• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag tror anledningen till att det är svårare att hitta brudgummens kläder är att det är mkt viktigare med passformen på tex en kostym. Kavajen ska vara helt rätt, även byxorna. En klänning är det inte riktigt lika noga med, speciellt inte om man har snörning.

• daniiel
    1700tal skrev 2012-08-23 21:13:04 följande:
    Hahaha, japp - den titeln gillar jag! Men jag delar den nog med dig!

Som sagt, det "ar en akta en". En La Sposa of Barcelona - dar jag som av en handelse befinner mig pa brollopsresa just nu!

Min make *fniss* far ikvall sin storsta drom uppfylld, jag fixade honom just en biljett till hemmamatchen Barcelona vs. Real Madrid. Hotellreceptionen fixade det och inte for jag begriper ett jota om fotboll - men jag vet att det ar stooooort! Han var som ett barn infor julafton nar han insag att han skulle fa ga, haha!

Hence min attack pa receptionens dator... For vad ska en nybliven fru annars hitta pa sa har en torskvall? Far val ga ner och ta mig en piña colada sjalv pa stranden!
    Haha mja, jag är nog kanske mer prinsessa? ;P

Jag förstår mig inte heller på fotboll, eller sport öht, men till och med jag fattar att det är en stor grej. Vad roligt för honom! :)

Här är det vidrigt dåligt väder, hua. Regn, regn, regn.. och kallt. Så.. pffft.. vad är väl en drink på stranden i jämförelse med en tekopp under en filt på soffan ;)

Jag hoppas att ni har det helt underbart och att ni har betydligt bättre väder! Kul att du kikade in :D
  • daniiel
    vinterfrost skrev 2012-08-23 16:43:58 följande:
    Här kommer bilderna på min klänning!! Är jättenöjd! Måste bara hitta en bättre underkjol Är inte nöjd med den jag har på bilden.. Någon som har något förslag?

Jättefina klänningar! :) Men är brudklänningen lite stor? Ser ut som att snörningen i princip går ihop till största delen. Snygg färg på tärnklänningen också :)
  • daniiel
    decemberbrud 12 skrev 2012-08-23 22:59:34 följande:
    TACK!!! :) velar och velar men den känns mer rätt än ngn online! (tror jag) :) behövs det underkjol tror du??
    Jag vill bara hoppa in och rekommendera den här underkjolen, www.aliexpress.com/product-fm/575391932-Free-shipping-Bridal-Accessories-2-hoop-white-fishtail-wedding-dress-Mermaid-petticoat-crinoline-In-stock-wholesalers.html för att även släpet skulle få ett sånt fint fall som på bilderna hos Landy :)
  • daniiel
    L och J skrev 2012-08-24 14:09:57 följande:
    åh va roligt att höra!
    va det din brudklänning och en till alltså?
    kan du lägga upp bild på den andra??

har följt din tråd visa DIN klänning rätt länge nu, och sett att du är väldigt hjälpsam med råd och tips. härligt med folk som dig! tack
    Japp, min brudklänning och en kortare modell som jag hade på middagen/festen senare. Båda var billiga, snabb leverans och bra kvalitet :) Jag har tyvärr ingen bättre bild på den korta än den här, då klänningen är nyss uppackad och tagen med dålig mobil :P

Eller, efter jag använt den tvättade jag den och plockade bort tyllen. Då såg den ut såhär, med bara en slät satinkjol :)

• daniiel
    AnnaIda skrev 2012-08-24 17:35:24 följande:
    Vilken sida rekommenderas? (och inte rekommenderas...) 
    Kika in på Landy, Milly och Corals. Även Lightinthebox har gjort fina klänningar, men de syr inte upp efter egna bilder. Adresser kan du hitta i TS här. Den nya sidan www.dinobridal.com är den gamla sidan Mylove-bridal som har haft många nöja, inkl jag, som köpt där.

Du ska ha i åtanke att klänningen du får hem inte kommer vara en exakt kopia, men ändå väldigt lik. Kvalitén brukar vara bra :)
  • daniiel
    L och J skrev 2012-08-24 20:17:45 följande:
    men den ser ju jättefin ut! 
    tack för titten Glad
    vet ni någon här som fått hem en ful/ dåligt sydd/ helt fel modell- klänning från dinobridal eller gamla
    mylove-bridal?
    eller är det fler som e nöjda med detta företag`?
    Ja, den var ju 10ggr finare i verkligheten också. Jag betalade ca 600-700kr för den, inkl frakt, och jag tycker den såg betydligt dyrare ut. Samma sak gäller min andra klänning därifrån.

Det finns de som blivit missnöjda med sina klänningar från alla kinasidorna, men jag tycker dock att Mylove var väldigt uppskattat och välanvänd sida. Jag valde ju att beställa därifrån för att så många var nöjda med sina klänningar. Det kan ju dock bli fel, något man måste ha i åtanke, men det kan det bli oavsett var man beställer klänningen ifrån.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!