-
majjja skrev 2012-07-27 11:10:29 följande:och till detta ska jag ha en liten smäcker brudkrona och en kort slöja som går ungefär till axeln. Lite audrey hepburn stuk tänker jag.Håller med om att det låter väldigt fint :) Personligen har jag väl rätt stor byst (85G-H) och på mig funkar inte båtringning alls. Det ser väldigt konstigt ut och är inte det minsta smickrande. Jag hade nog inte valt en sådan ringning, men smaken är ju som baken :)1700tal skrev 2012-07-27 12:10:20 följande:Det låter jättesnyggt! Rent spontant låter det ju som båtringning borde funka bra med stor byst. Gillar själv det massor men jag har liten byst och det ser knappast framhävande ut. Men har det ändå. Så det borde ju funka på stor byst då.
-
1700tal - Jag lägger ju min röst på trean från Milly, den är ju helt i min smak :) Jag tycker dock att du ska välja den som är bekvämast. Du är vacker i alla klänningarna :)
-
Backar några sidor och läser och vad trist att det blev lite tråkig stämning i tråden. Jag hör väl inte till de riktiga veteranerna i tråden, men har hängt här i ca ett och ett halvt år nu och precis som 1700tal och DD skrev så beror uteblivna svar oftast på att ingen har ett svar. Jag tycker den här tråden är en av de trevligaste på BT, just för att det är prat om kinaklänningar och annat. Det ger tråden liv och personlighet. Jag hoppas verkligen att alla, nya som gamla, ska hjälpa till att behålla tråden på just det sättet. Passar det inte riktigt, då finns det som sagt många andra trådar och det går ju även att starta en ny. Nej, hurra hurra och länge leve denna härliga tråden! :D
Personligen har vi varit på semester i stugan i en vecka, så har knappt haft tillgång till dator och internet under den tiden. Klart att det är såna perioder för alla, så man kan ju inte alltid förvänta sig ett supersnabbt svar. Alla har vi ju ett liv utanför BT också, hoppas jag ;P
-
Nej, inte alls :) Det var väldigt enkelt, men det är som en djungel på DH, man kan få en bra säljare eller en jättedålig.. ja, det finns även mellanbra :P Jag beställde även två brudklänningar från två andra säljare där och kunde inte använda någon av dom, för klänningarna var i helt fel storlek, men i övrigt väldigt fina :)sanna88 skrev 2012-07-28 23:11:10 följande:
Va de krångligt att beställa?
=)
Vad är du ute efter för tärnklänningar? :) -
Ja, det är alltid helt underbart att vara där ute :) Det är på en egen liten ö, så inga grannar eller liknande. Det blir sol, bad i havet och i "poolen" samt massa mys och lek bara :) Vi hade även regn, så såna dagar är perfekta att ligga och läsa en bok, spela spel och numera även kika lite på tv :P Maken och min pappa resten en mast där ute, så vi ska få tillgång till el. Det är vind- och solkraft som gäller. Om man inte drar igång elverket.1700tal skrev 2012-07-29 08:39:54 följande:Vad härligt! Hade ni det trevligt?
Vår lilla ö :) Vi har utedass, förråd, sovstuga och storstuga. Det är allt som finns på ön, perfekt :)
-
Okej, för det finns ju ibland fina klänningar i vanliga butiker som går alldeles utmärkt att använda som tärnklänningar :) Så slipper man beställa från Kina. Jag valde bara kinaklänningar till tärnorna efter mina tärnor hade prövat typ 20 olika klänningar från vanliga butiker, men alla var alldeles för laxrosa åt det oranga hållet alltså. Vi skulle ha rosa-rosa.sanna88 skrev 2012-07-29 14:58:41 följande:
Mörk lila eller silver klänningar i stl 38 och 40, antingen knälång eller ner till marken, dom ska va rätt så enkla. Är dock rätt så osäker på min engelska så är rädd att de blir fel när jag beställer =/ Därav att jag undrade o de va krångligt ;)
Tex denna klänning www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-brun-937881/&type=image finns i både mörklila och silver och finns dessutom båda i strl 38 och 40. Den är dessutom väldigt billig, tror inte du kommer billigare undan med en kinaklänning.
Den här klänningen www.bonprix.se/produkt/cocktailklaenning-roed-932413/&type=image finns i silver och i strl 38 och 40.
Ytterligare några som kanske kan funka.
www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-blek-lilasvart-961395/&type=image
www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-940368/&type=image
www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-baerroedsvart-946955/&type=image -
Hoppas du ska hitta något som passar! :)sanna88 skrev 2012-07-29 16:10:37 följande:Tack för tips! Jätte fina! Blir nog därifrån istället =)
-
Ja, det är väldigt härligt :) När det är varmt, så blir det precis som att vara utomlands faktiskt. Trots att det bara är ca 5-10min med båt, så är det helt annat klimat där ute jämfört med här hemma på fastlandet.1700tal skrev 2012-07-29 20:43:08 följande:Åh, vad härligt det ser ut!
Har du funderat något mer på vilken av dina klänningar du ska ha? :) -
Pluppe skrev 2012-07-29 21:47:33 följande:Ser riktigt mysigt ut daniiel!! :)Ja, det är väldigt mysigt hihi :Demmadeckmar skrev 2012-07-30 08:53:16 följande:Ååh är så avundssjuk på dig/er!! vilken plats alltså! är det er stuga eller någon ni känner? lyllos!
Vilken dröm!!
Det var min farfar som byggde stugan på 60-talet och när han gick bort så ärvde mina föräldrar stugan. Det är alltså deras stuga, men vi hela familjen delar ju på den, så vi får ju vara där när och hur mkt vi vill. Nästan bara bra att mammsen och pappsen äger den, för då får vi bara den mysiga biten utan den ekonomiska delen ;P haha Det är ju dock (förhoppningsvis) många år kvar tills jag och maken får ärva den, men vi står näst på tur iaf :) -
Snabba ryck var det där, skönt :) Väntar också med spänning på bilder!!! :DEkinaj skrev 2012-07-30 05:46:31 följande:Hejsan!
NU har jag fatt min klanning fran Landy. Jag ar nojd med kvaliten undrar bara om den kanske ar lite stor. Jag ska be min sambos mormor hjalpa mig att knyta at den idag sa far vi se hur det blir. Den ar absolut for lang (men det var nog mitt eget fel for jag lade till nagra cm for att vara pa den sakra sidan).
Aterkommer med kort. Det tog iallafall inte lang tid, ca en manad allt som allt. : )