• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • Liini86

Åh jag är lite nervös. Ska iväg och kolla på en lokal ikväll som vi funderar på att använda, hoppas bara att vi inte blir besvikna...

• Liini86

Vad tänkte ni andra ha för klädkod på ert bröllop?
    Jag funderar lite på att ha valfri klädsel, det kan ju vara över 25 grader varmt i juli (man kan ju hoppas på sol iaf) och då kanske det är lite jobbigt för männen att gå i full kostym..

• MeaJ

Som vädret har varit iår än så länge, får man hoppas att det blir sommarväder nästa år Flört

Sommarbrud 2013
  • Liini86
    MeaJ skrev 2012-07-04 22:06:33 följande:
    Som vädret har varit iår än så länge, får man hoppas att det blir sommarväder nästa år Flört
    Sommarbrud 2013
    haha sant! :)
  • aviman

Jag kanske är lite knäpp (men det skulle inte vara något ovanligt Skrattande) men jag beställde mina vigselringar för en vecka sen, och de skulle komma i slutet av Juli. Men redan idag knackade brevbäraren på dörren och lämnade ett paket till mig! Dom är tokfina, och jag är så nöjd och så lycklig. Nu ska de få vila i sin söta ask tills det är dags att bära dem... Om ett år... Haha! Solig

PoS: Vi har valt två killar, en från min sida och en från hans, som toastmasters och så har vi valt två kvinnor, en från min och en från hans sida, som värdinnor :)

Och vi har bestämt klädkod Kavaj! :) :) 

• Moignon

Liini86: hur gick det med lokalen? Ang. klädkod tänker vi kostym men inte mörk dvs. kavaj. Vill att gästerna ska anstränga sig lite och klä upp sig men somrigt, funderar på hur man formulerar sig. Aviman: vad kul! Har du någon bild på ringarna? Vad ska värdinnorna ha för uppgifter hos er?

• drömmer
    Liini86 skrev 2012-07-04 22:00:13 följande:
    Vad tänkte ni andra ha för klädkod på ert bröllop?
    Jag funderar lite på att ha valfri klädsel, det kan ju vara över 25 grader varmt i juli (man kan ju hoppas på sol iaf) och då kanske det är lite jobbigt för männen att gå i full kostym..
    Vi kommer ha kavaj som klädkod och hoppas att gästerna anstränger sig för att följa den . Hade gärna haft kostym, men det passar dessvärre inte större delar av vår släkt och vi vill inte de ska känna sig obekväma, men förhoppningsvis kommer många i kostym ändå .
    aviman skrev 2012-07-05 15:22:55 följande:
    Jag kanske är lite knäpp (men det skulle inte vara något ovanligt Skrattande) men jag beställde mina vigselringar för en vecka sen, och de skulle komma i slutet av Juli. Men redan idag knackade brevbäraren på dörren och lämnade ett paket till mig! Dom är tokfina, och jag är så nöjd och så lycklig. Nu ska de få vila i sin söta ask tills det är dags att bära dem... Om ett år... Haha! Solig

PoS: Vi har valt två killar, en från min sida och en från hans, som toastmasters och så har vi valt två kvinnor, en från min och en från hans sida, som värdinnor :)

BILD !!!
  • Moignon

Kavaj innebär full kostym om man ska följa reglerna, däremot är det lite mer avslappnat eftersom man kan ha ljus kostym.

• TweetyBruden
    aviman skrev 2012-07-05 15:22:55 följande:
    Jag kanske är lite knäpp (men det skulle inte vara något ovanligt Skrattande) men jag beställde mina vigselringar för en vecka sen, och de skulle komma i slutet av Juli. Men redan idag knackade brevbäraren på dörren och lämnade ett paket till mig! Dom är tokfina, och jag är så nöjd och så lycklig. Nu ska de få vila i sin söta ask tills det är dags att bära dem... Om ett år... Haha! Solig

Vad roligt att du fått ringarna och att du är nöjd! Hade du beställt från internet eftersom du fick de levererade till dörren?
  • aviman

Såhär ser ringarna ut SoligSkrattande
    Stenarna är fejk, fejk, fejk allihop - men de glittrar och gnistrar superfint ändå :) Ringarna är gjorda i silver och är stämplade med "925" så det är ju kanoners. Jag är säkert lite otraditionell när det gäller ringdelen i ett äktenskap, men jag inser att jag kommer inte vilja ha samma ring jämt så ser ingen poäng i att köpa en med riktiga stenar :) Tycker dock det är väldigt fint med människor som bär samma ring genom alla år Hjärta
    Moignon skrev 2012-07-06 07:37:39 följande:
    Aviman: vad kul! Har du någon bild på ringarna? Vad ska värdinnorna ha för uppgifter hos er?
    Värdinnorna kommer få ha i uppgift att hjälpa oss med praktiska detaljer dagarna/dagen före och under själva bröllopsdagen. Vi har inget brudfölje så vi har inga tärnor eller marsalkar som vi kan skyffla jobb på Oskyldig
    Typ: hjälpa till att dekorera lokalen, dela ut vigselprogram (vi gifter oss borgerligt, men kommer ha en ganska "programmig" vigsel ändå), se till att cateringfirman med personal vet vad som behöver göras. De kommer med andra ord få agera som förlängda versioner av oss (brudparet) under dagen Glad Vad gör dom hos er?
    TweetyBruden skrev 2012-07-06 09:13:22 följande:
    Vad roligt att du fått ringarna och att du är nöjd! Hade du beställt från internet eftersom du fick de levererade till dörren?
    Jodå, de kommer från internet :) Jag har inga problem med att beställa därifrån, kanske är lite godtrogen men räknar aldrig riktigt med att jag ska bli blåst på något Flört