Kinaklänningar och gaffel däremellan!
DD - Ja, det är billigast att vara hemma, men inte lättast tyvärr. Vi bor i lägenhet och den är inte så jättestor (ca 95kvm), men den ligger på andra våningen och det är ett litet hyreshus med bara familjer med småbarn. Vi vill ju kunna sitta ute och då blir det en hel del spring på toa upp till lägenheten, samt för att hämta dricka/mat och annat. Dessutom vill vi gärna ha musik, men det kan vi inte ha så sent i och med att barnen i de andra lägenhetena ju måste få sova. Vi har dessutom två innekatter och en hund, så då måste vi ordna med djurvakt och köra bort djuren. Det är av de anledningarna jag bävar lite för att vara hemma, även om det såklart är billigast och vi har väldigt mysig gård.Det finns ju dock byagårdar runt om här som bara kostar ett par hundralappar att hyra, så jag vet inte.. det kanske är bättre ändå. Så pass kan vi ju lägga ut, men inte flera tusen. Hehe ja, jag tycker också att det är trevligt när det är avslappnad stämning, alla kan vara med och ingen blir ruinerad :P Det är mer jag som vill hitta på så mkt inför fester, för jag kan inte bara sitta och sippa på ett glas vin, ta en öl och njuta av en cigarett som alla andra och då blir jag ofta "mamman" som ska passa upp på alla för att jag är nykter. Om jag då håller mig sysselsatt och alla andra sysselsatta, så slipper jag det.
Det lät ju jättetrevligt och kul att grannarna hittar på något :) Jag tycker det ofta är så att ingen har kontakt med sina grannar. Detta är vårt åttonde boende tillsammans och det är första gången vi vet vad grannarna, i samma hus!, heter och faktiskt pratar och umgås här ute på gården. Ja, vi pratar till och med med dom i grannhuset. Jag tycker det är helt underbart :) Jag är uppvuxen i ett mindre samhälle i ett villakvarter där alla umgicks osv, så jag fick lite av en chock när jag flyttade in till stan (som inte är en stor stad alls) och man förväntas att inte ens säga hej till grannarna.