När sätta O.s.a inför bröllop?
När man skriver O.s.a på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?
När man skriver O.s.a på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?
Vi kommer att sätta o.s.a 2 månader innan bröllopet och inbjudningarna går ut 4 månader innan bröllopet.
Vi gifter oss 18/6 och har satt o.s.a den 1/5 Skickade ut inbjudningarna till alla hjärtans dag och många har redan svarat
Vi gifter oss den 10 september, vi ska skicka ut inbjudningarna väldigt snart och har satt O.S.A till den 1:a augusti. Så vårat osa är 1 månad och 10 dagar före bröllopet.
Jag beställde våra kort förra veckan och hoppas på att de kommer snart. Sen skickar jag ut dom så snabbt som möjligt.
Vi gifter oss 30/7 och jag har satt osa 31/5. Då har vi 2 månader på oss att planera efter exakt antal. Och alla vet om att vi ska gifta oss och att det sker det datumet så vi kände oss inte stressade med att skicka ut även om vi gifter oss i semestertider. Vi kom ut med nyheten i augusti förra året så vi var verkligen ute i god tid :P
haha. Vi gifter oss den 30/4 och har inte skickat ut inbjudningarna ännu!
Detta pga att vi har skickat ut inbjudningar till en "30-årsfest" som skall hållas då. De flesta har tackat "ja" redan och ställt in sig på allt. Men vi kommer att skicka ut bröllopsinbjudningar på måndag och ha "osa" samma datum som vi hade inför 30-års festen! Vi kommer att gifta oss på samma ställe som vi skulle haft festen och den festen hålls på en plats där formel klädsel gäller så allt är i stort sett redan förberett!
De som skall åka långt vet redan samt de som har barn osv.
Vet inte riktigt hur man brukar göra,
men vi satte 1 Maj som senaste svarsdag, och vi gifter oss 18 Juni.
Så 1,5 månad innan gjorde vi..!
:) Lite ute i god tid kanske man får vara om man ska hinna göra festhäften och man vill ha lite information om varje gäst, eller om man ska bestämma hur mycket mat man ska laga osv.. :)