• sandis1977

Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?

Själv kommer vi inte lyxa till det i Karibien på tu man hand.

Det blir all inclusive i Turkiet. Side, någon form av spa resort har jag bokat. Tillsammans med våra tre barn och faktiskt skulle jag inte vilja ha det på annat vis.

Någon som varit i Side? Bra dåligt?
    Och var ska ni åka?

• Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?
  • Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-03-07 11:19:37 följande:
    Jönköping - bra restaurangstad!
    Trosa
    Norrtälje

Det är mina spontana förslag, återkommer om jag kommer på fler!
    Tack
  • HoPPsanSa sÅ gLad

Vi kommer att åka på en liten kort resa någon dag efter bröllopet för att spara den låååånga resan tills december. Underbart härligt!!

• jkbr

vi åker 4 dagar till rom utan vår son , blir härligt att få ha lite egen tid men vill inte ha för mycket av det en vecka borta från honom blir för länge:)

• MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-03-09 22:27:05 följande:
    Tack
    Så lite så! Varifrån i skåne åker ni och vilken väg har ni tänkt ta när ni åker norrut? Det är mina hemtrakter så jag kanske kan tipsa om några korta stopp i början av resan.
  • Aniara4
    Sebastiána skrev 2011-03-07 10:27:52 följande:
    Vi åker genom Sverige från Skåne till Västerbotten i bil. Vi måste ju ta oss hem efter bröllopet och det blir ett par övernattningar på vägen på förhoppningsvis mysiga ställen. Någon som har något tips förresten?
    Om ni vill undvika anonyma Scandic-hotell är hotell Aina utanför Sundsvall verkligt personligt och sympatiskt tycker jag. Vi stannade där på väg norrut förra året och fick det romantiska rummet som var bland det kitschigaste vi sett (sorry, ägarna!). Men det liknar i alla fall inget annat! Det enda tråkiga var att badrummet skulle behöva en uppfräschning, och när vi hade duschat på morgonen kände vi en viss fuktlukt. Men vi tyckte inte det gjorde så mycket, och för en övernattning längs vägen är det ett trevligt och bra ställe!

www.hotellaina.se/

• Helena Mikael

Vi åker iväg 2 dagar efter bröllopet till NYC 1v, sedan flyger vi ner till Florida för att bila med 2vänner i 2v. :)

• Sebastiána
    Aniara4 skrev 2011-03-10 10:06:10 följande:
    Om ni vill undvika anonyma Scandic-hotell är hotell Aina utanför Sundsvall verkligt personligt och sympatiskt tycker jag. Vi stannade där på väg norrut förra året och fick det romantiska rummet som var bland det kitschigaste vi sett (sorry, ägarna!). Men det liknar i alla fall inget annat! Det enda tråkiga var att badrummet skulle behöva en uppfräschning, och när vi hade duschat på morgonen kände vi en viss fuktlukt. Men vi tyckte inte det gjorde så mycket, och för en övernattning längs vägen är det ett trevligt och bra ställe!

www.hotellaina.se/

Tack för tipset! Det kan ju vara bra att stanna av i Sundsvall som sista stopp
  • Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-03-10 08:50:46 följande:
    Så lite så! Varifrån i skåne åker ni och vilken väg har ni tänkt ta när ni åker norrut? Det är mina hemtrakter så jag kanske kan tipsa om några korta stopp i början av resan.
    Vi åker från Hässleholm och tar väl motorvägen upp. Vi brukar i alla fall köra förbi Gränna och Linköping och sedan blåsa förbi Stockholm så fort vi bara kan. Vi funderar lite på Västervik och Söderköping bland annat. Det hela beror lite på när vi beräknas åka - vi vill ju inte komma fram för sent. Kanske åker vi från Hässleholm vid 14-tiden. Sedan blir det väl ett stopp norr om Stockholm också.
  • annicka

Vår plan är en 2-dagarskryss på Göta Kanal må-ti efter bröllopet. Därefter lånar vi svärfars stuga i Danmark resten av veckan, för att landa och smälta alla intryck från bröllopet. Vintern 2012 gör vi den riktiga bröllopsresan som antagligen blir 2-3 veckors safari/solsemester i Afrika. Vi är båda två "suckers for" upplevelser och tycker att safari skulle vara fantastiskt :) 

• 2011

Vi gifter oss i USA så det blir en vecka i Florida och sedan åker vi till Jamaica på bröllopsresa och bor 5 dagar på Sandals Royal Caribbean. All inclusive med jacuzzi på rummet och möjlighet att dyka varje dag om man är certifierad (utan extra kostnad).

Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?