-
Du kan inte packa med den andra klänningen också fråga om det inte går att smycka överdelen på den med något, ifall det inte går att fixa brodyren? För den klänningen är också väldigt fin och den sitter bra på dig, kan ju kanske vara värt det att fixa den om ditt första val inte går att ordna.GuteCarra skrev 2012-04-24 12:42:01 följande:Har fått tag på en annan sömmerska som sägs ha bättre rykte så nu ska klänningen packas så bär de av. Hoppas på bättre lycka hos henne annars har jag faktiskt ingen plan B :/
-
Men fy, vad irriterande att denna tråden ibland flippar ur och ser helkonstig ut!!!!
-
Ahaa okej, då förstår jag. Jag trodde det bara var brodyren som skulle fixas. Jag förstår dock inte hur det kan vara sådant problem att ta in klänningen lite? När jag funderade på det, så kunde både min mamma och min mormor fixa det utan större problem. Ja, jag känner flera "hobbysömmerskor" som gör sådant hela tiden. Jag hoppas verkligen att du ska få bättre hjälp nu, så du får bära klänningen du vill ha på bröllopet :)GuteCarra skrev 2012-04-24 13:08:42 följande:Bodyren är den lätta biten att fixa. Tror tom att jag skulle klara ut de själv har jag kommit på :)
De stora problemet är att båda klänningarna är för stora runt om så korsettsnörningen bara blir en rak korv :(
Så jag fixar hellre den jag gillar bäst och då kan jag dessutom sälja den andra som är felfri till nån som har några kilon mer än mig ;) Väljer jag den andra måste jag ju ändå fixa brodyren för att kunna sälja den :p
Nu är den packad och jag ska ge mig iväg. Uppdaterar sen :) -
Det är ju sådär med kinaklänningar, man ska absolut inte räkna med att få en likadan som på bilderna. Och ja, kineserna verkar vara galna i paljetter pch pärlor, för det placerar det på allt, om man inte väldigt specifikt bett om att få utan såna :P Även om det inte ser ut att vara det på orginalklänningen :Pgrodan82 skrev 2012-04-24 12:54:43 följande:
Fan att jag missat att det finns en tråd för oss som köpt klänningr från kina. Hade jag ju kunnat gå in här och fått tips och råd ju. Jag köpte min från Kina via Tradera. Den är jttefin men ser ju inte alls ut som på bilden, jo den är lik men broderiet är fel och sedan är det paljetter på min villket inte är på orginalbilden. MEN den är sååååå fin.
Du får hemskt, hemskt gärna lägga in bilder på klänningen du fick hem :) -
Ptja, den 'är ju inte exakt lika som orginalet, men nog är den bra lik alltid och dessutom jättefin! :)grodan82 skrev 2012-04-24 13:32:50 följande:
Satt på den och knutit själv så sitter inte optimalt :) Men man ser klänningen i helhel iallfall
-
Nej, den är inte uppe ännu. Jag har mejlat och frågat om den ska komma upp igen, men får inget svar. Prövat skicka från en annan mejladress nu, så hoppas på svar. Inte för att jag ska beställa något nu egentligen, men jag är nyfiken :PLinnch skrev 2012-04-24 17:36:39 följande:Visst inte är mylove-bridals sida uppe ännu? ...jag fick ju min klänning för några veckor sedan och visst är det några fler som fått därifrån efter att sidan lade av? Men konstigt att den inte kommit upp än igen, man blir lite fundersam....
-
Grattis, fy vad skönt för dig! :DGuteCarra skrev 2012-04-24 19:34:48 följande:
Nu är jag världens lyckligaste brud!! Idag fick jag träffa en underbar sömmerska som precis som du säger daniiel inte såg några som helst hinder till att sy in den och brodyren lovade hon också att hon skulle fixa.
När detta var klart så skulle jag komma in med dom skor jag skall ha och underkjolen så skulle hon finslipa längden med så den blir helt perfekt!
