• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

ungbrud skrev 2012-05-09 22:23:51 följande:
    www.lightinthebox.com/one-tier-tulle-fingerti...

Gillar den sista mest men den har igen kam/klämma att fästa med, vet någon hur man kan fästa på annat sätt? ska ha uppsättning och slöjan under... 
    Den sista var jättefin :) Du kan väl fästa den med hårnålar eller så köper du en kam och syr dit :)
  • daniiel
    Naive - Otroligt vacker klänning, wow! :) Och ptja, paljetter och pärlor... kineserna verkar älska det :P Om man inte säger ifrån tydligt att man inte vill ha det, så kan man räkna med att få det. De gjorde ju dock inget på din klänning tycker jag. Den är verkligen vacker :)

Tiniz - Jättefin blev du tycker jag :) Hur ser det ut bakifrån? Ska du ha någon slöja eller något? :)
  • daniiel
    pinklove skrev 2012-05-11 22:35:55 följande:
    Hej alla brudar!

Jag har ett litet dilemma. Fick hem min klänning i början av december förra året och då var den lite för liten. Beställde för liten klänning med flit eftersom jag planerade att gå ner några kilo.

Nu är dock klänningen plötsligt för stor! Inte mycket men lite. Beställde inte med snörning bak då jag helst vill ha knappar, men nu ångrar jag mig såklart.

Helst vill jag också gå ner några kilo till men vill ju kunna ha min klänning. Frågan är om jag ska beställa en ny klänning men med snörning och efter mina nuvarande mått, eller om jag helt enkelt ska se mig själv nöjd med den vikt jag har nu. Eller ska jag försöka ge mig på att sy in klänningen någon vecka innan vigseln när jag nått min målvikt? vill ju inte riskera att sy fel...då står jag där i knipa...

Hur hade ni gjort?

Jättefin klänning, helt underbar! Jag tycker definitivt att du ska leta upp en sömmerska och boka en tid ett par veckor före bröllopet för att sy in den. Jag tror inte det blir så väldigt dyrt. Ja, om du kan fixa det själv är ju det bra såklart :) Om du vill vara helt säker på att kunna ha den, så kan du låta byta till snörning på klänningen.
  • daniiel
    pinklove skrev 2012-05-11 22:35:55 följande:
    Och ett litet tillägg, jag tycker absolut inte att du behöver gå ner mer i vikt, men du ska trivas och känna dig bekväm med dig själv. Känner du dig vacker på din bröllopsdag så kommer du stråla och därmed se extra vacker ut :)
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-05-13 15:03:46 följande:
    Vi slapp undan med endast 2 min regn igår.
    Här kommer lite bilder :)

Enda neg. var lite stress innan vigseln, kallt på f.m och att klänningen veckade ut sig i midjan då och då där vi sytt upp den (se bild 2) Annars en toppendag med mkt skratt, glädje, romantik och slit på kvällen) Man skall verkligen njuta av sin dag! :)

Den går såååå fort...
    ÅH, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}

Vad fina ni var, allihopa!, och klänningen ser jättevacker ut, hela du såg vacker ut! :D Vad kul att höra att ni fick en bra dag :) All lycka i fortsättningen :)
  • daniiel
    KhiraLii skrev 2012-05-13 23:31:01 följande:
    Darn helt fel tråd. Börjar väl bli lite seg nu kvällen efter Flört
    Haha det gör väl inget? Kul att se bilderna ju :) Ni såg väldigt fina ut, grattis! :D Härligt att ni hade så tur med vädret :) Det är ju faktiskt lite roligare om man slipper regn.
  • daniiel
    Lebendig skrev 2012-05-14 21:36:49 följande:
    Ah blir lite knäpp nu. Är det någon som beställt från Lightinthebox, chiffon med färg regency? Har kollat på tre olika datorer nu och får olika skiftningar. Ibland lila, och ibland upplevs den som blå? Skulle ju vilja att den var mörklila men blir så himla osäker nu...
    Inte för att det hjälper kanske, men på min dator ser det tyget i den färgen väldigt mörklila ut. Färgen ser jättefin ut, men det är ju så svårt det där med nyansskillnader.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!