CoG skrev 2012-07-11 11:48:21 följande:
Okej, då förstår jag.
Det är ju bra om man kan gå in för en sak och sedan låta det vila lite innan man tar tag i det igen.
Jag står och stampar och vill göra klart något, för att kunna känna att det går framåt.
Samtidigt som jag tror att jag behöver vänta för att inte köpa något jag sedan ångrar att jag köpte.
Jag har allt material till inbjudningskorten hemma och har gjort ett, bara för att se hur det ska se ut.
Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf.
Det borde ju räcka så, men jag är så orolig att jag inte kommer att hitta rätt klänning.
Behöver hitta ngt lite billigare utan att det känns som att det blir fel bara för det.
Det skulle vara smart att vänta tills reorna i höst säkert.
Jag ska kolla upp om det finns ngn bra frisör som kan ordna med smink i samma by där vi giter oss.
Vi bor ett par mil ifrån där vi ska vigas och det skulle underlätta att ha allt på samma ort.
Då behöver det inte kännas så stressigt att få hår och smink klart innan vi ska åka ett par mil för fotograering och vigsel.
Men annars får det lösa sig ändå tidsmässigt.
Så var det för mig också. Ville egentligen inte köpa brudklänning för tidigt eftersom jag trodde att jag skulle hitta någon finare senare och ångra mig, men sen hittade jag en iallafall som jag inte ville riskera att "missa" :P
Förstår hur du menar, lättare om man slipper åka onödigt mycket på bröllopsdagen