• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Vilse skrev 2012-05-04 08:57:07 följande:
    I alla svar där någon frågat, så har de ju sagt att det är samma företag som bytt hemsida? Jag tror inte att de håller på att gå i konkurs eller något. Jag tror bara att de helt enkelt uppdaterat företaget och hemsidan. Det finns ju många företag som gör så. Den nya hemsidan verkar dessutom mycket bättre än de gamla, så jag skulle utan tvekan våga beställa från den nya, om jag nu var i behov av en klänning.
  • daniiel
    appelbiten skrev 2012-05-06 19:46:51 följande:
    Shinyweddingdress.com?

Hej kära blivande fruar!

Jag ska beställa min drömklänning, men dessvärre så stod det "item sold out" på DH-gate-sidan som jag hittat. Hittade klänning till ett OK pris på shinyweddingdress.com men jag vet inte om den är säker. Någon som har handlat där?

Tack på förhand! 
    Jag har aldrig hört talas om den sidan tror jag. Det betyder ju dock inte att den är dålig. Den kan ju vara jättebra ändå :) Har du googlat på recensioner och läst något?

Vilken klänning är det du är intresserad av? :)
  • daniiel
    appelbiten skrev 2012-05-06 20:05:35 följande:
    Förresten... tar de beställningar med speciella mått? Jag är en väldigt kurvig tjej så jag har liksom svårt att bara säga sådär "en 42:a, tack!".
    Ja, man kan få klänningen uppsydd efter sina egna mått. Som alltid med sk. kinaklänningar så finns det ju däremot inga garantier för att klänningen är rätt storlek och passar perfekt ändå. För att öka chanserna är ju snörning i ryggen alltid bra. Samt att man beställer klänningen i god tid, för det kan ta flera månader innan man får klänningen, det kan ske förseningar och när man får hem klänningen kan man behöva lämna in den till sömmerska för att få den omsydd lite. Personligen tycker det är bättre att man tar i lite när man skickar måtten, alltså lägger till någon cm både på bredden och på höjden så att säga, om man nu inte räknar med att gå ner i vikt innan man får klänningen. Det är ju lättare att sy in och lägga upp en klänning än sy ut och lägga ner. Men man bör alltså räkna med kostnad för en sömmerska i sverige som gör lite ändringar samt att man bör lägga på eventuell tull på priset. Milly, Landy och Corals hör väl till de lite dyrare företagen och både Milly och Landy verkar ha haft lite problem på sistone. Mylove-bridal skulle jag inte i nuläget riktigt våga rekommendera heller, även om jag tror att du skulle få din klänning om du beställde där. Jag tycker du kan googla efter recensioner på sidan du hittat klänningen på och se vad folk tycker om den.
  • daniiel
    Ringsåker skrev 2012-05-07 17:02:36 följande:
    Någon som vet något om JENJENHOUSE eller JENNY JOSEPH?
    Har klänningpanik, har inte fått tag i någon klänning än och jag gifter mig i juli.
    Nej, tyvärr inte. Du kan inte tänka dig att beställa från någon annan sida då? :)
  • daniiel
    Monstertjejen skrev 2012-05-08 12:08:57 följande:

Det e FEJKblommor;)

Jag skall försöka ta en bättre bild jag lovar.

Jag köpte en "trasselboll" på blomsterlandet. Den är gjord av torra bruna kvistar till en rund boll.

I bollen har jag satt fast diverse olika fejkblommor. Jag är super nöjd den är kanon fin och framförallt så kan jag göra den nu lägga undan den och sedan ta fram den till vigseln och inga blommor har vissnat. På så sett besparar jag mig en massa stress över en bukett och att dom e dyra.

Stor boll till mig och 2 små till mina tärnor, plus blommor, ståltråd, tjock ullsnöre, nålar med pärlor på, dekoration i form av små nycklar och rosa trassel, allt inköpt på blomsterlandet för ca 600:-

Jättesmart idé. Den ser verkligen fin ut :) Väntar med spänning på bättre bild :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!