• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Marys skrev 2012-05-14 22:31:20 följande:
    Lite funderingar om www.landybridal.com ......???
    Min dotter köpte en klänning till sin bal. Vi betalade extra för snabb fakt osv. Nu har det gått hemskt lång tid Förvånad
    Skickat mail. Men inget svar. Iof kan det ju ta några dagar. Eller ? Någon som vet hur lång tid det kan ta ?
    De har en ny sida, www.landybridal.co och även en ny mejl, service@landybridal.co De finns också på facebook, om någon av er har det, www.facebook.com/landybridal Där kan man också skriva till dom. Hoppas ni får tag på dom och att klänningen kommer snart!
  • daniiel
    Marys skrev 2012-05-14 22:46:53 följande:
    Hon och jag är ju nervösa nu Rynkar på näsan
    Ska gå in på fb och titta. Tack !! {#emotions_dlg.flower}
    De som beställt därifrån har dock fått sina klänningar, så vitt jag vet, men de har haft lite förseningar nu, tyvärr.
  • daniiel
    JennyO skrev 2012-05-15 12:46:51 följande:

Nu sällar jag mig till skaran som har köpt, väntar på eller redan fått hem sin Kinaklänning. Igår gick beställningen iväg till Milanoo =)

Vad fina alla andra är på sina bilder! Hoppas på minst lika bra bilder för egen del!

Vad spännande :) Vilken klänning har du beställt? :)
  • daniiel
    JennyO skrev 2012-05-15 13:09:28 följande:

Blir den som jag har som profilbild =) "snodde" den från hemsidan

Den ser väldigt fin ut :) Har du någon länk så man får se en lite större bild? :)
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-05-15 19:01:50 följande:
    Jag har definitivt bestämt mig för att det blir en kina-klänning när vi gifter oss nästa sommar. Har kollat lite på www.weddingdressbee.com, har inte hört någon som beställt därifrån men deras real sample dresses ser välarbetade ut.

Nu till mitt problem, jag har ännu inte varit och provat någon klänning i butik för att veta vilken stil jag passar i. Det börjar bli lite panik eftersom jag är gravid och växer fortare än vad jag hoppats på. Jag kommer behöva beställa klänningen under graviditeten eller precis efteråt så att jag är säker på att jag får klänningen i tid. Vill hinna göra ändringar eller beställa en ny ifall det går helt åt pipsvängen. Har mina kroppsmått från förra gången jag ammade och planerar att använda samma mått för att beställa brudklänningen eftersom jag ändå inte kan vara säker på mina riktiga mått förrän nästa vår. Tänker mig en klänning med snörning för att kunna anpassa storleken lite.

Har knåpat ihop en klänning själv utifrån två bilder och vill höra vad ni tycker om den.

Låter som en bra idé att beställa i tid och med snörning. Det är ju så svårt det där med storlek om man inte kan pröva just innan man ska använda klänningen. Jag tycker den ser jättefin ut :)
  • daniiel
    JennyO skrev 2012-05-16 08:21:17 följande:

www.milanoo.com/Plus-Size-Ivory-Short-Sleeves...

Här kommer länken, hoppas att den funkar =)

Har tittat runt på jag vet inte hur många sidor och i flera butiker här hemma men när jag hittade denna så var jag färdig =) Hoppas att den uppfyller vad jag känner när jag ser den på riktigt med!

Den var ju jättefin, så romantisk den ser ut :) Hoppas du ska bli nöjd med den :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-05-17 10:09:54 följande:
    Tusen tack!!!!!!!!!
    Du hittar ju allt man behöver! *S*
    Haha är det ett bevis på att jag sitter alldeles för mkt vid datorn mån tro? ;P

Men som sagt, jag tror du skulle behöva en sån underkjol och med tanke på att ingen utav klänningarna du verkar gillar har en helt slät satinkjol, så tror jag absolut inte att ringarna kommer synas igenom heller. Som Lommila skriver också, skönt att få det lite luftigt under klänningen också :) Samt att det blir lättare att gå än med en massa lager tyg som ska korva sig runt benen :P Om du ska beställa en ny klänning, eller snarar när du ska, om du tänker använda den underkjolen då, så ta till lite på längden så inte kjolen blir för kort. Underkjolen lyfter ju upp den en hel del.
  • daniiel
    Magenta skrev 2012-05-17 13:18:59 följande:
    Jag köpte en kina-klänning som hade släp som jag tänkte ta bort fast det är ju fint med så har velat lite. Men nu sa min fästamn att varför inte köpa en till klänning till festen och behålla släpet på första klänningen. (Mycket bra fästman) Sagt och gjort så nu har jag beställt en ny klänning i tea-length men var sjutton hittar jag en bra underkjol till? Jag letar och letar. Måste man köpa en lång och klippa av eller?

Jag köpte nu denna med tyllkjol men det lär ju behöva lite mer fluff sedan.

Ja och bandet blir mörklila istället
    Jag beställde en liknande klänning till festen och jag hade faktiskt ingen underkjol, vilket var skönt! Jag tyckte inte det behövdes till den kortare modellen. Om du har tid, så vänta till klänningen kommer, pröva den och bestäm dig då om du vill/behöver ha en underkjol.

Annars finns det säkert på tex ebay och etsy att hitta.
    www.ebay.com/itm/NEW-MM2200-Tea-Length-Bridal-Prom-Slip-Crinoline-Petticoat-White-Ivory-Black-/160725490844&var=&hash=item256bfc5c9c
    www.etsy.com/listing/71358450/tea-length-crinoline-mega-fullness&ga_includes[0]=tags&ga_search_query=tea+length+petticoat&ga_ref=related&ga_page=1&ga_search_type=all&ga_facet=tea+length+petticoat&ga_view_type=gallery
    www.etsy.com/listing/83963162/1950s-design-petticoat-crinoline&ga_includes[0]=tags&ga_search_query=tea+length+petticoat&ga_ref=related&ga_page=1&ga_search_type=all&ga_facet=tea+length+petticoat&ga_view_type=gallery
    www.pettiskirtstyle.com/tealengthpetticoat.htm
    www.unique-vintage.com/1950s-style-white-length-petticoat-crinoline-slip-size-fits-most-p-439.html
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!