För detta jobb skulle hon ha ynka 300:-!!! Kan lova er att hon lär få bra med dricks så glad som jag är ;)
Så nu ska den andra ut till försäljning, nån som är intresserad :p ?
-
Anny
www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-wedding-satin-bolero-jacket-Satin010Black-_p_384.html
www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-wedding-satin-bolero-jacket-Satin009Black_p_307.html
www.tulipbridal.com/Black-short-sleeve-wedding-satin-bolero-jacket_p_248.html
www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-wedding-satin-bolero-jacket-Satin008b_p_184.html
www.tulipbridal.com/Black-sleeveless-wedding-satin-bolero-jacket-Satin007Black-_p_154.html
www.tulipbridal.com/Black-elbow-length-sleeve-bridal-dot-lace-wedding-bolero-jacket-Lace081Black_p_367.html
www.tulipbridal.com/Black-short-sleeve-corded-lace-wedding-bolero-Lace075Black_p_300.html
www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-bridal-chiffon-wedding-bolero-jacket-Chiffon002_p_368.html
www.tulipbridal.com/Black-short-sleeve-corded-lace-wedding-bolero-jacket-Lace043Black_p_149.html
www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-bridal-chiffon-wedding-bolero-jacket-Chiffon002nBlack_p_410.html -
Jag tycker också att de där är fina :) De är nog inte så bylsiga i verkligheten som på bilderna. Min spetsbolero är ju därifrån och den såg väldigt bylsig ut på bilderna, men satt som en smäck i verkligheten.Anny skrev 2012-04-24 21:22:59 följande:Tack sälla du!
Känner mig dock som världens kinkigaste.
Jag gillar 3 av de.
www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-wedding-s...
men tycker den ser för bylsig och för lång ut bakifrån. Likadant med den här:
www.tulipbridal.com/Black-34-sleeve-wedding-s...
Denna ser bra ut både bakifrån och framifrån...men kort ärm...?
www.tulipbridal.com/Black-sleeveless-wedding-...
Den med kort ärm är samma som jag beställde till mina tärnor. Den är superfin! Och klart du kan ha kort ärm :) Varför inte? -
Ja, den är nog gjord för att matcha klänningen, som också har ränder. Ser ut att vara ränder vid ärmsluten och runt ringningen och längst ner vid ryggen. Om det var de ränderna du tänkte på, jag ser då inga andra ränder :PAnny skrev 2012-04-24 21:25:02 följande:www.lightinthebox.com/3-4-length-Sleeves-Sati...
Den här fick jag också tips om. Modellen gillar jag. Tveksam om detaljerna...ser ut som "ränder" vid slagen...(kallas de så?)
Fanns ju andra där också.
www.lightinthebox.com/3-4-Length-Sleeves-Satin-Bridal-Jacket---Wedding-Wrap--WSM0420-_p170330.html
www.lightinthebox.com/Long-Sleeves-Satin-Bridal-Jacket---Wedding-Wrap--WSM0413-_p170335.html
www.lightinthebox.com/Half-Sleeves-Satin--Taffeta-Bridal-Jacket--Wedding-Wrap--65912-_p170354.html
www.lightinthebox.com/3-4-Length-Sleeves-Satin-Bridal-Jacket---Wedding-Wrap--WSM0419-_p170338.html
www.lightinthebox.com/Short-Sleeve-Satin-Bridal-Jacket--Wedding-Wrap--WSM0540-_p170331.html
www.lightinthebox.com/Long-Sleeves-Satin-Bridal-Jacket---Wedding-Wrap--WSM0412-_p170343.html
www.lightinthebox.com/silk-and-spandex-open-front-evening-wedding-jacket-with-short-sleeves_p267987.html
www.lightinthebox.com/3-4-Length-Sleeves-Satin-Bridal-Jacket---Wedding-Wrap--WSM0422-_p170345.html
www.lightinthebox.com/short-sleeve-silk-satin-special-occasion-wrap_p294220.html
www.lightinthebox.com/3-4-Length-Sleeves-Sleeves-Taffeta-Bridal-Jacket---Wedding-Wrap--WSM0414-_p170378.html