• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

BettyBoop skrev 2012-04-16 16:54:02 följande:
    Hej...

Är det någon som vet något om Landy? Jag har beställt 6 klänningar (brudklänning, 4 tärnklänningar och 1 balklänning) från dem och leveranstiden har dröjt, senaste budet var att de skulle skicka den 15/4 dvs igår.. Jag försökte maila dem idag och då studsade mailet tillbaka. Försökte besöka deras sida som plötsligt inte finns mer.. Så nu börjar jag svettas!! Ligger ute med 7500 kr för klänningarna vilket inte är mycket för 6 klänningar.. men om man inget får - då är det massa pengar!! Någon som vet något??
    PANIK
    De har en ny sida, www.landybridal.co och deras nya mejl är service@landybridal.co, pröva mejla dit istället :)
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-17 17:59:13 följande:
    Nu har jag fått hjälp att testa klänningarna och jag är nästan helt hundra på vilken jag vill ha. 
    Här är klänning nr 1, som jag nog inte skall ha. Den är jättefin, men den andra kändes helt enkelt liite bättre ;)

Den såg ju väldigt fin ut iaf och ser ut att passa bra :) Ska bli spännande att se den andra :D
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-17 18:11:29 följande:
    Här är nr 2. Som jag tror jag ska satsa på, måste dock göra lite ändringar. vad tycker ni? Vilken passar jag bäst i nr 1 eller 2?
    Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag att du passar bättre i den första klänningen faktiskt. De är ju dock väldigt lika och är det så att du tycker bättre om den andra klänningen, så ska du såklart ha den :) Det borde inte vara några problem att sy in den lite :) Grattis till två väldigt vackra klänningar iaf, du lär ju kunna sälja den du inte vill ha :)
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-17 18:20:36 följande:
    Härligt med snabb respons. Jag tyckre nr 1 kändes lite bar/tom på nått sätt. Gillade överdelen och rynket över magen bättre på nr 2. Litet minus för den mörka färgen i broderiet dock :/ Snörningen bak är som sagt också ett minus som isf måste fixas hos sömmerska. Hm fasen inte lätt de här! 

Måste ha tag på en underkjol snarast så jag kan få testa igen och se helheten bättre. Vad tror ni kan man sprätta bort ringarna i den jag köpt så det bara blir tyg? Eller blir det ingen effekt alls då? 
    Haha och jag som tycker att speciellt överdelen på den första var finare :) Med ett fint halsband, bukett, håret och smink fixat (och slöja kanske?), så kommer den nog inte kännas så tom. Jag tycker även kjolen var finare på den faktiskt, men smaken är som baken :) Fördel med den är väl också att den inte behöver sys in, men du kanske kan göra det själv eller få bra hjälp med det. Jag bara tänker så ekonomiskt :P Du ska helt klart välja den du tycker bättre om :)

Hade du köpt en med tre ringar? Går ringarnas storlek att justeras? För jag tänker isåfall att du kan sprätta bort den översta ringen, alternativt de två översta, och bara minsta storleken på den nedersta?
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-17 21:43:50 följande:
    Min sambo påpekade att nr 2 inte riktigt gör sig rätt på bilden jag valt, så visar en annan. Lite bättre ljus och lite annan vinkel och utan halsband.

Nån som ändrar uppfattning :p 
    Hehe nä, jag måste "tyvärr" säga att den första klänningen fortfarande har min röst. Tycker både livet och kjolen är finare på den faktiskt och den är mer smickrande för dig :) MEN, oavsett vad vi här skriver och tycker, så måste du välja den klänning du tycker är finast och som du känner dig bekvämast i!
  • daniiel
    Ms Ida skrev 2012-04-17 21:44:36 följande:

Då har min klänning kommit!

Fast till mina föräldrar i Sverige (bor i Oslo) så jag och ni får tills på söndag nöja sig med bilder... Men den verkar välgjord. Hoppas den sitter bra också då :)

Oh, vad spännande! Hoppas verkligen du ska bli nöjd :)
  • daniiel
    sabz - Jag måste nog också instämma med de som säger att den inte är en total katastrof, utan skulle nog med ganska enkla medel gå att få riktigt fin. När man köper en kinaklänning (speciellt från en säljare på ebay som man kanske inte vet så mkt om?), så är det ju aldrig så att klänningen blir identisk med orginalet. Jag håller med Anny om att något blivit lite tokigt framtill på kjolen, men utöver det så är klänningen faktiskt lik orginalet. Som Magenta säger, så kanske ett par stygn framtill på kjolen där och en ordentlig underkjol kan göra underverk :) Bakifrån tycker jag klänningen såg jättefin ut. Och jag ser inte heller att den skulle vara för kort? Men om du inte har skor på dig på bilder och inte heller någon underkjol, så är ju risken stor att den blir för kort med skor och underkjol på.

Om du inte vill använda klänningen, så skulle jag satsat på att försöka sy upp det där framtill på kjolen och sedan sälja den. Då kanske du får tillbaka lite av vad du spenderat på att köpa den iaf och kan köpa dig en annan klänning. Kika som sagt på Blocket och även här på BTs köp och sälj, så hittar du säkert någon. Även kika på Lillys reaklänningar. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!