• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

sommarvinter skrev 2012-09-30 03:11:53 följande:
    Jag hade tänkt beställa den här:

Hittade en tråd från förra året där det var ett gäng olika personer som beställt därifrån och dom verkade väldigt nöjda :)

Tänker också att detta är en väldigt enkel klänning så jag hoppas att den blir som på bilden. (som. precis som du sa, ser ut som en realsample-bild)

Tycker det ser ut som ett miniminisläp också men svårt att se... Vad tror du?

Jättefin klänning, väldigt vacker! Jag gillade ärmarna och att det är som spets och dekorationer bara upptill och sedan bara en chiffonkjol. Klänningen ser ut att ha ett brush train, alltså den kortaste formen av släp. Hoppa s verkligen att den blir fin och dela gärna med dig av bilder när den kommer :) Men som sagt, det ser ut att vara real sample, så den ser säkert ut precis som på bilden :)
  • daniiel
    malli716 skrev 2012-09-30 15:52:47 följande:

På de flesta kina-sidor återkommer ju samma bilder = det är inte deras egna klänningar och de syr en kopia av bilden. Men jag undrar om det finns någon kinasida som bara visar sina egna verk? Så man verkligen vet vad man beställer? Eller om ni vet någon av kinasidorna som är väldigt duktig på att sy en kopia av sina bilder.

Kolla www.landybridal.co, www.coralsbridal.com, www.dressilyme.com och www.millybridal.com Alla de sidorna ska ha sk. "real sample"-klänningar :)

• daniiel
    Anny skrev 2012-09-30 16:12:43 följande:
    Tada!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! :D

Det blev ju jättefint med den där klänningen och den svarta underkjolen blev riktigt pricken över i:et :) Jättefina var ni och snyggt att slipsen matchar blommorna (eller tvärtom ;P). Visst hade du specialbeställt skorna också? :)

• daniiel
    Anny skrev 2012-09-30 16:25:17 följande:
    Tack snälla rara daniiel!
    Jag kan faktiskt tänka mig det, för klänningen blev väldigt snygg! Den gjorde sig bra som kortare modell :)

Ahaaa, ja, det syns att tanken nog är att de ska matcha och det var riktigt fint :) Väldigt fin färg.

Just ja, så var det :D Funkade det bra att beställa därifrån?

Det låter så bra att ni fick en härlig dag, speciellt trots förlovning och regn. Regn ska väl dock betyda tur?, så vi får hoppas på att det stämmer för er :) hehe
  • daniiel
    Helena A skrev 2012-10-01 00:10:52 följande:
    Hejsan! Så länge jag har följt denna tråden nu och äntligen är det min tur att lägga upp bild på min underbara klänning som jag har beställt!
    Jag satt i förtvivlan och bara klickade på massa bilder och så helt plötsligt så fanns klänningen jag hade i mitt huvud på skärmen!
    Blev så lycklig att jag började gråta och sedan blev det ett väldans runtringande till mina 4 tärnor Skrattande
    Nu är den beställd och den ska komma i slutet av november! AAAH spännande! Hjärta
    Vilken fin klänning, hoppas att din klänning blir väldigt lik :) Har du beställt från DHgate?
  • daniiel
    joy skrev 2012-09-30 23:33:14 följande:
    Ok jag hittade THE dress på landybridal www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel... Jag behöver inga ändringar på den här förutom att jag vill ha lite "glitter" på kanten vid ringningen men jag vet inte om det blir fint eller om det förstör Vad tycker ni?? www.dhgate.com/luxurious-christmas-white-stra... Och jag vill absolut ha vecket i rumpan som klänningen har Sen vill jag ha flera lager som på bilden, måste man specificera tror ni? Help please...
    Jättesnygg klänning! Jag har själv beställt en liknande (inspirerad av Kate Hudsons Vera Wang i Bridewars) och jag ääälskar de där stora och puffiga tyllkjolarna :D

Vad är det för ändringar du skulle vilja göra på klänningen hos Landy?
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-10-01 18:24:51 följande:
    daniiel du är ju jättebra på att hjälpa till hur man kan beskriva tydligt vad man vill ha på klänningen, kanske du kan hjälpa till med beskrivningen? Solig {#emotions_dlg.flower}
    Ja, jag hjälper gärna till om jag kan. Det var därför jag tänkte att jag skulle fråga exakt vad det är hon vill ha ändrat :) Jag uppfattade inte riktigt vad det var utifrån hennes inlägg ovan här.
  • daniiel
    aviman skrev 2012-10-01 18:48:41 följande:

Det är faktiskt min karl som har snörat klänningen och förutom att han glömde dra åt hårdare kring bysten så gjorde han ett fantastiskt jobb! Jag tyckte inte att jag behövde en underkjol när jag hade klänningen på mig, men när jag tittar på bilderna så ser jag att jag nog gärna har det ändå

Åhhh... jag är så lycklig!! Den är så otroligt vacker! Solig 
    Otroligt vacker klänning! Härligt att du känner dig så nöjd :) Jag håller dock med dig om att en underkjol kan vara ett plus.
  • daniiel
    joy skrev 2012-10-01 22:24:47 följande:
    Jag var jätte slarvig förlåt Ok Jag vill ha kjolen från Dhgate och korsetten från landy... Kjolen för att jag ÄLSKAR DEN och korsetten mest för att den ser stadig ut, gillar formen, Vet inte om Jag vill ha glittrig korsette eller bara som den är, vet inte vad som blir finast? Vad tycker ni? Alternativ är att ha klänningen från Dhgate som den är och bara ändra korsetten till hjärtformad Viktigast är att korsetten format lyfter och trycket in upp ner à ni vet vad jag menar Jag vill ha snörning och inbyggd bh ( som emmadeckmar sa att de redan hade) Jag vill att kjolen ska ha den V-formen i rumpan som klänningen i Dhgate har och att den ska ha massa lager i olika längder som den klänningen Behöver man specificera det tror ni? Kom gärna med förslag vad ni tycker blir finast De e så svårt att bestämma sig
    Vilken längd vill du ha på släpet? Jag kan mejla ett förslag till dig om du vill.
  • daniiel
    sommarvinter skrev 2012-10-02 00:28:25 följande:
    Ahhh... nu har jag skrivit två "inquiry" till Dressilyme och inte fått något svar. Jag skrev dom den 29:e... Vet inte om jag har dåligt tålamod eller om man faktiskt ska räkna med att det tar ett par dagar att få svar? När jag skrev till jenjenhouse fik jag alltid svar direkt. Har ju sett flera som varit väldigt nöjda med Dressilyme och sagt att det var bra service. Åååh, är jag bara nojjig eller är det ett tecken på oseriös internetbutik? Hur hade ni tänkt? Hur lång tid ska man behöva vänta på svar?
    Eller gör jag något fel? jag har skaffat konto där och kollar inposten på kontot och såklart på min mail.
    Man kan få vänta ett par dagar, ibland en vecka, på svar. Tänk på att de tar emot mejl från kunder över hela världen och det har dessutom varit helg. Om jag var du, så skulle jag försöka ha lite is i magen och vänta veckan ut :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!