Mariamilena80 skrev 2011-03-15 16:22:06 följande:
Jag ska sätta in extra hår med keratinvax ett par månader innan bröllopet, bara det kostar 4500kr. Men det håller i cirka 8 månader.
Sen kostar uppsättning mellan 1500-3000kr...
Har du rådfrågat din frisör om detta? Jag blev avrådd att göra det då fästena av slingorna då kan sitta så de blir svår att dölja i den uppsättningen man har tänkt sig den stora dagen. Jag ville verkligen göra så, för det kostar mig 600kr, då jag köper hår av en tjej som säljer hemifrån och en väninna som sätter i det).
Jag blev istället rekommenderad att min frisör tillhandahåller ett fullständigt clip-in-set som hon färgar in i min exakta hårnyans och lånar ut till mig under dagen. På så sätt kunde hon lova mig att det inte skulle synas.
Jag brukar ha löshår i, under ca 2 perioder om året, det håller sig absolut INTE snyggt i 8 månader, oavsett hårkvalité eller proffsigt isättande. Jag fick dessutom förbud att sätta i slingor nå fler ggr innan bröllopet då det sliter rätt hårt på håret.
Och med frisyr och lån av hår och allt kostar min stora rätt avancerade brudfrisyr mig 2500kr på den stora dagen. Men då bor jag i en liten stad.
Bara en tanke... ;)