Måste hålla med flera i den här tråden, vi gifter oss borgeligt för att vi inte vill lova nåt inför nån gud,å inte ha med allt halleluja snack! bara lova inför varann, ingen av oss är särskillt kyrklig.. Men vi ska ha med allt annat som ett "vanligt" bröllop.
Så här är vårat upplägg:
vigsel blir som jag tidigare skrev ute på altan hos mina svärföräldrar, vi ska ha Du är allt-Sonja Alden som ingångslåt, sen blir det nån dikt vigselförrättaren bestämt åså tager du.. bla bla bla osv.. sen avslutar vi med Aldrig ska jag sluta älska dig-Jonas Gardell.
Vigsel blir bara med närmsta familjen, men sen slår vi till å har en stor fest m middag å dans efteråt (i en lokal i närheten)
då alla får komma (släkt, vänner) vi blir 70 st!
Vigseln ska filmas åså visar vi den till förrätten så alla får känna sig delaktiga ändå.
(mkt för att min blivande inte ville ha så många med på vigseln, då han inte tycker om å va så i centrum)
Vi har försökt å hålla kostnaderna nere, vill inte bli helt ruinerade, men känns inte som om vi saknar nåt iallafall. jag har gjort en hel del själv å har många bekanta å fd jobbarkompisar som ställer upp på olika vis (självklart mot betalning, men det blir iaf billigare)
Å så har jag en lite "annorlunda" klänning, men det är släp å allt på, ska de va så ska de va, man gifter sig ju förhoppningsvis bara en gång! Den är vinröd halva upptill å andra halvan vit med en massa silverpärlor å så vit neråt, å röd knytning bak.
å röda skor till
Vårt tema är rött, vitt, silver å snö
Vi skippar i å lära oss dansa vals, blir en enkel tryckare till Curly Sue-Takida.
Det mesta är klappat å klart, nu ska bara nerverna hinna ikapp oxå, å min förkylning försvinna. Vi gifter oss den 12/3-2011 dvs på lördag!!