hopplösa. Inget semesterschema har de fått och det är för fan slutet av mars!! Vi bor 2 km från svenska mässan i gbg där det just nu är TUR-mässa med finfina erbjudanden på resor till alla världens hörn. Men tro för all del inte att vi kan gå dit och boka, vi har ju ingen jävla aning om när vi kan åka! *sur som ättika*
    Fy vad drygt! Själv har jag ett annat problem, jag tar examen snart och kommer förhoppningsvis just att ha börjat ett nytt jobb lagom till bröllopet, så jag lär inte ha nån semester alls att ta ut. Men kanske kan jag vara ledig nån vecka utan betalt...

Och om jag INTE har fått nåt nytt jobb ser det illa ut med pengarna!
  • midsommardagen 2011

vi åker två veckor till hawaii, 4 dagar i Honolulu sen vidare tlll Maui för sol, bad, ridturer och hiking. Sen dagsturer till de andra öarna så att vi får se lite lava och vulkaner också Solig ska bli jättekul; mannen älskar sol och bad (han är iranier och har aldrig riktigt kunnat förlika sig med regniga vintrar som vi har i skåne), men jag är vit som ett papper och lider av för hög värme så sol och bad-resor till grekland eller thailand är uteslutet. Insåg under en resa till L.A. förra sommaren att Stilla havs-värme funkar (lite svalare), så då kändes Hawaii som det givna valet! Mannen är så lycklig, han ska få surfa och dyka och njuta av värme, äntligen efter 10 år av storstadssemestrar med mig haha!

• MrsT2011
    Aniara4 skrev 2011-03-28 10:21:27 följande:
    Fy vad drygt! Själv har jag ett annat problem, jag tar examen snart och kommer förhoppningsvis just att ha börjat ett nytt jobb lagom till bröllopet, så jag lär inte ha nån semester alls att ta ut. Men kanske kan jag vara ledig nån vecka utan betalt...

Och om jag INTE har fått nåt nytt jobb ser det illa ut med pengarna!
    Usch, jag lider med dig. =( Minns själv hur pressande det var att ta examen och söka jobb. Lycka till, håller tummarna!!
  • du å ja bäjbä

Vi åker till rom morgonen efter bröllopet, sover på hotellet vid flygplatsen under bröllopsnatten.. Senare i höst tar vi en längre resa med hela familjen, även barnen =)

• Chicita

Vi lutar åt Italien mer och mer...
    Ska höra med en jobbarkompis som har jobbat i Italien i flera år innan hon kom hem till Sverige igen. Få se vad hon rekommenderar.
    Men Toscana känns inte helt fel Solig 

Tanken är att åka på måndagen efter bröllopet (som är på en lördag, vilket brukar vara vanligast vid kyrkobröllop ju. Men bäst att förtydliga ändå *hehe* )
    Och så skulle vi vara borta i 2 veckor... Funderade på 3 veckor först. Men jag måste ta ett par veckors semester innan bröllopet för att hinna allt som jag ska göra. Så jag har inte mer ledighet att ta ut, även om jag hade önskat mig en längre resa...  

• pyret och snöflingan

Vi ska till Maldiverna två veckor i Juni 2011, vi gifte oss 18de februari 2011 och det känns skönt att vänta till bröllopsresan så hinner man leva som make och hustru innan man åker på honeymoon. Två veckor blir det på Norra Attoll 45 minuter med sjöflyg från flygplatsön. Det blir 15 timmars flygresa och många tusenlappar fattigare blir man.. Men det är det värt helt klart!

Underbart ska det bli!

• inlovewetrust

Vi åker antagligen till USA (Kalifornien) och bilar runt i två veckor, sen avslutar vi med en veckas kryssning i Karibien.

• MartinaRickard

Vi ska åka till Bulgarien 1 vecka, men inte direkt i anslutning, utan vi tar det till semestern i augusti, den 15:e åker vi,  bröllopet är 9:e juli.

• Oberon
    pyret och snöflingan skrev 2011-03-30 15:31:10 följande:
    Vi ska till Maldiverna två veckor i Juni 2011, vi gifte oss 18de februari 2011 och det känns skönt att vänta till bröllopsresan så hinner man leva som make och hustru innan man åker på honeymoon. Två veckor blir det på Norra Attoll 45 minuter med sjöflyg från flygplatsön. Det blir 15 timmars flygresa och många tusenlappar fattigare blir man.. Men det är det värt helt klart!

Underbart ska det bli!
    Underbart!
    VI väntar lite längre och åker inte förrän i November (gifter oss i Juli). Vi tar en kombinationsresa med Indien och Maldiverna, två av mina absoluta drömdestinationer.

Vilket hotell i Maldiverna blir det?
Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?