• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Anny - Jag tycker klänningen är väldigt fin, men jag förstår vad du menar precis där i midjan. Hm. Har du prövat stryka ner volangerna lite? Platta ner dom alltså? Nu har du ju som redan ett band i midjan, annars hade man ju kunnat sätta ett band över skarven så att säga, då hade nog iaf översta raden volang plattats till. Ska du göra det nu, så måste du ju ha ett som även täcker det bandet som sitter där och det kanske är lite tråkigt, beroende på vad du tycker om det. Jag tror också att en lite vidare underkjol skulle kunna göra den lite finare, speciellt nertill. Lite mer vidd i kjolen. Och en slöja på det, såklart ;D
  • daniiel
    Lommila1 - Nu är ju inte den första klänningen snörad på bilderna va? Då är det svårt att se om den sitter bra/dåligt. Hm. Jag tycker nog (förlåt) att den nya klänningen är finare ändå. Den var helt otroligt vacker bakifrån tycker jag. Snörad och med en ordentlig underkjol, så tror jag den är väldigt vacker :)
  • daniiel
    Lommila1 skrev 2012-04-19 18:01:50 följande:
    Nej den är inte snörad, men den är för stor så den borde förminskas 6-8 cm upptill.
    Dee kanske släpet jag stör mig mest på, det är ju hur långt som helst:S
    Ah okej, men det bör ju gå att sy in? Haha jag som tycker att släpet på den verkligen var wow :D
    Jag håller dock med Ellenö här ovan om att den kanske skulle göra sig bättre utan axelbandet. Det kan nog bli väldigt fin med ett band i midjan också, kanske champangefärgat :)
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-21 22:12:17 följande:
    Hej tjejer!
    Nu har min vän precis åkt hem efter en kväll med skumpa och klänningsprovning.
    Underkjolen blev toppen när jag tog ut dom två översta ringarna och minskade den nedersta.
    Däremot uppstod ett STORT problem på min favorit nr 2 (med brodyr) om ni minns?
    De fattas tyg/friselin?! eller vad de nu är mellan brodyren och på ett ställe är de riktigt stort "hål".
    Upptäckte inte det när jag provade sist men nu när jag ser tillbaka på dom gamla bilderna så syns det på dom också. De va alltså där från början när jag fick klänningen.
    Så vad gör jag?? Går det att få nån kompensation från MyLove tror ni eller ja vad hade ni gjort?

Försökte ladda upp en bild men den var för stor och lyckas inte förminska den så BT godtar den :(
    Tvivlar på att du kan få någon kompensation. Det brukar vara väldigt svårt, om man inte vill ha rabatt på ytterligare en beställning tex. Det ska nog vara STORA fel på klänningen för att man ska kunna få det, typ som att de sytt en blå och kort klänning som bara är i delar när man beställt en lång vit och ihopsydd :P Du kan dock alltid pröva mejla dom och bifoga bilder och se vad de säger. Vissa förtag kan kompensera och skicka en ny klänning om man skickar tillbaka den första, för de vet att i princip ingen vill det, med tanke på att frakten (som man då får stå för själv) brukar vara så dyr.

Jag ser "gärna" bild på vad du menar. Kan du inte förminska den i paint eller något sådant?

Skönt förresten att det funkade med underkjolen :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-04-21 22:28:10 följande:
    Jippi!!!!!!! Bandet har blekts . Men sitter vid mobilen just nu och den vill inte ladda upp bilder. Så visar resultatet imorgon.
    Härligt!, grattis :D Ska du våga dig på att bleka hela klänningen så då? :) Ska bli spännande att se resultatet :)
  • daniiel
    Minuz - Oh, vad modig du är, men om det blir bra.. ja, då kommer det bli sjukt bra! :) Hm, jadu.. jag vet inte riktigt. Det är blank organza framtill nu va? Har du någon lite större, kanske lite mer närbild, på fluffet?
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-21 22:41:16 följande:
    Maken har invetserat i en Mac data där jag hajar nada, men har nu mailat alla bilder till en vän som skulle förminska dom och maia tillbaka så med lite tur kommer bilden snart upp + bilder på båda klänningarna med underkjolen. Jag står fast vid att jag trivs bäst i nr 2, men nu är ju kruxet misset med brodyren, och att den är för stor runt om. Kan bli dyrt och svårt för en sömmerska att fixa.
    Att inte få nån kompensation från Mylove misstäkte jag nästan skulle va kört, men maila bilder till dom och ifrågasätta ska jag minsann göra ändå ;) 
    Haha okej, jag förstår. Jag hade inte fattat något då heller :P Hihi jag som håller på klänning nr.1 blir ju nästan (bara nästan dock!) lite glad att höra att det nu ändå kan bli den ;D Men ja, jag tycker absolut du ska mejla dom och ifrågasätta!
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-04-21 22:47:47 följande:
    Fixar det imorgon. Då ska jag även visa bild på skillnaden på färgen. Modig? Klänningen kan ju inte bli värre iaf.
    Okej :) Haha jo, modig! Jag tycker faktiskt att den var fin som den var :) Men det är klart, du har ju andra att välja på och eftersom du inte gillade den, så gör det ju inte så mkt om resultatet inte blir som önskat. Kommer ihåg när jag experimenterade med första brudklänningen, jag tyckte det var lite spännande :P
  • daniiel
    Minuz - Det ser ju ut som att det är blank organza, vilket verkligen kan se plastigt ut. Jag röstar nog på att du byter ut det mot tyll. Jag tycker att det fortfarande ska vara fluff, men inte så det ser sådär plastigt ut, och då borde ju tyll funka bra :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!