• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Darling Daisy skrev 2012-09-26 12:53:33 följande:
    Daniiel, ang listan:

Jag vet, jag hade heller inte med mig något av sakerna på listan. Fast vår fest var å andra sidan hemma hos oss, så jag hade kunnat gå in och hämta till o med elvispen - om jag hade behövt den under festen

Det viktigaste är ju egentligen att se till att man har något att äta, så att man inte svimmar eller (som jag) blir skitsur pga blodsocker i höjd med fotknölarna
    Haha jag var som besatt av såna där listot som sagt. Jag hade skrivit typ 100st och diskuterat med maken vilken han trodde var den bästa osv osv. Bara för att sen inte följa någon :P

Vi hade ju både vigsel och fest i samma stad som vi bor i, ca 5min bilväg från vårat hem, så i värsta fall hade jag ju kunnat skicka dit någon om jag hade behövt något. Inte riktigt lika nära som ni ;P Vi hade dessutom festen på ett hotell, så jag räknade kanske med att det fanns det mesta där, om det skulle behövas. Det är nog värre om man är en bra bit hemifrån, då kan det nog behövas att man har mer med sig :)

Jag hade faktiskt inget att äta med mig heller, jag som vanligtvis är extremt känslig gällande blodsocker. Det var inget problem den dagen dock :) Jag åt frukost när jag steg upp och lunch före vigseln. Sedan drack jag vatten under fotograferingen, det var soligt och varmt, men sedan åt jag inget förrän middagen :)
  • daniiel
    eml33h skrev 2012-09-26 18:07:28 följande:
    Nu har jag lagt upp bilder i tråden "Visa DIN brudklänning"
    Jag tycker den ser väldigt fin ut :) Du behöver nog en bra underkjol dock. Vad tycker du själv?
  • daniiel
    sommarvinter skrev 2012-09-26 18:33:47 följande:
    Hur gör man om man vill fråga dom på dinobridal? Inne på jenjenhouse är det så enkelt att man kan ställa frågor under varje klänning men på dinobridal hittar jag inte hur man gör.... Någon som vet?
    Skicka ett mejl till service@dinobridal.com eller använd fuktionen "live chat" :)
  • daniiel
    eml33h skrev 2012-09-26 18:37:16 följande:

Joo den är rätt så fin.. är dock lite fundersam över att min överkropp ser så lång ut, iaf på bilden, trots mina skor med 14 cm klack.. fast det blir väl så när min långskånk till sambo fotar uppifrån : )

Jag behöver absolut en underkjol! Och med en bra underkjol behöver jag nog inte ens fålla upp klänningen, det skulle vara skönt att slippa det.. har du några tips?

Ja, modellen på klänningen är ju sån att övedelen är lite "längre", men jag tror att även en sådan sak kan bli bättre med en underkjol :)

Jag är ju sådan som alltid förespråkar en underkjol med släp till en klänning med släp och jag tror att en underkjol liknande den här www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Chapel-Train-Wedding-Petticoats--WAP010-_p51952.html med två ringar och släp skulle bli bra. Ringarnas vidd är ställbar, så man kan anpassa den enkelt efter klänningen :)
  • daniiel
    Hanno39 skrev 2012-09-26 19:08:35 följande:
    Hehe.. jag är ny här så jag letade och letade men hittade inte ; P 

Tack för hjälpen  :D 
    Ahaa, då förstår jag :) Ja, det är inte lätt bland alla trådar som finns. Är ju en hel del!
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-26 20:36:04 följande:
    Precis så har jag tänkt tidigare. Har tänkt köpa en enkel chiffongklänning på e brudbuti här i stan (inte så fasligt dyrt) och köpa just en av de bolerosarna (böjning?) som du länkade till. Men jag är lite osäker... Dels att jag inte hittat någon som är "hög" i halsen, vill helst inte ha v-ringat och dels att vill jag att det ska kännas som en helt klänning liksom. Att den inte ser tvådelad ut... Du har inte sett någon liknande bolero (eller vad det nu kallas när den inte är öppen) men med hög hals? Expert som du är. ;) Fördelen är iofs att det verkade vara returrätt på tulipbridal om jag inte fattade fel, då kan jag ju testa med en klänning på brudbutiken för att se hur det blir.

Men jag har så himla svårt att släppa tanken på just DEN klänningen... Hoppas på att tjejen med den ska logga in och se mitt meddelande, så kanske jag kan få låna fler bilder på klänningen och skicka till typ Landybridal för att se om de kan sy upp den. Well, många tankar! Trodde inte att jag skulle bli såhär engagerad i klänningsletadet. :P

Tack för hjälp och tips, du är guldvärd i dessa trådar daniiel! :) 
    Jag förstår vad du menar. Jag var likadan själv, ville ha "den" klänningen och kunde inte riktigt tänka mig något annat efter jag sett den. Tillslut blev det en helt annan klänning och det blev faktiskt bra :) Men jag förstår det där med att det ska se ut som en hel klänning och jag tror faktiskt inte att det skulle bli väldigt tydligt en klänning med bolero när det är en såndär typ av bolero. Svårt att veta dock innan man prövat. Det finns inga liknande i någon brudbutik som du kan pröva?

Har du kollat på etsy efter boleros?
    www.etsy.com/listing/90375763/kiss-me-in-bariloche-bridal-lace-bolero&ga_search_query=lace+bolero&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_facet=lace+bolero

Eller kollat vad det skulle kosta att få en sån bolero uppsydd här i Sverige?
  • daniiel
    decemberbrud 12 skrev 2012-09-28 20:51:11 följande:
    Hej! Daniiel TACK för snörtipset :) ska kolla närmare senare! Blev tyvärr inga bilder! Tog just av mig klänningen och ja den är supervacker och passar bra ...förutom... På längden! Mätte med ett par kortare skor vid det måttet för jag tänkte att hellre lite för kort än för lång. Pumpsen jag ska ha är ett par vackra 11cm menbur. Med dessa på så är det rejält snubbelvarning och dessutom var det ett ganska rejält släp vilket jag inte såg alls på bilderna. Är lite ledsen just nu. Längden går tyvärr inte att göra ngt åt pga spetsen (som för övrigt är så vacker) och längre klackar än 11cm behärskar jag definitivt inte. Kanske mätte vi fel på ngt vis. Modellen och klänningen i sig är topp! Tung och välsydd klänning. Kanske bättre med underkjolen på? Hoppas på det. Kram på er.
    Hur pass mkt för lång är den? Är det 5cm eller 30cm? En underkjol kan faktiskt lyfta rätt många cm :) Hoppas att det ska funka på din klänning, för att snubbla fram som brud är ingen höjdare :P
  • daniiel
    decemberbrud 12 skrev 2012-09-28 22:30:02 följande:
    runt 5cm kan jag tänka mig att det rör sig om! Jag hoppas på underkjolen. Tack för stödet tjejer, jag behövde eran omtanke kväll! KRAM
    Är det inte mer än så, så bör underkjolen kunna lösa problemet :) Vad har du för underkjol?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!