-
-
Grattis!, vad roligt :)Hellahell skrev 2012-09-17 09:50:47 följande:
Hjälp!! Nu blir det verklighet . Jag SKA verkligen gifta mig... Nästa iofs sommar så jag har ju lååång tid att fixa klänning (som känns som den viktigaste delen, hehe)...
Den här tråden har jag smygläst lite då och då (vilka proffs ni är!) och nu skulle jag vilja ha lite råd och så, tack! Jag kikade som hastigast på en av siterna i TS men hjälp vbad många klänningar det är...
Jag vill ha en väldigt enkel cremefärgad klänning utan släp och annat krimskrams (gifter oss på Ibiza, på en klippa med ustikt över havet) så jag vill ha en klänning som passar in i den miljön...
Vet ni om det finns nån av siterna som har lite enklare modeller? Eller är det bara så att kan får kolla igenom alla? Något i den här stilen kan jag tänka mig...
Jag undrar om man MÅSTE ta den av de klännignarna man ser på någon av bilderna, eller om man kan "skräddarsy" en genom att skicka bilder på över-och underdel typ?
När det gäller klänningar, så kan du kolla på empire och sheat/column modeller. De är lite rakare och många gånger enklare än A-linje, ballgown och sjöjungfru. Ibland finns det även en kategori som heter beach och även den kan vara värd att kika i.
Hos flera av företagen kan man skräddarsy sin klänning och skicka in bilder på ihopklistrade klänningar. Det är många som gjort så :) Du kan också göra ändringar på klänningar som finns i ordinarie sortiment, tex kortare släp, med axeband osv. Det är bara att skicka iväg prisförfrågningar via mejl om man vill ha en klänning som inte finns på deras sida. Lightinthebox, som gör fina klänningar, syr dock inte sådan som inte finns i deras sortiment. Färg brukar man alltid få välja själv :)
www.lightinthebox.com/Sheath--Column-Sweetheart-Court-Train-Chiffon-Satin-Wedding-Dress_p174762.html
www.lightinthebox.com/sheath-column-sweetheart-floor-length-chiffon-elastic-woven-satin-wedding-dress_p274539.html
www.lightinthebox.com/sheath-columnscalloped-edge-sweep-brush-train-satin-tulle-wedding-dress_p314648.html
Lite smått och gott som finns där ute :)
www.landybridal.co/empire-strapless-brush-train-wedding-dress-h3lblb2179g.html
www.landybridal.co/empire-strapless-brush-train-wedding-dress-h3lblb2957g2.html
www.landybridal.co/sheath-column-sweetheart-court-train-champagne-wedding-dress-h4lbhs9646.html
www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line-beach-wedding-dress-fullness-scallopededge-empire-beading-chiffon-bwd085-p-900.html
www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line-petite-beading-scallopededge-strapless-ball-gown-long-dress-bwd094-p-951.html
www.dinobridal.com/discount-store-2012-new-designing-ball-gown-chiffon-delicated-sweetheart-neck-dress-bwd062-p-899.html
www.coralsbridal.com/2838-wd10320f-informal-lace-and-tulle-backyard-wedding-dress-wd10320f.html
www.coralsbridal.com/2214-wd10400f-greece-empire-chiffon-beach-wedding-dress-wd10400f.html
www.coralsbridal.com/3005-wd09109b-halter-empire-maternity-wedding-dress-wd09109B.html
www.millybridal.com/gorgeous-delicate-deep-v-neck-beaded-crepe-chiffon-wedding-dress-awg0107.html
www.millybridal.com/romantic-column-straight-neckline-halter-strap-ivory-soft-satin-wedding-dress-mwg00660.html
www.millybridal.com/a-line-beads-sweet-heart-chiffon-white-beaching-wedding-dresses-bwd005.html
www.jenjenhouse.com/Empire-Strapless-Chapel-Train-Satin--Tulle--Lace-Wedding-Dresses-With-Lace--Beadwork-002000267-g267
www.jenjenhouse.com/Sheath-Column-Sweetheart-Chapel-Train-Chiffon--Charmeuse-Wedding-Dresses-With-Ruffle--Beadwork-002011495-g11495
www.jenjenhouse.com/Empire-V-neck-Sweep-Train-Chiffon--Charmeuse-Wedding-Dresses-With-Ruffle--Lace--Beadwork-002006371-g6371 -
Oj, nu är det väldigt många långa svar på inlägg. Ett tips är att man inte alltid måste citera hela inlägget man svarar på, alternativt så kan man förminska eller ta bort bilderna i inlägget :)
-
Så lite så. Jag är övertygad om att du på ett eller annat sätt kommer hitta en klänning du tycker om :)Hellahell skrev 2012-09-17 12:54:15 följande:TACK!
