• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

FruHassel skrev 2012-04-14 13:20:02 följande:
    med S funkar alldeles utmärkt för mig
    Det funkar inte alls för mig. Kommer till samma sida ändå, oavsett med eller utan S. Konstigt..
  • daniiel
    Just Me skrev 2012-04-14 22:09:18 följande:
    Jag har fått ett mail fr Chris på Landy därt hon skrev så här:

Hello Dear, 

This is Chris from landybridal

just want to telll you that there is problem with our webpage as well as our mail

These days, something bad broke my e-mail service@landybridals.com" target="_blank">service@landybridals.com, so

I can’t send you e-mail or receive your e-mails, I think I must have missed some of your e-mails, and you may be nervous now, cause you didn’t get any response from us these 2 days. 

In order to keep us well in touch, I changed my e-mail box into service@landybridal.co" target="_blank">service@landybridal.co, please send your e-mails to this mail box from now on, you will get answers from us timely. 

so you can try this link: www.landybridal.co to check our webpage

Sorry for the inconvenience, and thanks so much for your kind-hearted understanding. 

Best regards 

Chris

Vad säger ni om det?? Någon annan som fått samma??  

Du & Jag 23/3-2013
    Har inte mejlat och frågat, men de som frågat angående samma sak på Landys facebook har fått samma svar som du.
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-04-14 22:08:03 följande:
    Jag har nu testa min klänningen igen, och kan tyvärr bara säga att klänningen dels är för stor, och dels gillar jag inte alls modellen.

Så den ligger numera till salu Rynkar på näsan
    Tycker det är å jäkla synd, för det är verkligen en underbart vacker klänning.

Är det något som är intresserad så hojta till, jag vill ha vad jag gav för den, dvs 1800 kr. Ett fynd enligt mig med tanke på de fina broderierna Glad

Lite bilder, på provdockan
    Vad tråkigt att du känner så, men trivs man inte med klänningen så gör man inte.. Har du några tankar kring en ny klänning?

Jag tycker dock att klänningen är väldigt fin, så du får den säkert såld :)
  • daniiel
    knyttan skrev 2012-04-15 11:38:14 följande:
    Green:
    OJdå! Inte så likt! Hoppas den inte vart så dyr....

Sen bara en tanke jag fick när jag läste om landy och att deras mail "slutade funka", och innan var det väl problem med Myloves sida eller hur?? Och när jag beställde från Milly så slutade deras email funka och de började använda en annan...
    Och jag tänkte på då att jag läste ett inlägg från någon här på BT en tid tillbaka från en kille vars flickvän hade beställt från Mylove, (det var när mylove-sidan låg nere) typiskt nog kan jag inte alls komma på vad tråden egentligen hette eller handlade om, han hade bara postat ett inlägg. Ialla fall så hade han tydligen börjat chatta med någon kundtjänst på det webbhotell dår Myloves sida låg eftersom flickvännen inte fick sin klänning och han undrade om det gick att få någon refund eller komma åt företaget via dem (minns inte alls detaljerna men det var ingefär så). Och då framkom det att man hade stängt ned sidan pga varumärkesintrång. Kundtjänstkillen sa att man nog inte skulle räkna med att få några leveranser... Han had eklistrat in hela mailkonversationen i tråden, så det är ju typiskt att jag inte kan hitta den! Nu vill jag inte göra någon nervös här men det verkar ju onekligen som det pågår ett ganska stort jobb att stänga ned dessa sidor?? Jag tror säkert att alla som har fått betalt kommer att få sina klänningar, men det verkar ju som om man får räkna med att kommunikationen med företagen kanske kommer att bli än skakigare i fortsättningen...

Eller vad tror ni, är det bara högsäsong och överbelastning, och jag är lite för konspiratorisk??
    Jag chattade med samma kundtjänst dagen efter och frågade samma sak och kvinnan jag fick svar av då skrev att det kan ingen på deras företag ha den minsta vetskap om och att den personen som skrivit det där inte kan ha sådan information under några omständigheter som helst och att om någon hade skrivit så, så är det bara personliga spekulationer och ett grovt tjänstefel.
  • daniiel
    knyttan skrev 2012-04-15 19:55:10 följande:
    Jaha minsann där ser man! Ja det kanske bara är jag som vill hitta på spännande konspirationsteorier då Cool
    Ja, eller så hade hon jag chattade med noll koll bara :P
  • daniiel
    viqueur skrev 2012-04-15 20:25:07 följande:
    suitopia har vi beställ ifrån förut, blev jättefint. :) ca 2000kr för skräddarsydd kostym.
    Har kikat där, men jag vill helst komma ner till kring tusenlappen, eller helst under. Det ska inte vara till något bröllop, så den behöver inte vara jättefin eller så. Maken har sedan tidigare kostymer från Dressman och Bonprix som kostar under 1000kr och som han trivs med, men ingen av dom har någon i brunt tyvärr.
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-04-16 08:36:02 följande:

Har jobbat nånstop och har massa plugg att ta igen så har knappt hunnit tänka mer på vigselplanerna, på gott och ont.. Är fortf kluven hur vi ska göra. :-/ Och nu åker jag och jobbar utomlands om en vecka så då blir det väl ännu stressigare. Så vi MÅSTE ha ut save-the-date denna vecka helst...

Bilderna kommer nog ikväll. Kom hem inatt och paketet ligger på dhl och väntar på att jag ska hämta det efter kl 4!!

Förstår att det känns så, på gott och ont. Vad tråkigt att det fortfarande känns osäkert på hur ni ska göra, men save-the-date köper ju er verkligen lite tid :) Inte roligt alls att det ska kännas så stressigt för er :/ Det ska nog bli bra i slutändan ändå :)

Vad spännande, ska bli så roligt att få se :D
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-16 07:42:39 följande:

Nu fick jag ett nytt mail att paketet redan lämnat arlanda!!! Kan jag ha sån himla tur att jag får dom redan idag?!?!

Flyg till vår kära ö tar ju bara 40 min!! De innebär att den borde va några km bort NU.

Jäklar vad nervös jag är nu!!

Jane skrev 2012-04-16 09:32:34 följande:
    Mitt aket skickades i fredags och jag hade ingen aning om att det hela bara skulle gå över helgen. Men nu har mitt paket lämnat Västerås och är antagligen på väg hem till mig ( 2 timmar kvar) Skrattande
    Åh, vad roligt.. kanske blir massa bilder här i tråden idag! :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!