• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

kramen skrev 2012-09-09 10:28:59 följande:
    ÅH tusen tack daniiel !! Jag ska surfa igenom sidorna och förälska mig   ! Åh så härligt att bli gift !
    Förhoppningsvis hittar du något du tycker om, där eller någon annanstans :)
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-09-09 10:50:05 följande:
    Valde att inte köpa underkjol genom Landy, får bli ett senare problem. Nu är beställningen lagd på klänningen i alla fall! Superspännande. Om jag räknar 25 dagars tillverkningstid och 10 dagars leverans, och allt som arbetsdagar så blir det ju 7 veckor. Det är lång väntan. Har 11 veckor kvar på min graviditet nu också, så det kommer bli mycket väntande denna höst :)
    Vad spännande, med klänningen men främst med graviditeten :) Mycket väntande, men också väldigt mycket att se framemot :)
  • daniiel
    L och J skrev 2012-09-09 11:00:04 följande:
    varifrån beställde du dom?

antar att det va nästa 2 klänningar du köpte från DinoBridal?  
    Min första klänning är från Mylove (Dino), sedan beställde jag två klänningar från två olika säljare på DHgate (de som blev fel) och efter det beställde jag ytterligare en i sista minut från Mylove (Dino). Det var de två från Mylove som jag använde på bröllopsdagen :) De två klänningarna från DHgate var jättefina, men i heeelt fel storlek.
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-09-09 13:05:39 följande:
    Hur ofta fastnar kinaklänningarna i tullen? Det blir ju nästan en tusenlapp extra ifall min klänning blir kollad. Skriver Landy ut rätt pris på försändelsen, någon som vet?
    Det går inte att säga hur ofta, det är enbart slumpen som avgör. Av mina fyra brudklänningar, två tärnklänningar, buketter och en underkjol, så är det bara underkjolen som hamnat i tullen. Andra som beställt lika mkt har haft nästan allt fast i tullen.

När det gäller att skriva ut pris, så tycker jag att det alltid är bäst att rätt pris står på paketet. Ibland måste man nämligen visa kvitto på att man betalat och vad man betalade. Då får du ändå betala tull på det egentliga priset och det kan bli svårt att förklara varför det står en annan summa eller "gift" på paketet.
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-09-11 12:29:07 följande:
    Nu är den här. Vad tror ni. Har den potential? Kan den bli en dröm efter ett besök hos sömmerskan?
    JA! Den har definitivt potential och är ju jättevacker! :D
  • daniiel
    pulmonate skrev 2012-09-10 11:24:48 följande:
    Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift! Vi kom tillbaka från vår 3 veckors bröllopsresa igår: Hong Kong, Australien (Melbourne - Brisbane med camper) och Bangkok. Har kopplat bort mig ifrån internet helt och hållet under tiden.

Grattis! Jättefina bilder på ett vackert brudpar :) Hoppas att ni haft en jättebra bröllopsresa!
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-09-11 12:45:29 följande:

Tack söta du!

Om man tittar nära så ser man ju bristerna... men det är kanske ingen som ser?

Nä, det är nog bara du som kommer tänka på en sådan sak :) Helheten tycker jag verkar se bra ut och som du skriver i andra tråden, så går det ju säkerligen att ordna med lite småfix :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-09-11 13:25:51 följande:
    jaha....... min vanliga otur då!
    Klänningen sitter fast i tullen. det blir dyrt........ men vet inte hur dyrt ännu! adm.avg 220 kr + tull +moms. Och inte gick det att ljuga om vad jag gett då de vill ha kvitto. :o(
    Neeeej, var det så? Attans! Men hur mkt kostade klänningen? Vad kostade frakten?
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-09-11 13:55:26 följande:
    den kostade 167 usd  och gratis frakt
    Ah okej, ja det blir ju ett par hundralappar, men tullfritt under 1400kr iaf :) Då är det bara momsen + administrationsavgiften, eller "bara".. blir ju kring 500kr ändå, men.. ja. Vi får hoppas att klänningen är perfekt på alla sätt och vis då! :)
  • daniiel

FruHassel - Den första klänningen var väldigt smickrande på dig. Den satt bra upptill, du fick fin midja och.ser slank och vacker ut. Det är helt klart min favorit. På andra plats är klänningen med rosa band i midjan.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!