Ska genast kika...
Tack oxå för tipsen om att man kan skräddarsy klänningen. -
Minuz - JA! :D Vad kul att läsa att den äntligen är på gång! Förhoppningsvis kommer den idag, men den bör ju vara hos dig senast imorgon.
Och angående skolmatsal.. igår var vi på föräldramöte i min dotters skola och började det hela med att vara i just matsalen och lyssna på rektorn. Det var första gången jag var in i den matsalen och direkt när jag kom in där tänkte jag "wow, vad mysigt". Jag satt till och med under mötet och tänkte att "Sjuttsingen, vi skule haft bröllopsmiddagen här istället!".
Jag hoppas att antingen PRO eller skolmatsalen kan falla dig/er på läppen, för mkt underlättas ju om man har tillgång till lokalen både så pass långt före och efter :) -
Den såg ljus och stor ut, så ni lär ju rymmas i själva lokalen iaf. Att köket är litet, blir det ett problem? Finns allt ni behöver där ändå? Hur många ska vara i köket? Bra pris också, absolut! För min del hade jag dock inte velat sänka volymen vid 23-tiden. Vi hade vår första dans vid den tiden och sedan var det fullt ös på dansgolvet :) Det beror ju dock lite på vilken typ av fest man tänkt sig. Vill man inte ha dans och hålla igång sent, så låter ju lokalen väldigt bra :)Minuz skrev 2012-09-18 10:44:53 följande:Nu har jag varit och kollat SPF (ej pro), skrev fel, men det är ju samma sak. *S*
-
Men vadå?! Fick du hem klänningen idag Minuz? Ooooh, så spännande.. jag kommer inte kunna sova nu jue ;P haha
Jag håller verkligen alla tummar och tår för att den ska vara jättebra! :)
-
Nämen... ? Vad tråkigt Minuz :( Väntar med spänning på bilder ändå :)
-
Jag tycker också att den ser fin ut :) Enklare att avgöra dock när du har den på dig hur den är i modellen och sådär. Jag förstår till 100% det om släpet. Jag fick ju själv tillslut välja en klänning med betydligt kortare släp än jag hade velat och det grämer jag mig lite över än idag... Men jag får väl helt enkelt se det som så, att klänningen med kortare släp satt bättre på mig och var därför finare på så sätt.Minuz skrev 2012-09-19 07:26:34 följande:hmm. klänningen är jättefin men det korta släpet stör mig. Ska prova med en underkjol när barnen gått till skolan....
Men håll till godo så länge! -
Jag tycker inte alls att den skiljer så mkt från orginalbilden, förutom att bruden på den bilden är smal som en sticka och klänningen knappt har någon midjan (ser ut som hon inte kan andas) samt att hon har en ordentlit stor underkjol.
Jag tycker klänningen är jättefin! Dock måste jag nog hålla med om att den är finare utan band i midjan. Ett smalare band kanske skulle passa bättre? Släpet ser ju inte alls jättekort ut, även om det inte är flera flera meter långt.
Vad tror du Minuz? :)