Kit73 skrev 2011-03-08 20:31:30 följande:
Vf läser och vi läser efter.
Känns tryggare; vågar inte lita på mina nerver och börja fippla med minneslapp går ju inte...
Vad tror du om texten?
Smart! Kanske snor den idén, om jag får. Jag tycker jättemycket om texten!
misscat81 skrev 2011-03-08 22:45:05 följande:
Man kan ta bort de stycken som handlar om gud, ganska stora delar av texten handlar bara om kärlek och äktenskap.
Jamen, det tänkte jag inte på, ska ni göra så? Det var ju en ganska lång text.
Lev idag skrev 2011-03-08 22:06:47 följande:
TACK!!!! Ja den är underbar.. jag bara MÅSTE ha den! :D
Brudvisning är ett måste på Gotland :P Det är en gammal gammal tradition där folket i byn eller flera byar (socken/socknar som det heter på gotländska) kommer till festplatsen (oftast en bygdegård) på kvällen och väntar på att brudparet ska komma ut och visa upp sig.
Då bjuds det oftast på gotlandsdricka och kringlor och egentligen ska spelmän spela.. :)
Det är superroligt.
Min släkt kommer från Gotland så jag har varit med mormor på många brudvisningar när jag va liten. Och jag kan komma ihåg hur spänd man va när man väntade där på att få se den underbart fina bruden och det jättelyckliga paret! :)
En supermysig tradition tycker jag.
Då sätter man in en annons i tidningen vilka tider det kommer att vara och så dyker det alltid upp fullt med folk som vill komma och se brud. :)
Sen fortsätter festen som vanligt tills nästa gång man ska visa sig igen/festen är slut.
(självklart följer inte de som kommer på brudvisningen med in på festen utan får gå hem :P)
Vad rolig tradition! Man vill ju att så många som möjligt ska se en när man är så snygg man bara kan vara (förhoppningsvis). Håller med om att din svarta klänning är jättefin. Jag tycker det är kul att man sätter en personlig prägel på sitt bröllop. Min bästa vän hade ett rockigt bröllop för tre år sen (idag), de hade liveband och en eldgaffel på tårtan bl a.