jakother skrev 2012-06-29 12:59:50 följande:
Hehe vi har dessutom en hund också! =)
Ojoj, ja.. som sagt.. en eloge! Jag hade nog klättrat på väggarna då :P
emmadeckmar skrev 2012-06-29 13:27:05 följande:
Ja vissa (typ alla) dagar så önskar man att vi bodde större! vore så skönt! men det är svårt ekonomiskt att ha något annat än det här just nu :(
Man vänjer sig ändå, tänker på min mormor & morfar som skaffade sig 7 barn (+ 1 barn till dom tog hand om i 18 år) och dom bodde bra trångt ett tag ;)
Det är mysigt här också men jag vill ha sådär stooort, med stoor altan, egen mark och kanske havsutsikt/långa lägdor. Stort kök, en walk in closet med en stor skohylla *drömmer mig bort* gaah..
Det är ju sådär, ekonomin som styr. Vet hur det är, tyvärr :/
För två år sedan köpte vi ett hus ca 1,5mil utanför stan. Det var ett hus med två våningar, tre sovrum (möjligt att göra fyra), två toaletter, tvättstuga, altan och balkong, garage och förråd, jordgubbsland, vinbärsbuskar och en lekpark och stor park som närmsta granne på baksidan. Många barn i kvarteret. Det var drömmen! Vi flyttade in 1 juni och sålde och flyttade därifrån 1 oktober. Jag fick panik av att bo där, vilket vi nu i efterhand vet att det kan ha berott på en del annat också, men jag fick panikångestattacker och lappsjuka.
1 oktober flyttade vi tillbaka in till stan. Vi har alltid före bott i lägenhet i centrala stan. Vi lyckades få tag på den här 3an, som ju är mindre och dyrare än huset i månadskostnad, men nu vet vi att det är centrala stan som gäller åtminstone :P Nu måste vi bara att spara ihop ett par hundratusen i handpenning och buffert samt att jag ska få mig ett jobb, så blir det hus här i samma område sedan. Känns ju inte aaalls långtbort ;P
Nåja, allt har sin tid.. och som du säger, det är ju lite mysigt också, ibland :)