• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-06-15 13:32:55 följande:
    Vadå, är de alla upptagna? Så trist att det inte verkar bli av..
    Ja, även om våra vänner lägger en liten slant, så har vi inte råd med någon som kostar över 2000kr, och alla de billigare lokalerna är upptagna. Tyvärr, så kan vi inte byta helg heller, för vi är redan upptagna helgen före och förmodligen helgen efter, den skulle dock eventuellt gå, i nödfall, men upptaget även den helgen. Saken är den att det finns verkligen knappt några lokaler alls i den här stan att hyra, utbudet är minimalt, så det är inte så konstigt att allt är uthyrt, speciellt under sommarmånaderna.
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-06-15 13:33:34 följande:
    Nä blinget på brudklänningen har den stackars sömmerskan tagit bort (efter att ha suttit och sytt dit de för hand). Jag fick först ett pris med bling men så sa jag att jag inte ville ha det och då sänkte de priset för min klänning. Men så satte de dit glittret ändå :) Ett härligt kinesiskt missförstånd helt enkelt.
    Ahaa okej hehe Lätt hänt :P Skönt för dig dock att det är borta nu :)
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-06-15 13:40:11 följande:
    Ja... hahaha, paniken om jag tagit upp paketet och min vackra spetsdröm hade varit förvandlad till en discokula. Jag har inget emot disco och bling men det vill jag som sagt spara till festklänningen och dansgolvet :)
    Haha ja, jag kan tänka mig faktiskt.. Jag tycker inte riktigt det hör hemma på såna vackra och romantiska spetsklänningar :) Passar bättre till festen som du säger :) Eller på en annan typ av klänning.
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-06-15 13:41:17 följande:
    Men usch vad tråkigt. Gråter
    Ja, det känns riktigt tråkigt faktiskt. Det var ju som sommarens "happening" för vår del. Vi har inga andra festligheter (förutom en 50-års fika och ett namnkalas) planerade inför sommaren, så det kändes kul att ha något att se framemot. Och kul för min del att ha något att planera! :P
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:12:22 följande:
    En fråga till bara. (Känns som att jag tjatar hål i huvudet på folk, men ni får ursäkta - jag har faktiskt "slipsanik". Foten i munnen )

Vilken färg har den här slipsen på er dator?:
    www.bows-n-ties.com/solid-silk-tie-dark-carmi...

Det är alltid så svårt att vara säker på hur en vara egentligen ser ut när man kollar på nätet, speciellt när färgen är så viktig.
    För mig ser den vinröd ut, väldigt vinröd. Inte åt ett brunt eller lila håll. Jag tycker den såg jättefin ut :)
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:13:33 följande:
    Men, du som hade ett så bra tema, idéer o allt. Så det finns ingen plan K eller så heller?
    Ptja, vi hade ju skippat alla planer på teman osv och skulle ju bara köra på en vanlig middag, men ändå. Nja, finns ingen annan plan. Har vi ingenstans att vara, så kan vi inte göra något alls :/
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-06-15 13:49:56 följande:
    Nä... ja, men som sagt. NU väntar jag på paketet så att jag äntligen kan bestämma skor och bukett och de andra roliga detaljerna.

Denna underbara sak ligger redan hemma och väntar.
    www.etsy.com/listing/85865786/as-seen-in-styl... 

Men vad tror ni om make-up. Har varit helt inne hela tiden på eye-liner och röda läppar men nu börjar jag tveka.
    Oh, vad fin den var! :) Vad ska du ha för frisyr?

Jag tycker en ganska typisk brudsminkning skulle vara fint, alltså en med ganska neutrala toner i tex champange/brunt/beige och gammelrosa/dimmrosa.

Lite åt det här hållet

• daniiel
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:24:17 följande:
    Tack Tokig och daniiel. Ska höra med mannen sen när han kommer hem från Kiev. Det har varit jobbigt att inte kunna diskutera bröllopsgrejer på en hel vecka! GladJaha, sorry. Jag har som sagt inte läst ikapp alla inlägg sedan sist. Men ni har inte tillgång till ngn trädgård så att ni kan ha en liten trädgårdsfest?
    Haha nämen, en hel vecka utan bröllopsprat.. hur har du överlevt? ;D

Nej, vem orkar läsa ikapp i den här tråden? Jag har inte läst ikapp inläggen från igår ens haha På sätt och vis kul, att det är sådan aktivitet här dock :) Nej, tyvärr har vi inte det. Det känns lite väl modigt dessutom att räkna med så pass bra väder här den tiden. Vid samma datum har vi de senasten åren haft ösregn mest varje dag, så jag tänker att om vi bestämmer oss för vara utomhus, så lär det regna i år också :P Sedan är det där med bord och stolar och toaletter osv.
  • daniiel
    Tokig - Ja, smaken är ju som baken och huvudsaken är ju att du känner dig fin och bekväm! Pröva en hel massa olika sminkningar och fota allt och känn efter :)

Frisyren, den var jättefin och ser ut att passa bra till hårsmycket och klänningen! :)
  • daniiel
    Five year engagement skrev 2012-06-15 15:02:29 följande:

Mina klänningar har kommit!!!!! KLÄNNINGAR

Och den jag beställde som nr 2, custom made passade jättebra, jag är så nöjd!!!!

nr 1 i stlk 16 ska jag sälja vidare...

Vad roligt! :D Och vad bra att den ena passade. Den ser jättefin ut :)
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-06-15 15:05:04 följande:
    Ja, jag vet. Men jag är rädd att jag ska ångra mig. Jag tänker att jag för en gångs skull kanske ska ta det säkra och praktiska alternativet. En klassisk brud make-up kan ju aldrig bli fel tänker jag...
    Nej, det är ju klart. Det är inte så roligt att stå och kika på bilderna sen och tänka "Fasiken!", men å andra sidan kanske du känner så också om du väljer något som inte känns som du.

När du får hem klänningen kanske du får ta en dag och fixa håret ungefär som du tänkt dig och pröva allt tillsammans med olika sminkningar för att de hur det ser ut och känns.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!