-
Vad spännande :) Ska hålla tummarna för att allt sitter och passar perfekt! Hahaha så dum jag är, klart att man bara kan dra upp kjolen lite.. pffft... :PAnny skrev 2012-06-08 22:02:36 följande:Klänningarna ska nog vara klara hos skräddaren idag. så får ta mig dit nästa vecka och se resultatet. Mår smått illa bara av tanken. Men det blir nog bra. Hoppas jag... Kjolen kan ju enkelt regleras av att dra upp den (över valkarna ) eller ner. Så det bör inte bli allt för mycket problem med längden.
-
Ja, jag tycker ju som sagt att denna var finast. Både i sig och på dig :) Du måste ju dock välja den du triv bäst i och känner dig vackrast i :)UngBrud2012 skrev 2012-06-08 21:24:17 följande:
Och den här kom idag från Shopindream.
Den är för liten över höfterna men har tagit den till en sömmerska som ska fixa det, så att jag kan dra ner den ordentligt. Nu sitter den för högt upp som ni kanske kan se vid bysten.
Vilken tycker ni var finast?
-
Jag tycker verkligen denna klänningar passar dig perfekt, du är jättevacker i den :) Jag håller med DD, de ser inte alls billiga ut. Det var fint med slöjan till också tycker jag :)UngBrud2012 skrev 2012-06-08 22:28:47 följande:
Tack så jättemycket Darling Daisy.
Här är en bild när jag tittar in mer i kameran.
Hoppas att denna blir bra efter justeringar.
-
Nej, vad typiskt! Den klänningen var ju jättefin.Darling Daisy skrev 2012-06-08 22:41:28 följande:Pinki:
Har fått svar från säljaren som bara skickade till Norge: de kan tyvärr inte skicka till Sverige pga att de aldrig har skickat hit förut och därför inte kan garantera transporten.
Det var ju synd... -
Vad kul att det är så många som svarat redan och att de tackat ja :) Några bortfall får man väl alltid räkna med, men varje "ja" är väldigt roligt att få :)1700tal skrev 2012-06-09 09:12:06 följande:
Här rasar svarskorten in nu nån vecka efter inbjudningarna gått ut! Fått in nästan 1/3 av alla sällskapen och hittills har alla tackat ja. Däremot vet vi några som har andra planer så några bortfall blir det ändå.
Idag tänkte jag ta mig till en skräddare och se vad de tar för att sy om min med det svarta bandet. Är rädd för att det kommer kosta mer än vad själva klänningen gjort och isf demolerar jag den nog och gör ett eget försök! Har symaskinen uppe, sydde kravatt och ett gäng näsdukar igår kväll!
Åååh, oooh... jaaaa! :D Vad spännande! Funderar du på att ha den klänningen istället? -
Haha jag tänkte väl det! Jag förstod inte riktigt hur de hade lyckats få chiffongen att bete sig sådär på kjolen och även jag tyckte att det verkligen såg ut som matt organza på närbilden här! :)1700tal skrev 2012-06-09 09:29:41 följande:
Haha, tack för den. Jajemän, röstade självklart på den i andra tråden!
Sen måste jag tillägga, ang vad som står i den andra tråden, att din fluffigare klänning är i matt organza, inte chiffong. Den andra klänningen är däremot i chiffong. I din andra tråd ser tygerna kanske mer lika ut men på närbilden du visade i den här tråden syns tydligt att den är i matt organza. Dessutom är det väldigt svårt (om inte omöjligt) att få volym och fluff med chiffong. Chiffongen lägger sig bara platt, hur mkt man än draperar och fluffar till den!
-
Monstertjejen - Jättefina bilder! :)
-
Jag ska lära mig att läsa igenom alla inläggen innan jag skriver :P1700tal skrev 2012-06-09 09:40:19 följande:
Hehe, jaaa. Jooo... Det värsta är ju nu som blivanden sett den nya klänningen (på mig, fast på bild) att den med svarta bandet är mkt snyggare!! :-O Eller som han uttryckte det: "La sposan ser kunglig ut. Den med svart band ser ut som du." Ironiskt hur min annars så modeblåsta alla-klänningar-är lika-fina sambo lyckades sammanfatta allt så klockrent! Men med ett tillägg att "du skulle dock se lika fantastisk ut i båda"... Bless him!
Men det innebär som sagt att jag står här med en klänning som är typ 2-3 strl för stor. Den har ju snörning, och det underlättar ju. Men med den vikt jag har nu (och har 3 kg kvar till "målvikten") går snörningen i princip ihop helt därbak (väger nog 5 kg mindre nu än när den beställdes). Högst upp vid bysten går snörningen ihop helt PLUS att den är uppskattningsvis 7-8 cm ytterligare för stor. Det "glappar" rejält. Hur 17 kan jag klara att sy in så mkt själv?? Det är ju de förbaskade (men alldeles underbara) spetsapplikationerna som ställer till det oxå...
Förstår att det känner lite övermäktigt att sätta tänderna i den när det är så pass stora ändringar som ska göras och när det är spetsen. Jag hoppas att det inte ska bli alltför dyrt att sy in den hos någon annan, då behöver du inte själv tänka på den saken, utan bara lämna av den och hämta den, förhoppningsvis perfekt! :) -
Du kan kika på bland annat de nyligen inlagda bilderna från Monsterbruden ovan här, hon har en Landyklänning på de bilderna :) Det är fler som beställt därifrån här i tråden, det är är ju dock många sidor att läsa igenom och jag vet inte hur många av de som beställt därifrån som fortfarande är aktiv här och läser. Jag hoppas att du ska få napp från ett par av dom :) Landybridal är ju överlag ett av de företag som är populärast och jag tycker de verkar göra fina klänningar :)Ekinaj skrev 2012-06-09 15:53:16 följande:Hejsan!
Jag funderar pa att beställa en klappning fram Landybridal. Ar det någon som har kopt fram dem tidigare? Var ni isafall nöjda med resultatet? Tack pa förhand! -
Jag tycker ju den här med svart band är så otroligt mycket finare än din "riktiga" klänning, även om den också är fin. På bilden kan man inte se att den är så pass mkt för stor, utan jag tycker den ser ut att sitta bra. Kan tänka mig att det inte ser ut så bakifrån dock :P Jag tycker faktiskt din figur ser bättre ut i denna klänningen, hela du blir mer.. wow!, om man nu kan säga så haha1700tal skrev 2012-06-09 16:40:27 följande:Jämfört med den andra alltså?