• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Kommer ni ihåg min Kate Hudson inspirerade klänning med stor tyllkjol och lååångt släp? Jag sålde ju iväg den till en tjej som klänningen passade otroligt bra på. Idag gick jag och dottern in i en brud- och balklänningsbutik här i stan och efter lite prat med hon som har butiken, så kom vi in på mina klänningar och jag berättade om den klänningen. Hon visste exakt vilken klänning jag pratade om, för bruden hade varit in med den där för lite ändringssömnad då hon hade gått ner lite i vikt. Den behövde ändå bara tas in lite vid bysten. Nåja, även hon i butiken hade tyckt att klänningen var som gjord för den tjejen och tjejen som hade köpt den var så nöjd. Det var verkligen kul att höra :D Skönt att min favoritklänning får den uppskattning den förtjänar och bröllopet gick av stapeln nu i juli i en kyrka som gjorde klänningen rättvisa! hihi

• daniiel
    Magenta skrev 2012-07-30 21:32:48 följande:
    Vad roligt! Jag har ju själv en version av den klänningen även om mitt släp inte var i närheten av ditt, ha ha.
    Härligt att veta att nån annan får glädjen att använda din fina klänning Skrattande
    Jamenvisst, det var ju min absoluta favorit - och drömklänning, så vetskapen om att den satt jättefint på en väldigt nöjd brud är underbart faktiskt :)
  • daniiel
    JOOL 09 skrev 2012-07-30 21:52:50 följande:
    Någon som känner igen den här och vet vilken "kinasida" den är från?

Du kan ju alltid mejla bilder till tex Milly, Landy och Corals och fråga vad det skulle kosta att få den uppsydd :) Den behöver inte finnas i deras ordinarie sortiment.
  • daniiel
    Ekinaj skrev 2012-07-31 15:57:15 följande:
    Ok har kommer nagra kort. Jag kommer att behalla klanningen. Den ar for lang men det gar ju att latt atergarda. Jag maste aven kopa en underkjol samt fa klanningen strykt. Jag tror dessutom att den ar pa gransen for stor. Man kan inte dra at mycket mer langst ned, men den passar iallafall.
    Klänningen ser väldigt fin ut, men jag tror nog att du ska kolla om det går att sy in den en aning. Snörningen ser ut att gå helt/nästan helt ihop nertill, vilket gör att klänningen förmodligen inte sitter riktigt som den ska och också därför det känns som att du måste snöra så hårt upptill. Klänningen ska dock inte "hänga" på bysten, utan mer på höften. Det behöver inte alls vara så dyrt att sy in den lite och lägga upp den. Tips dock, om du ska lägga upp den, gör det efter du köpt och prövat med underkjol, för en underkjol lyfter ju klänningen lite. I övrigt väldigt fin klänning som sagt :) Stryka den kan du göra själv med strykjärn på låg värme, är du väldigt orolig, så lägg ett lakan mellan klänningen och strykjärnet.
  • daniiel
    Makeupmyday skrev 2012-07-31 17:19:26 följande:

De har misslyckats kapitalt med framsidan på klänningen. På orginalet så flyter överdelen bara ihop med kjolen jättefint, här är det helt avhugget och typ inga av de veck som jag ville ha...
    Hur ser orginalet ut? Det är ju svårt att avgöra hur pass lik/olik den är utan att se det. Nåja, utan att ha sett orginalet, så måste jag säga att klänningen ser jättefin ut! Med en underkjol kommer den se ännu finare ut.
  • daniiel
    Makeupmyday skrev 2012-07-31 17:19:26 följande:
    De har misslyckats kapitalt med framsidan på klänningen. På orginalet så flyter överdelen bara ihop med kjolen jättefint, här är det helt avhugget och typ inga av de veck som jag ville ha...
    Anny skrev 2012-08-01 10:37:56 följande:
    www.sinceritybridal.com/wedding_dress/3666
    bilder på originalet
    och någon lade ut en annons-länk på klänningen också. Det säljs en på BT nu alltså.
    Nu pratar jag om makeupmydays klänning alltså.
    Ahaa, då förstår jag det om kjolen, att vecken som skulle fortsätta ner över kjolen osv. Har du, makeupmyday, sagt till till Landy? Och även om just det inte blev så likt orginalet, så är klänningen fin, så jag tycker du ska ge den en chans iaf :)
  • daniiel
    Makeupmyday skrev 2012-08-01 12:56:45 följande:
    Jag har mailat Landy 3 grr, i trevlig ton, och sagt att den inte ser ut som jag ville, men de svarar inte.... Känns inte jättekul. Den blev ju tyvärr inte en billig kinaklänning så som de först var tänkt, de ville ju göra den i silkes-satin ist vilket blev dubbelt dyrare. Så jag har ju redan betalat 5500 kr för den som jag inte kommer att se röken av nå mer. Ska jag köpa orginalet så ligger den på 10.000 kr här i Gbg. Grät mig till sömns inatt över detta, blev inte alls som jag hade hoppats på....
    Väldigt tråkigt att de inte svarar. Har du facebook? Pröva kontakta dom där isåfall. Tyvärr är det ju alltid en chansning man gör när man väljer att beställa en klänning man inte kan se innan, och jag förstår att du är väl medveten om det, och ja, det är ändå väldigt tråkigt med din klänning. Den är dock väldigt fin, så vänta tills du får hem den, pröva den och känn efter. Du kanske kan sälja den då och åtminstone få tillbaka en del av du lagt ut för den? Samt att du kanske kan hitta ett begagnat orginal, så blir det inte riktigt lika dyrt. Ja, om du nu väljer att inte använda klänningen.
  • daniiel
    Anny skrev 2012-08-01 10:48:44 följande:
    Guu vad härligt!! Jag önskar min klänning kunde få en ägare som verkligen uppskattar den också.
    Ja, det känns ju bra att skiljas från klänningen om man vet att det är till någon som tycker om den :) Har du lagt ut din till försäljning?
  • daniiel
    Makeupmyday skrev 2012-08-01 14:33:48 följande:

Det är roligt att ni tycker den ser fin ut, men i slutändan så är det ju JAG som ska känna mig fin på den stora dagen. Jaja, bara att ta nya tag, tur att det är 374 dagar kvar! :)

Självklart är det du som ska känna dig fin, men det vi menar är att även om klänningen inte blev som du hade tänkt det, så kan det fortfarande vara en klänning som du känner dig fin i. Därför tycker jag att du ska ge den en chans och pröva den ordentligt när du får hem den. Det är ju faktiskt rätt vanligt att man drömmer om en klänning, men sedan när man väl är ute och prövar klänningar, så faller man för en helt annan.

Gillar du den inte alls efter du fått hem den och prövat den, så ska du självklart försöka hitta dig en annan klänning som du tycker om. Du har ju tiden på din sida iaf :)
  • daniiel
    L och J skrev 2012-08-02 14:36:50 följande:
    och bilden kommer här... Tungan ute

eller vet ni vad detta är för märke?

Båda är Rosa Clara. Den övre, stora bilden, är modell Nazar. Den finns, så vitt jag vet, inte kvar på hemsidan (www.rosaclara.es) eftersom den är en modell från 2011 (tror jag). Den andra, mindre bilden, är en modell Oriental. Jag tror att den också är från 2011s kollektion.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!